Кросмедійність аудиторії інформаційної агенції «112.ua»

  • Яна Лепка Інститут журналістики КНУ імені тараса Шевченка
Ключові слова: крос-медіа, конвергентність, медіа платформа, кросмедійна аудиторія

Анотація

Головна ознака крос-медіа — діяльність на кількох медіаплатформах. У інформагенції «112.ua» таких платформ є вісім: сайт, телеканал, мобільний додаток, інтерактивний додаток, канал youtube та сторінки у трьох соцмережах. Аудиторія мультиплатформних видань переймає ознаки кросмедійності. Мета дослідження: визначення чинників, які спонукають аудиторію користуватись кількома медіаплатформами видання «112.ua». Завдяки порівнянню рейтингів, було визначено, що основною платформою холдингу «112.ua» є телеканал. Метод опитування допоміг визначити, що найбільш вагомими чинниками, які сприяють кросмедійності аудиторії є: реклама, анонсування, доступність, зручність, можливість повернутись до пропущених тем. За допомогою методу класифікації, виявлені чинники були об'єднані у групи. Опрацювання теоретичного підґрунтя було здійснене через порівняльно-історичний метод та аналіз наукової літератури. Кросмедійність тісно пов'язана з такими термінами, як мультиплатформність, транс-медіа, конвергентність. Наукові розвідки українських та світових дослідників часто присвячені саме тому, щоб відмежувати дещо філософський аспект кросмедійності від суто технічного явища мультиплатформності та трансмедійності. Основною ознакою кросмедійної комунікації є охоплення різних медіаплатформ. Ще один важливий її елемент — інтерактивність користувачів. Сама аудиторія мультиплатформних видань безумовно набуває ознак кросмедійності. Менеджмент крос-медіа підштовхує її до використання кількох платформ за допомогою ключових чинників: реклами, анонсування, доступності, зручності, можливості повернутись до пропущених або дещо застарілих тем. І споживач доволі легко піддається цим впливам, адже світ змінюється і мультиплатформність стає невід'ємною частиною функціонування інформаційного середовища. Це було доведено на прикладі аудиторії інформаційної агенції «112.ua». Лише 10% респондентів не проявляють свою мобільність та здатність користуватись кількома платформами одного кросмедійного видання. Результати дослідження можуть зацікавити топ-менеджмент кросмедійних видань (особливо «112.ua») та дослідників аудиторії крос-медіа.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Яна Лепка, Інститут журналістики КНУ імені тараса Шевченка

магістрант, Інститут журналістики КНУ імені Тараса Шевченка

Посилання

Hayes, G. (2006), “Cross-media”, Personalizemedia: Weblog by Gary Hayes, available at: http://www.personalizemedia.com/ articles/cross-media/ (accessed 07 November 2016).

Vartanova, E. (1999), “What results media convergence?”, Informatsionnoe Obshhestvo [Information Society], vol. 5, available at: http://di.iis.ru:82/arc/ infosoc/emag.nsf/BPA/b59df6463a315de4c32568fd0038da32 (accessed 17 October 2016).

Tsymbalenko, Y. (2013), “The convergence of media and media communication”, Osvita Reghionu. Politologhija, Psykhologhija, Komunikaciji [Education of Region. Politics, Psychology, Communication], vol. 3, available at: http://social-science.com.ua/article/1102 (accessed 04 October 2016).

Fedorchuk, L. (2010), “Journalist of the convergent edition: new challenges of profession”, Visnyk Zhytomyrsjkogho Derzhavnogho Universytetu Imeni Ivana Franka [Bulletin of Zhytomyr State Ivan Franko University], vol. 54, pp. 209–212.

Zhenchenko, M. (2015), “Cross-media management in converged newsrooms”, Naukovi Zapysky Instytutu Zhurnalistyky [Scientific Notes of Institute of Journalism], vol. 58, pp. 91–95.

Vasylyk, L. (2013), “Cross-media as a trend of modern journalism”, Naukovi Zapysky Instytutu Zhurnalistyky [Scientific Notes of Institute of Journalism], vol. 52, pp. 297–300.

Printseva, A. (2012), “How cross-media save movies and make the world better”, Colta. Vsjo o Kuljture [Colta. All About Culture], available at: http://os.colta.ru/ cinema/projects/70/det ails/32090/?expand=yes#expand (accessed 14 September 2016).

Erdal, J. (2008), Cross-Media News Journalism: Institutional, Professional and Textual Strategies and Practices in Multi-Platform News Production, PhD diss., Oslo, 382 p.

Stins, O. & Van Fukht, D. (2008), “New media”,Vestnik Volhohradskogho Hosudarstvennoho Universiteta [Bulletin of Volgograd State University], vol. 7, pp. 98–106.

Jenkins, H. (2006), Convergence Culture: Where Old and New Media Collide, NYU Press, New York, 308 p.

Davidson, D. (2010), Cross-Media Communications: An Introduction to the Art of Creating Integrated Media Experiences, ETC Press, Pittsburgh, 294 р.

Lanet TV on Facebook (2016), “Statistics of TV watching on Lanet.TV in August 2016”, available at: https://www.facebook.com/notes/ланетtv/ статистика-телеперегляду-на-ланетtv-у-серпні-2016-року/1783503461925109 (accessed 07 November 2016).

112.UA (2016), “112.ua first climbed to fourth place in the coverage of the Internet audience”, available at: ua.112.ua/suspilstvo/112ua-vpershe-pidniavsia-na-chetverte-mistse-reitynhu-okhoplennia-internet-audytorii-ukrainy 314837.html (accessed 07 November 2016). 14. 112.UA (2016), “Record by the record: in May 112.ua visited by over 5 million unique users”, available at:ua.112.ua/suspilstvo/rekord-za-rekordom-u-travni-112ua-vidvidalo-ponad-5-mln-unikalnykh-korystuvachiv-315372.-html (accessed 07 November 2016).


Переглядів анотації: 463
Завантажень PDF: 301
Опубліковано
2018-02-23
Як цитувати
Лепка, Я. (2018). Кросмедійність аудиторії інформаційної агенції «112.ua». Інтегровані комунікації, (4), 51-55. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2018.4.8
Розділ
Теорія і практика журналістики