МЕДІА ТА ПОЛІТИКА: ЯК ЗМК ВПЛИВАЮТЬ НА ПОЛІТИЧНІ УПОДОБАННЯ ТА ПЕРЕКОНАННЯ СТУДЕНТІВ

  • Ольга Гуцол Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
  • Раїса-Ульяна Гуцол Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: масмедіа, політика, маніпуляції, онлайн-опитування, політичні переконання, громадянська позиція.

Анотація

У сучасному світі, переповненому інформацією та маніпуляціями, довіра до медіа стає ключовим чинником формування політичних установок і переконань молодого покоління. ЗМК та політика взаємодіють у непростий та неоднозначний спосіб, впливаючи на політичні переконання різних поколінь суспільства та їх уподобання через вплив на розум і почуття. Мас-медіа, як невід’ємна складова частина глобальної інформаційної панорами, виконують роль не лише постачальників новин, але й активних агентів політичної соціалізації, адже саме в університетському середовищі, де студенти перебувають на перехресті освітньої та громадянської активності, відбувається формування їх світогляду і майбутньої громадянської позиції. Ця наукова стаття присвячена дослідженню впливу мас-медіа на політичні уподобаннями і переконання українських студентів. Розглядаючи теоретичні аспекти впливу медіа на формування політичного світогляду, проаналізовано також практичні виміри цього впливу, роль медіагромотності у становленні політичних переконань серед студентської аудиторії. Взаємодія з різними медіаплатформами, включаючи традиційні ЗМК та активність у цифрових соціальних мережах, не лише надає студентам можливість отримувати різноманітну інформацію, але й формує їх критичне сприйняття політичної дійсності. Важливо зрозуміти, як саме довіра або недовіра до ЗМК визначає формування політичних уподобань та переконань, якими є маркери довіри чи недовіри і як студенти вбачають шляхи формування політично свідомої та активної особистості. Актуальність цієї теми полягає ще й в тому, що політичні уподобання та переконання формують не лише індивідуальний світогляд окремого студента, а й визначають суспільно-політичну активність наступних поколінь. Розуміння того, як медіа впливають на цей процес, може послужити підґрунтям для розробки ефективних стратегій медіа-освіти, спрямованих на розвиток критичного мислення та аналітичних навичок серед студентської громади.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Ольга Гуцол, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

кандидат політичних наук, доцент,
доцент кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Факультету журналістики
Київського столичного університету
імені Бориса Грінченка

Раїса-Ульяна Гуцол, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

здобувач Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Sribnyak, I. (2018). History of journalism [Istoriya zhurnalisty`ky`]. Kyiv : International Scientific and Educational Consortium named after Lucien Febre, р.23.

Mytko, A. (2013). Trends in the formation of information democracy in the conditions of global development [Tendenciyi stanovlennya informacijnoyi demokratiyi v umovax global`nogo rozvy`tku]. Historical and political problems of the modern world, p. 95.

Manfred May (2011). Media Policy in the Information Society [Media-polity`ka v informacijnomu suspil`stvi]. Lane. with German. Klymchenko and V. Oliynyk; Ed. V. Ivanova. Kyiv : Acad. Sci. Ukr. Press, Free Press Center, 34 p.

Shkurenko, K. (2019). Mass media and politics: educational and methodological guide [Mas-media ta polity`ka: navchal`no-metody`chny`j posibny`k]. Mykolaiv, p.18.

Mass media and politics. Avaible at: https://iri.org.ua/navchalni-resursy/zasobi-masovoi-informacii-i-politika (accessed 05.02.2024).

Bojchuk, I. (2011). The influence of the mass media on the participationofUkrainiancitizensinelectioncampaigns [Vply`v zasobiv masovoyi informaciyi (ZMK) na uchast` gromadyan Ukrayiny` u vy`borchy`x kampaniyax].

Derzhava i pravo. Yury`dy`chni i polity`chni nauky`, vol. 59, p. 68.

KMIS: the level of trust in the Armed Forces increased to 96 % over the year, to 84 % in the president. Avaible at: https://www.radiosvoboda.org/a/news-kmis-opytuvannia-dovira/32221857.html (accessed 05.02.2024).

Zhitaryuk, M. (2021). Closure of News One, ZIK and «112 Ukraine» TV channels: media and political component. Ukrainian Information Space, vol. 7, p. 98.

Kokhanko, P., Denysiuk, S. The influence of mass media on the formation of Ukrainian national consciousness Avaible at: file:///C:/Users/ostad/Downloads/10314-36806-1-PB.pdf (accessed 05.02.2024).

Michael Andersen. There is a single standard: the material must be interesting, high-quality and honest. Avaible at: https://theukrainians.org/jschool-andersen (accessed 05.02.2024).

Komarchuk, O. (2016). Manipulative mass media technologies [Manipulyaty`vni texnologiyi ZMK]. Personality, Society, Politics. edited by C. Tereshchenko, Yu. Budnyka, V. Gerasimovicha. Part 1, Lublin, WSEI, p.120.


Переглядів анотації: 37
Завантажень PDF: 7
Опубліковано
2024-07-18
Як цитувати
Гуцол, О., & Гуцол, Р.-У. (2024). МЕДІА ТА ПОЛІТИКА: ЯК ЗМК ВПЛИВАЮТЬ НА ПОЛІТИЧНІ УПОДОБАННЯ ТА ПЕРЕКОНАННЯ СТУДЕНТІВ. Інтегровані комунікації, (1 (17), 115-122. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2024.1715
Розділ
Теорія і практика журналістики