Роль рекламної діяльності в підвищенні конкурентоспроможності вищих навчальних закладів України

  • Наталія Горбенко Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: вищі навчальні заклади, реклама, імідж, конкуренція, конкурентоспроможність, просування освітніх послу, освітній продукт

Анотація

У статті розкрито сутність та роль рекламної діяльності вищих навчальних закладів з підвищення їх конкурентоспроможності на ринку освітніх послуг. Зокрема, звернено увагу на недостатню наукову розробку даної проблеми, з одного боку, й очевидне важливе значення забезпечення конкурентоспроможності ВНЗ в сучасних умовах, з іншого. Розкрито сутність та особливості конкуренції та конкурентоспроможності ВНЗ, наведено прийоми підвищення конкурентоспроможності освітніх послуг, реалізація яких передбачає здійснення вищим навчальним закладом рекламної діяльності. З’ясовано, що у сфері освітніх послуг рекламна діяльність повинна будуватися відповідно до принципів гнучкості, комплексності та адаптивності, а її основою повинно стати прагнення до якіснішого, ніж у конкурентів, задоволення потреб різних цільових аудиторій шляхом просування широкого переліку програм. Наголошено, що реклама з діяльності, супутньої матеріальному виробництву, перетворюється на сферу виробництва рекламних образів (іміджів). Зроблено висновок, що при організації рекламної діяльності ВНЗ повинна бути забезпечена єдність цілей і завдань рекламної діяльності ВНЗ, що передбачає розробку та реалізацію стратегії його рекламної діяльності, яка дасть змогу зберегти і розвинути його єдиний освітній простір відповідно до вимог сучасного етапу розвитку країни.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Наталія Горбенко, Київський університет імені Бориса Грінченка
Аспірантка Інституту суспільства Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Bove, К. & Ahrens, B. (1995), Modern Advertising, Izdatelskiy dom Dovgan, Tolyatti, 575 p.

Bosak, O. V. (2008), “Factors of competitiveness of higher education institutions in the system of knowledge of economy”, Regional`na Ekonomika [Regional Economy], no. 4, pp. 223–227.

Gaydamakina, I.V. (2008), Competitiveness and Development Strategy of Regional Higher Education Institutions: a Monograph, Izd-vo ORAGS, Orel, 124 p.

Gel'vanovskij, M. (2006), “Competitiveness: micro, meso and macro levels. Methodological issues”, Vysshee Obrazovanie v Rossii [High Education in Russia], no. 10, pp. 32–40.

Dashitsyrenova, T. G. (2008), Institute of Advertising as a Form of Social Communication in the Region, Abstract of the PhD diss. (soc.com. sci.), Ulan-Ude, available at: http://cheloveknauka.com/institut-reklamy-kak-forma-sotsialnoy-kommunikatsii-regiona

Bazilevich, V.D. (Ed.) (2008), Economics, Political Economy: a Textbook, 7th ed., Znannya-Pres, Kyiv, 719 p.

WebProjects (2015), “What should be the effective advertising universities? Methods of attracting applicants”, available at: http://www.webprojects.ru/useful/publications/other/4023/

Kotler, F. (1990), Principles of Marketing, Progress, Moscow, 733 p.

Kravchenko, K.V. (2011), “Management of competitiveness of higher education institution”, Naukovyi Visnyk Donvasu [Scientific Bulletin of Donbas], no. 3, available at: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN15/11kkvvnz.pdf

Lazarev, V. A. & Mokhnachev, S. A. (2003), Competitiveness of High School as an Object of Control: a Monograph, Izdatelskiy dom «Prigorodnye vesti», Yekaterinburg, 160 p.

Litvinenko, T. E. (2008), “Basic components of the concept “competition””, Ekonomika [Economics], no 99–100, pp. 72–75.

Muravev, V. B. (2011), Development of Advertising Strategy of the University in Today's Economy, Abstract of the PhD diss. (econ.sci.), Moscow, 25 p.

Olshantseva, T. О. & Brytchenko, I. G. (2013), “Methods of improving the competitiveness of educational services of higher education institutions”, available at: http://www.confcontact.com/20130214_econ/2_olshantseva.htm

Pashchenko, N. I. (1999), Competitiveness of High School and Strategies for Their Activities in the Context of Regional Competition, PhD diss. (econ. sci.), Ufa,190 p.

Skripkinа, A. V. (2012), Strategy and Mechanisms of Formation of Image of High Educational Institutions of Social and Cultural Spheres, Abstract of the Dr diss. (ped. sci.), Stavropol, available at:http://www.dissercat.com/content/strategiya-i-mekhanizmy-formirovaniya-imidzha-vuzov-sotsiokulturnoi-sfery

Sandage, C., Frayburger, V. & Rottsoll, K. (2001), Advertising: Theory and Practice, “Sirin”, “MT-PRYeSS”, Moscow, 236 p.

Teletov, О. S. & Provozin, M. V. (2011), “Advertising activities of high educational institute”, pp. 53-64, available athttp://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2011_2_53_64_0.pdf

Fatkhutdinov, R. (2006), “Management of competitiveness of the university”, Vysshee Obrazovanie v Rossii [High Education in Russia], no. 9, pp. 37–48.

Fedirko, O. A. (2005), The Role of Innovation in Formation of Competitive Advantages of National Economy, Abstract of the PhD diss. (econ. sci.), Kyiv,20 p.

Schumpeter, J., Capitalism, Socialism and Democracy, available at: http://www.schumpeter.ru/contents.php?book=kapital


Переглядів анотації: 217
Завантажень PDF: 169
Опубліковано
2016-09-29
Як цитувати
Горбенко, Н. (2016). Роль рекламної діяльності в підвищенні конкурентоспроможності вищих навчальних закладів України. Інтегровані комунікації, (1), 49-54. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2016.1.8
Розділ
Реклама та зв’язки з громадськістю