Психологічний аналіз детермінант інтернет-залежності

  • Ольга Камінська Рівненський державний гуманітарний університет
Ключові слова: інтернет-залежність, адикція, адикт

Анотація

Стаття присвячена аналізу детермінант виникнення інтернет-залежності, чинників, що найбільшою мірою впливають на появу проявів узалежненої поведінки та зумовлюють деформацію особистості. Аналізуються особистісні, соціально-психологічні та специфічні фактори, здатні спровокувати появу інтернет-залежності. В статті подаються результати власного емпіричного дослідження, проведеного на групі осіб раннього юнацького віку, з метою виявлення детермінант інтернет-залежності. Встановлено, що найбільш значущими особистісними чинниками, що провокують появу адикції, є висока тривожність, низька самооцінка, негативне самоставлення, низький комунікативний потенціал, агресивність, конфліктність, емоційна неврівноваженість. До соціально-психологічних детермінант віднесено самотність та соціальну дезадаптацію, а до специфічних – виховання за типом гіперопіки. За результатами емпіричного дослідження описані підходи до розуміння тих причин, що сприяють формуванню інтернет-залежності та розділено їх на декілька груп: індивідуально-психологічні, соціально-психологічні та властивості інтернет-середовища. нників взаємопов’язані між собою та комплексно впливають на особистість. Виділено напрями корекції інтернет-залежності в ранньому юнацькому віці: вироблення стійкої «Я-концепції», що усуває потребу в створенні віртуального «Я-образу»; зниження агресивності та конфліктності; сімейне консультування з метою оптимізації стосунків в родині та вироблення більш оптимального стилю виховання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ольга Камінська, Рівненський державний гуманітарний університет

д-р психолог. наук, проф. кафедри загальної психології та психодіагностики рівненського державного гуманітарного університету

Посилання

Vakulich, T. M. (2006), Psychological Factors Preventing Adolescent Addiction to the Internet, PhD diss. (psych. sci.), Central Institute of Postgraduate Education of National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv, 275 p.

Zmanovskaia, E. V. (2003), Deviantology: Psychology of Deviant Behavior, IC Akademiia, Moscow, 288 p.

Turetska, Kh. I. (2011), Personality Identity of Persons Subject to Internet Dependence, Abstract of the PhD diss. (psych. sci.), Institute of Social and Political Psychology of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, Kyiv, 32 p.

Isakova, T. O. (2011), Internet Addiction as a New Phenomenon of the Modern World: Essence and Problems, NISD, Kyiv, 47 p.

Bolbot, T. Yu. (2005), Mental and Behavioral Disorders in Young People With Computer Dependency (Clinic, Correction and Prevention), Abstract of the PhD diss. (med. sci.), Ukrainian Research Institute of Social and Forensic Psychiatry and Narcology, Ministry of Health of Ukraine, Kyiv, 36 p.

Soloviova, I. I. (2007), Personality Deviance in Terms of Computerization of Society: Socio-Philosophical Aspect, Abstract of the PhD diss. (philos. sci.), K. D. Ushinsky South Ukrainian State Pedagogical University, Odesa, 34 p.

Mendelevych, V. D. & Sadykova, R. G. (2003), “Dependence as a psychological and psychopathological phenomenon (problems of diagnosis and differentiation)”, Bulletin of Clinical Psychology [Vestnik Klinicheskoj Psihologii], no. 2, pp. 153–158.

Vintiuk, Yu. (2008), “The psychological patterns of dependency in school age and the ways to counteract them”, Zdorovyi Sposib Zhyttia [Healthy Life Style], no. 34, pp. 13–20.

Burova, V. A. (2001), Socio-Psychological Aspects of Internet Addiction, Moscow, 256 p.

Korolenko, C. P. (1991), “Addictive behavior: general characteristics and patterns of development”, Obozrenie Psihiatrii i Medicinskoj Psihologii Imeni V. M. Behtereva [Review of Psychiatry and Medical Psychology Named After V. M. Bekhterev], no.1, pp. 8–15.


Переглядів анотації: 267
Завантажень PDF: 203
Опубліковано
2018-02-23
Як цитувати
Камінська, О. (2018). Психологічний аналіз детермінант інтернет-залежності. Інтегровані комунікації, (4), 15-19. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2018.4.2
Розділ
Реклама та зв’язки з громадськістю