PR-комунікації видавництв як об’єкт наукової рецепції
Анотація
У статті досліджується сучасний стан та перспективи вивчення комунікацій видавництв, зокрема PR-комунікацій книжкових видавництв. Звернено увагу, з одного боку, на недостатню наукову розробку цієї проблеми, а з другого – на очевидне важливе значення в сучасних умовах забезпечення конкурентоспроможності видавництва. Вивчається історія дослідження PR-комунікацій книговидавництв, окреслюються теоретичні та практичні можливості використання PR у їхній діяльності. Визначаються перспективи подальшого наукового вивчення та практичного використання PR-комунікацій у діяльності видавництв.Актуальність теми дослідження полягає в тому, що комунікація в інформаційному суспільстві – це принципово нове явище, яке створює нові цінності, змінює технології й конфігурації продуктів, системи роботи з клієнтами. Компанії завжди намагалися налагодити комунікацію, тобто вибудовували навколо і всередині систему взаємодій, яка допомагала б управлінцям досягти стратегічної мети. Проте сучасні комунікації вирізняються від традиційних. Мета статті – дослідити формування теоретичної бази PR-комунікацій видавництв у сучасному медіапросторі України. Реалізація поставленої мети передбачає виконання таких дослідницьких завдань: проаналізувати фахову літературу з основної проблематики дослідження; з’ясувати позиції закордонних та вітчизняних дослідників з питань комунікацій у видавничій галузі; розглянути теоретичні дослідження PR- комунікацій видавництв у сучасному медіапросторі. Для досягнення мети послуговуємося такими загальнонауковими методами, як аналіз, що дав змогу провести поділ актуальних тенденцій комунікації у видавничій галузі для предметного їх вивчення, синтез, за допомогою якого зведено в цілісну картину теоретичну базу дослідження комунікацій видавничої галузі України. Метод узагальнення дав змогу вивчити, систематизувати та структурувати інформацію. Застосовано також описовий метод та метод порівняння, а за допомогою методу наукового прогнозування ми змогли визначити перспективи розвитку PR-комунікацій видавництв у сучасному медіапросторі.
Завантаження
Посилання
Тимошик М. С. Історія видавничої справи : підручник /Микола Тимошик. – Київ : Наша культура і наука, 2003. – 496 с.
Низовий М. Українська статистика друку: основні етапи становлення та розвитку / М. Низовий. – Київ : Кн. палата України, 2002. – 96 с.
Сенченко М. Книжкова справа України : ретроспектива і перспектива / М. Сенченко // Вісник книжкової палати : наук.-практ. журн. – Київ : Книжкова палата України ім. Івана Федорова, 2006. – No 9. – С. 3–9.
Зелінська Н. В. «Наука байдужа до біографії своїх творців...» : вибр. твори / Надія Зелінська ; [упоряд.: Н. Черниш та ін.]. – львів : Укр. акад. друкарства, 2013. – 406 с.
Шпак В. І. Видавничий бізнес в умовах української державності : монографія / В. шпак. – Київ : ДП Експрес-об’ява, 2015. – 392 с.
Водолазька С. А. Сучасна видавнича галузь східоноєвропейського регіону: інноваційні детермінанти та актуальні трансформації : дис. ... д-ра наук із соц. комунік.: [спец.] 27.00.05 «Теорія та історія видавничої справи та редагування» / Світлана Анатоліївна Водолазька ; МОН України, КНУ імені Тараса шевченка, Ін-т журналістики. – Київ, 2016. – 488 с.
Теремко В. І. Видавництво – ххІ. Виклики і стратегії : монографія / В. І. Теремко. – Київ : Академвидав, 2012. – 328 с.
Ключковська Г. Книжкова промоція як взаємодія книжкової справи та ЗМІ (засади формування української моделі) : дис. ... канд. філол. наук / Г. Ключковська. – Львів, 2000. – 176 с.
Копистинська І. М. Тенденції сучасного вітчизняного книговидання: організаційний, тематичний та рекламно-промоційний аспекти (1991–2003 рр.) : дис. ...канд. філол. наук: 10.01.08 / Ірина Михайлівна Копистинська ; Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка, Інститут журналістики. – Київ, 2004. – 223 с.
Копистинська І. М. Засоби промоції книжкових видань: досвід незалежної України / І. М. Копистинська, Т. С. Гринівський // Наукові записки [Української академії друкарства]. Серія: Соціальні комунікації. – 2015. – No 1. – С. 37–46.
Огар Е. І. Новітня українська дитяча книга: соціокультурний, комунікативний та видавничий виміри : автореф. дис ... д-ра наук із соц. комунік. / Е. І. Огар. – Київ, 2013. – 32 с.
Дитяча книга і промоція читання в Східній Європі : зб. наук.-практ. ст. / упоряд. Е. огар. – Київ : Грані-Т, 2012. – 192 с.
Храмцова Т. Г. Книгоиздание Российской Федерации в системе массовой коммуникации: проблемы государственного регулирования : автореф. дисс. ... канд. полит. наук / Т. Г. храмцова ; [Рос. акад. гос. службы при Президенте Рос. Федерации]. – Москва, 2001. – 24 с.
