Тропи візуального тексту мас-медіа

  • Лариса Масімова Інститут журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка
Ключові слова: візуальний текст мас-медіа, візуальні тропи, види візуальних тропів, синкретичні коди, функціональна характеристика візуальних тропів

Анотація

У статті досліджено специфіку тропів візуального тексту мас-медіа, зокрема описано механізм творення візуальних тропів, виявлено їх види та з'ясовано функціональну характеристику тропів у композиційній структурі візуального тексту мас-медіа.

У результаті дослідження встановлено, що механізм творення візуальних тропів запускається після чіткого визначення ідеї тексту та його мети на етапі планування візуального тексту, коли він стає симбіозом зображення і слова. На третьому рівні кодування (рівні тропів) візуальні тексти мас-медіа створюють синкретичні коди, що можливо завдяки структурно-семантичній близькості візуальних і вербальних тропів. Ця близькість дає змогу говорити про тропи візуального тексту мас-медіа в термінах лінгвістики: епітет, літота, гіпербола, оксюморон, метафора, порівняння. Виявлено, що функціональна характеристика тропів реалізується через функцію смислотворення, композиційну функцію, оцінну та комунікаційну функції.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Лариса Масімова, Інститут журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка

Кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент, завідувач кафедри видавничої справи та редагування

Посилання

Pirogov, S. V. (2013), “Horizons of visual research”, Vestnik Tomskogo Gosudarstvennogo Universiteta. Filosofija. Sociologija. Politologija [Bulletin of Tomsk State University. Philosophy. Sociology. Political science], no. 4, pp. 124–131.

Arnheim, R. (1974), Art and Visual Perception, in Shestakov, V. P. (Ed.), Progress, Moscow, 392 p.

Petrenko, V. F. & Korotchenko, V. A. (2008), “Facts and reflections, a figurative sphere in painting and literature. Visual analogues of literary trails”, Psihologija: Zhurnal Vysshej Shkoly Jekonomiki [Psychology: Journal of the Higher School of Economics], vol. 5, no. 4, Moscow, 147 p.

Sobutskyi, M. A. (2001), “Visual language: status, nature, opportunity”, Aktualni Problemy Ukrainskoi Linhvistyky: Teoriia i Praktyka [Actual Problems of Ukrainian Linguistics: Theory and Practice], no. 4, pp. 12–16.

Sorokin, Yu. A. & Tarasov, E. F. (1990), “Creolized texts and their communicative function”, Optymyzatsyia Rechevoho Vozdeistvyia [Optimization of Speech Influence], Moscow, 239 p.

Voroshilova, M. B. (2013), Political Creolized Text: the Keys to Reading: a Monograph,Urals State Pedagogical University, Ekaterinburg,194 p.

Dubovitskaya, L. V. (2011), “Use of tropes in creolized texts of written communication”, Vestnik Moskovskogo Gosudarstvennogo Oblastnogo Universiteta. Ser.: Lingvistika [Bulletin of Moscow State Regional University.Ser. : Linguistics], no. 2, pp. 43–46.

Martsіichuk, Yu. І. (2013), “Imaging processes in culture: contemporary research context”, Kultura Ukrainy [Culture of Ukraine], no. 41, pp. 29–36.

Alfiorova, Z. I. (2007), “Cultural approaches to manifestations of mass visual”, Visnyk Kharkivskoi Derzhavnoi Akademii Dyzainu i Mystetstv. Mystetstvoznavstvo. Arkhitektura [Bulletin of Kharkov State Academy of Design and Arts. Art Studies. Architecture], no. 2, pp. 8–15.

Tarasova, N. S. (2013), “Visual image: an attempt of sociological conceptualization of the concept”, Visnyk Odeskoho Natsionalnoho Universytetu. Sotsiolohiia i Politychni Nauky [Bulletin of Odessa National University. Sociology and Political Sciences], vol. 18, no. 2 (2), pp. 305–314.

Hrydchyna, V. V. (2014), “Circuits of semiotic research of visual information”, Tele- ta Radiozhurnalistyka : Zbirnyk Naukovykh Prats [Television and Radio Journalism: A Collection of Scientific Works], no. 13, pp. 38–43.

Shevchenko, V. E. (2013), Forms of Visualization in the Modern Journal: a Monograph, Taras Shevchenko National University of Kyiv, FOP Palyvoda A. V., Kyiv, 339 p.

Eco, U. (2004), The Missing Structure. Introduction to Semiology, Symposium, St. Petersburg, 544 p.

Correspondent (2014), no. 21.

Didenko, A. A. (2011), “Functional classification of verbalized non-verbal components of communication on the basis of oppositional groups in the artistic text”, Politematicheskij Setevoj Jelektronnyj Nauchnyj Zhurnal Kubanskogo Gosudarstvennogo Agrarnogo Universiteta [Polymatic Network Electronic Scientific Journal of Kuban State Agrarian University], no. 07 (071), Kuban State University, Krasnodar, pp. 273–283 (available at: http://cyberleninka.ru/article/n/funktsionalnaya-klassifikatsiya-verbalizovannyh-neverbalnyh-komponentov-kommunikatsii-na-osnove-oppozitsionnyh-grupp-v (access date: 08/03/2015).

Focus (2014), no 4.

Ukrainskyi Tyzhden (2014), № 8.

Ukrainskyi Tyzhden (2014), № 26.

Ukrainskyi Tyzhden (2014), № 36.

Korrespondent (2014), №21.

Ukrainskyi Tyzhden (2014), №7.


Переглядів анотації: 410
Завантажень PDF: 992
Опубліковано
2016-09-29
Як цитувати
Масімова, Л. (2016). Тропи візуального тексту мас-медіа. Інтегровані комунікації, (1), 60-65. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2016.1.10
Розділ
Видавнича справа та редагування