ОСВІТА ЗАДЛЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ: МЕДІЙНИЙ ВИМІР ПРОБЛЕМИ
Анотація
У статті аналізується роль мас-медіа як освітнього інструменту у сприянні сталому розвитку в контексті ухвалених ООН Цілей сталого розвитку. Актуальність цього напряму досліджень обумовлена тим, що медіа можуть відігравати (і відіграють) ключову роль у просуванні ідей сталого розвитку, що може бути доведене в термінах теорії встановлення порядку денного: засоби масової комунікації, приділяючи більшу чи меншу увагу тим чи іншим проблемам, формують у громадськості розуміння їх важливості. Відповідно, фокусуючи увагу на питаннях сталого розвитку, мас-медіа можуть «укорінювати» розуміння актуальності цієї проблематики. Інструментом такого укорінення може бути рамкування (фрейминг). Мета дослідження полягає у виявленні ролі мас-медіа як освітнього інструменту у сприянні сталому розвитку в контексті ухвалених ООН Цілей сталого розвитку. Для досягнення вказаної мети були поставлені завдання охарактеризувати місце освіти у забезпеченні сталого розвитку та окреслити та систематизувати наявні практики залучення потенціалу медіа як освітнього інструменту в контексті досягнення цілей сталого розвитку. Реалізація цих завдань дозволила з’ясувати, що, по-перше, освіта займає важливе місце серед компонентів суспільного виміру сталого розвитку, що підтверджується присутністю відповідних елементів у візіях сталого розвитку ООН, ОЕСР тощо. По-друге, наявні практики із залучення потенціалу медіа як освітнього інструменту в контексті досягнення цілей сталого розвитку можна згрупувати у два кластери: залучення медіа як інструментів просування ідей сталого розвитку, формування серед пересічних громадян розуміння важливості «сталості» як запоруки задоволення нагальних потреб як сьогодення, так і забезпечення можливості задоволення своїх потреб наступними поколіннями; медіа самі виступатють трансляторами ідей та концепцій, суголосних з Цілями сталого розвитку для цільових аудиторій в країнах, що розвиваються (такі практики імплементуються насамперед системами міжнародного мовлення провідних акторів міжнародних відносин та медіа громад).
Завантаження
Посилання
Bird, E., Lutz, R., Warwick, Ch. (2008). Media as partners in education for sustainable development: A Training and Resource Kit. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, Paris (France).
Bodt, T. (2007). Role of the Media in Achieving a Sustainable Society. In: Dorji, Kinley, (ed.), Media and public culture : proceedings of the Second International Seminar on Bhutan Studies. Thimphu: Center for Bhutan Studies, 459-501. Avaible at: https://www.bhutanstudies.org.bt/media-and-public-culture (accessed 22.04.2024).
DW (2012). Learning by Ear. Deutsche Welle. Avaible at: https://www.dw.com/en/learning-by-ear/a-15841898 (accessed 29.04.2024).
DW (2013). Multimedia content in 30 languages. Deutsche Welle. Avaible at: https://corporate.dw.com/en/multimedia-content-in-30-languages/a-15703976 (accessed 28.04.2024).
Entman, R. M. (1993). Framing: toward clarification of a fractured paradigm. Journal of Communication, 43(4), 51– 58. https://doi.org/10.1111/j.1460-2466.1993.tb01304.x
IUCN (1980). World conservation strategy. Living resource conservation for sustainable development. International Union for Conservation of Nature and Natural Resources, Gland (Switzerland).
Kulik, R. M. (2024). sustainable development. Encyclopædia Britannica. Avaible at: https://www.britannica.com/topic/sustainable-development
Myers, M. (2011). Voices from Villages: Community Radio in the Developing World. A Report to the Center for International Media Assistance. Retrieved Avaible at: https://www.cima.ned.org/wp-content/uploads/2015/02/CIMA-Community_Radio-Report_Final%20-%2006-30-11.pdf (accessed 20.04.2024).
Nishimura, Y. (2020). How the media can be a meaningful stakeholder in the quest to meet the SDGs. World Economic Forum Annual Meeting. Retrieved Avaible at: https://www.weforum.org/agenda/2020/01/sdgs-sustainable-development-news-media-coverage (accessed 20.04.2024).
OECD (1996). Shaping the 21st Century: The Contribution of Development Co-operation. Paris: OECD. https://doi.org/10.1787/d571f17c-en
Połońska-Kimunguyi, E. (2015). From public service broadcaster to development actor: Deutsche Welle and the (con)quest of African female audiences. Critical Arts 29(3), 382-399. https://doi.org/10.1080/02560046.2015.1059554
Sarmah, Bh., Lama, S. (2017). Radio as an Educational Tool in Developing Countries: Its Evolution and Current Usages. In: International Conference on Developmental Interventions and Open Learning for Empowering and Transforming Society (13-15 December, 2017). Krishna Kanta Handiqui State Open University, 329-344. Avaible at: http://dlkkhsou.inflibnet.ac.in:8080/jspui/handle/123456789/321 (accessed 20.04.2024).
UN (1995). Copenhagen Declaration on Social Deve- lopment. Avaible at: https://www.un.org/en/development/desa/population/migration/generalas-sembly/docs/globalcompact/A_CONF.166_9_Declaration.pdf (accessed 22.04.2024).
UN (n.d.) SDG Media Compact. Avaible at: https://www.un.org/sustainabledevelopment/sdg-media-compact-about (accessed 29.04.2024).
UN (2015). Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Avaible at: https://sdgs.un.org/sites/default/files/publications/21252030%20Age-nda%20for%20Sustainable%20Development%20web.pdf (accessed 28.04.2024).
UNESCO (2019). Education transforms lives: Empowering people and ensuring inclusiveness and equality. United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization, Paris (France).
UNESCO (n.d.). Community Media. Avaible at: https://www.unesco.org/en/media-pluralism-diversity/com-munity-media (accessed 29.04.2024).