Кобзева М. Н. Современные проблемы и тенденции развития книгоиздания в России : автореф. дисс....канд. филол. наук: 10.01.10 / Мария Николаевна Кобзева ; [Рос.ун-т дружбы народов]. – Москва, 2010. – 18 с.
Маслов М. С. Функционирование и развитие социального института книжного дела: по материалам межрегионального социологического исследования в Алтайском и Красноярском краях, Республике Алтай и Новосибирской области (2008–2011 гг.) : дисс.... канд.соц. наук: 22.00.04 / Михаил Сергеевич Маслов ; [Алт. гос. ун-т]. – Барнаул, 2011. – 184 с.
Лизунова И. В. Книга в региональном медиапространстве: издательское дело Сибири и дальнего Востока в 90-е гг. XX – первом десятилетии XXI в. : дисс.... д-ра ист. наук: 05.25.03 / Ирина Владимировна Лизунова ; Казан.гос. ун-т культуры и искусств. – Новосибирск, 2013. – 487 с.
Крылова Е. В. Информационная поддержка издательской и книготорговой деятельности : автореф. дисс.... канд. филол. наук: 05.25.03 / Е. В. Крылова. –Санкт-Петербург, 2013. – 25 с.
Книжный маркетинг: руководство к действию : сб. ст. / [Д. Ф. Бейкер и др.] ; пер. с англ. Б. ленского. –Москва : изд. центр «Терра», 1999. – 408 с.
Степурин І. Книжковий маркетинг: канали розповсюдження книжок/ І. Степурин // Книжковий клуб плюс. – 2002. – No 2. – С. 4–5.
Про інформаційний маркетинг (І не лише про нього...) : зб. ст. і матер. круглого столу «Розвиток інформаційного маркетингу на книжковому ринку України» / упоряд. Е. І. Огар. – львів : Аз-Арт, 1997. – 144 с.
Теремко В. І. Видавничий маркетинг : навч. посіб. / В. І. Теремко. – Київ : Академвидав, 2009. – 272 с.
Бондар Ю. Видавнича комунікація: до питання інституалізації / Юрій Бондар // Вісник Книжкової палати. – 2014. – No 10. – С. 3–6.
Скібан О. І. Видавнича комунікація в системі соціальних комунікацій інтернет-простору України / О. І. Скібан // Наукові записки [Української академії друкарства]. – 2014. – No 4. – С. 145–151.
Скочинець О. Роль електронних медіа у здійсненні акцій книжкової промоції / О. Скочинець // Теле- та радіожурналістика. – 2010. – Вип. 9. – Ч. 1. – C. 253–257.
Скібан О. І. Сучасні технології книжкової промоції в аспекті мас-медійної взаємодії / О. І. Скібан// Поліграфія і видавнича справа / [Українська академія друкарства]. – 2016. – No 2 (72).
Бессараб А. Буктрейлер як нове явище у сфері соціальних комунікацій / А. О. Бессараб // держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. – 2014. – No 1–2. – С. 159–163.
Хлопчук Т. Буккросинг та флешмоб у системі новітніх маркетингових стратегій промоції книги / Т. Хлопчук // Український інформаційний простір : науковий журнал / Київ. нац. у-нт культури і мистецтв, І-нт журналістики і міжнародних відносин ; [голов. ред. М. С. Тимошик]. – Київ, 2013. – число 1.– Ч. 2. – С. 266–271.
Фіалко Д. Промоція книжки в інтернеті / Д. Фіалко // Український інформаційний простір : наук. журн. / Київ. нац. у-нт культури і мистецтв, І-нт журналістики і міжнародних відносин ; [голов. ред. М. С. Тимошик]. –Київ, 2013. – число 1.– Ч. 2.– С. 261–265.
Микитин Т. І. Книжкові виставки і ярмарки в Україні у системі пропагування книги та читання / Т. І. Микитин // Поліграфія і видавнича справа. – 2011. – No 2. –С. 59–64.
Антоник О. В. Книжкові конкурси як засіб активізації попиту на книжкову продукцію / О. В. Антоник, О. О. Жолдак // Поліграфія і видавнича справа. –2014. – No 3. – С. 73–81.
Танчин Л. М. особливості PR-діяльності у процесі популяризації книги та просуванняїї на ринок / Л. М. Танчин // Поліграфія і видавнича справа : науково-технічний збірник. – львів : Вид-во Укр. академії друкарства, 2008. – Вип. 1 (47). – С. 97–102.
Олефір Д. Новітні способи промоції книги в інтернеті / Дар’я Олефір // Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку : матер. ІІІ Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. – Переяслав-хмельницький, 2014. – С. 4–12.
Крылова Е. В. использование социальных сетей в PR-деятельности крупнейших издательств России / Е. В. Крылова // Вестник Санкт-Петербургского гос. ун-та культуры и искусств. – 2011. – No 2. – С. 111–113.
Лаврова А. Н. PR-деятельность книжных издательств как фактор взаимодействия с медиапространством : автореф. дисс. ... канд. филол. наук: 10.01.10 «Журналистика» / Анна Николаевна лаврова ; [Моск.гос. ун-т им. М. В. Ломоносова]. – Москва, 2016. – 28 с.