КНИЖКОВА АНОТАЦІЯ ЯК РЕКЛАМНИЙ ТЕКСТ

  • Svitlana M. Vernyhora Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: анотація, видавнича справа, книга, копірайтинг, маркетингова модель AIDA, реклама, рекламний текст, цільова аудиторія

Анотація

Актуальність роботи полягає у дослідженні анотації книги як рекламного тексту та викликана трансформаціями на інформаційному ринку, що суттєво змінили становище видавничої справи. Зокрема, з появою інтернету у читачів зникла нагальна потреба купувати друковані видання, оскільки більшість із них або інформацію на їхні теми можна знайти в мережі безкоштовно. Мета дослідження – розглянути книжкову анотацію як рекламний текст, а зокрема застосувати принципи і правила копірайтингу створення рекламного тексту для друкованих видань до книжкової анотації. Для досягнення мети застосовувалися загально-наукові методи аналізу, синтезу, узагальнення та описовий метод. Для характеристики умов видавничої діяльності та вимог до сучасного видавничого ринку застосовувався описовий метод. Метод аналізу застосовувався для вивчення анотацій книжкових видань, синтезу – виокремлення недоліків книжкових анотацій, узагальнення – формулювання проблеми та алгоритму її вирішення. Головні результати дослідження показали, що в час розвинених інформаційних технологій та відкритого ін- формаційного простору, анотація сучасної української книги має бути створена не лише за видавничими стандартами, а й підпорядковуватися законам рекламної діяльності. Щоб конкурувати не лише з вітчизняним, а й іноземним видавничим продуктом, який так само присутній на українському ринку, автори та видавці сьогодні мають бути у курсі останніх трендів, інновацій у видавничій сфері, повинні ефективно використовувати рекламні та PR-інструменти. Значимість дослідження полягає у визначенні головних недоліків книжкової анотації, що впливають на подальший її продаж. А зокрема, було запропоновано застосувати маркетингову модель AIDA до написання книжкової анотації з метою підвищити її купівельну спроможність. Були зроблені висновки, що анотація є одним із інструментів спонукання до дії придбати книгу потенційним покупцем, а отже вимагає комбінації видавничих стандартів з рекламними принципами.

DOI: https://doi.org/10.28925/2524-2644.2018.6.1

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Svitlana M. Vernyhora, Київський університет імені Бориса Грінченка

канд. наук із соц. комунік., доцент, Інститут журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Nazaikin, O. (2018) «Advertising clutter», available at: https://marketing.wikireading.ru/19695 (accessed 09

September 2018).

Bulakh, т. D. (2011), Advertising in publishing, Kharkivska derzhavna akademiia kultury, Kharkiv, 223 p.

Melnychenko, а. & Kyrychok, A. (2014), «Advertising and PR as means of the popularization of the Ukrainian book», Visnyk Knyzhkovoi palaty, No 11, pp. 44-45, available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ vkp_2014_11_11 (accessed 12 September 2018).

Teremko, V. і. (2009), Publishing marketing, Akademvydav, Кyiv, 272 p.

Varenyk, N. (2018), «Future of advertising: the strange symbiosis of globalization and personalization», available at: https://dt.ua/ECONOMICS/maybutne_ reklami_divniy_simbioz_globalizatsiyi_i_personalizatsiyi (accessed 11 September 2018)

Vodolazka, S. V. (2013), «Product placement as an innovative mean of book promotion: scientific reception, theoretical generalization», Derzhava ta rehiony : Sotsialni komunicatsii, No 3–4 (15–16), pp. 144–148.

Vodolazka, S. V. (2012), «Innovative strategies of internal text advertising in the book Social Science», available at: http://social-science.com.ua/article/868 (accessed 12 September 2018).

Zelinska, N. (2013), «Advertising of book on the modern Ukrainian television», Visnyk Lvivskoho Universytety, ser. Journ., is. 38, pp. 277–282 9. Wikipedia (2018), «Copywriting», available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%

BF%D1%96%D1%80%D0%B0%D0%B9%D1%82%D0%B8%

D0%BD%D0%B3 (accessed 09 September 2018).

Kotler, Ph. & Armstrong, G. (2006), Marketing: An Introduction, 8th ed., Prentice Hall, New Jersey, 650 p.

University InSales (2018), «What is target audience profile, why is it needed and how to analyse» available at: https://www.insales.ru/blogs/university/portret-celevoj-auditorii (accessed 11 September 2018).

Kokhtev, N. N. (2004), Advertising: Art of a word. Recommendations for copywriters, MGU, Moscow, 96 p.

Brovkin, D. (1999), «I’m glad to deceive myself!», Laboratoriia reklamy, No 6.

Wikipedia (2018), «Summary», available at: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%90%D0%BD%D0

%BE%D1%82%D0%B0%D1%86%D1%96%D1%8F (accessed

September 2018).

Wikipedia (2018), «AIDA (marketing)», available at: https://en.wikipedia.org/wiki/AIDA_(marketing) (accessed 10 September 2018).

Priyanka, R. (2013), «AIDA Marketing Communication Model: Stimulating a purchase decision in the minds of the consumers through a linear progression of steps», International Journal of Multidisciplinary Research in Social Management, Vol. 1, pp. 37–44.


Переглядів анотації: 654
Завантажень PDF: 247
Опубліковано
2018-12-21
Як цитувати
Vernyhora, S. M. (2018). КНИЖКОВА АНОТАЦІЯ ЯК РЕКЛАМНИЙ ТЕКСТ. Інтегровані комунікації, (6), 6-11. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2018.6.1
Розділ
Реклама та зв’язки з громадськістю