МЕДІА ТА ПОЛІТИКА: ЯК ЗМК ВПЛИВАЮТЬ НА ПОЛІТИЧНІ УПОДОБАННЯ ТА ПЕРЕКОНАННЯ СТУДЕНТІВ
Анотація
У сучасному світі, переповненому інформацією та маніпуляціями, довіра до медіа стає ключовим чинником формування політичних установок і переконань молодого покоління. ЗМК та політика взаємодіють у непростий та неоднозначний спосіб, впливаючи на політичні переконання різних поколінь суспільства та їх уподобання через вплив на розум і почуття. Мас-медіа, як невід’ємна складова частина глобальної інформаційної панорами, виконують роль не лише постачальників новин, але й активних агентів політичної соціалізації, адже саме в університетському середовищі, де студенти перебувають на перехресті освітньої та громадянської активності, відбувається формування їх світогляду і майбутньої громадянської позиції. Ця наукова стаття присвячена дослідженню впливу мас-медіа на політичні уподобаннями і переконання українських студентів. Розглядаючи теоретичні аспекти впливу медіа на формування політичного світогляду, проаналізовано також практичні виміри цього впливу, роль медіагромотності у становленні політичних переконань серед студентської аудиторії. Взаємодія з різними медіаплатформами, включаючи традиційні ЗМК та активність у цифрових соціальних мережах, не лише надає студентам можливість отримувати різноманітну інформацію, але й формує їх критичне сприйняття політичної дійсності. Важливо зрозуміти, як саме довіра або недовіра до ЗМК визначає формування політичних уподобань та переконань, якими є маркери довіри чи недовіри і як студенти вбачають шляхи формування політично свідомої та активної особистості. Актуальність цієї теми полягає ще й в тому, що політичні уподобання та переконання формують не лише індивідуальний світогляд окремого студента, а й визначають суспільно-політичну активність наступних поколінь. Розуміння того, як медіа впливають на цей процес, може послужити підґрунтям для розробки ефективних стратегій медіа-освіти, спрямованих на розвиток критичного мислення та аналітичних навичок серед студентської громади.
Завантаження
Посилання
Sribnyak, I. (2018). History of journalism [Istoriya zhurnalisty`ky`]. Kyiv : International Scientific and Educational Consortium named after Lucien Febre, р.23.
Mytko, A. (2013). Trends in the formation of information democracy in the conditions of global development [Tendenciyi stanovlennya informacijnoyi demokratiyi v umovax global`nogo rozvy`tku]. Historical and political problems of the modern world, p. 95.
Manfred May (2011). Media Policy in the Information Society [Media-polity`ka v informacijnomu suspil`stvi]. Lane. with German. Klymchenko and V. Oliynyk; Ed. V. Ivanova. Kyiv : Acad. Sci. Ukr. Press, Free Press Center, 34 p.
Shkurenko, K. (2019). Mass media and politics: educational and methodological guide [Mas-media ta polity`ka: navchal`no-metody`chny`j posibny`k]. Mykolaiv, p.18.
Mass media and politics. Avaible at: https://iri.org.ua/navchalni-resursy/zasobi-masovoi-informacii-i-politika (accessed 05.02.2024).
Bojchuk, I. (2011). The influence of the mass media on the participationofUkrainiancitizensinelectioncampaigns [Vply`v zasobiv masovoyi informaciyi (ZMK) na uchast` gromadyan Ukrayiny` u vy`borchy`x kampaniyax].
Derzhava i pravo. Yury`dy`chni i polity`chni nauky`, vol. 59, p. 68.
KMIS: the level of trust in the Armed Forces increased to 96 % over the year, to 84 % in the president. Avaible at: https://www.radiosvoboda.org/a/news-kmis-opytuvannia-dovira/32221857.html (accessed 05.02.2024).
Zhitaryuk, M. (2021). Closure of News One, ZIK and «112 Ukraine» TV channels: media and political component. Ukrainian Information Space, vol. 7, p. 98.
Kokhanko, P., Denysiuk, S. The influence of mass media on the formation of Ukrainian national consciousness Avaible at: file:///C:/Users/ostad/Downloads/10314-36806-1-PB.pdf (accessed 05.02.2024).
Michael Andersen. There is a single standard: the material must be interesting, high-quality and honest. Avaible at: https://theukrainians.org/jschool-andersen (accessed 05.02.2024).
Komarchuk, O. (2016). Manipulative mass media technologies [Manipulyaty`vni texnologiyi ZMK]. Personality, Society, Politics. edited by C. Tereshchenko, Yu. Budnyka, V. Gerasimovicha. Part 1, Lublin, WSEI, p.120.