PR-communications of publishing houses as a scientific object
Abstract
The article studies the current state and prospects of researches of publishing house’s communications, namely PR communications of book publishers. The attention is drawn to insufficient scientific development of this problem, on t one hand, and obvious importance in the modern conditions to provide publishing house with competitiveness, on the other one. The literature and sources related to this issues are analyzed, the theoretical and practical possibilities of using PR in the activity of book publishers are determined, the history and current state of research of publishing house`s PR communications is studied. The prospects for further scientific study and practical use of PR communications in the activities of publishing houses are determined. The relevance of the research topic is that communication in the information society is a fundamentally new phenomenon that creates new values, changes the technologies and product configurations, systems of work with the clients. The companies have always tried to establish communication, that is built around and within the system of interactions, which would help managers to achieve a strategic goal. However, the modern communications are different from traditional ones. The objective of the article is to investigate formation of theoretical basis of PR-communications of publishing houses in the modern media space of Ukraine. The realization of this objective involves performing the following research tasks: to analyze the professional literature on the main issues of research; to find out the positions of foreign and domestic communications researchers in the publishing industry; to consider the theoretical studies of PR communications of publishing houses in the modern media space. To achieve this objective, we use such general scientific methods as analysis that allowed us to separate the actual tendencies of communication in publishing industry for their subject study, synthesis, by which the integral picture of theoretical basis of the research of communications of publishing industry of Ukraine is integrated into the whole. The method of generalization allowed to study, to systematize and to structure the information. Also, the descriptive method and method of comparison were used, as well as with the help of the method of scientific forecasting we were able to determine the prospects of development of PR- communications of publishing houses in the modern media space.
Downloads
References
Тимошик М. С. Історія видавничої справи : підручник /Микола Тимошик. – Київ : Наша культура і наука, 2003. – 496 с.
Низовий М. Українська статистика друку: основні етапи становлення та розвитку / М. Низовий. – Київ : Кн. палата України, 2002. – 96 с.
Сенченко М. Книжкова справа України : ретроспектива і перспектива / М. Сенченко // Вісник книжкової палати : наук.-практ. журн. – Київ : Книжкова палата України ім. Івана Федорова, 2006. – No 9. – С. 3–9.
Зелінська Н. В. «Наука байдужа до біографії своїх творців...» : вибр. твори / Надія Зелінська ; [упоряд.: Н. Черниш та ін.]. – львів : Укр. акад. друкарства, 2013. – 406 с.
Шпак В. І. Видавничий бізнес в умовах української державності : монографія / В. шпак. – Київ : ДП Експрес-об’ява, 2015. – 392 с.
Водолазька С. А. Сучасна видавнича галузь східоноєвропейського регіону: інноваційні детермінанти та актуальні трансформації : дис. ... д-ра наук із соц. комунік.: [спец.] 27.00.05 «Теорія та історія видавничої справи та редагування» / Світлана Анатоліївна Водолазька ; МОН України, КНУ імені Тараса шевченка, Ін-т журналістики. – Київ, 2016. – 488 с.
Теремко В. І. Видавництво – ххІ. Виклики і стратегії : монографія / В. І. Теремко. – Київ : Академвидав, 2012. – 328 с.
Ключковська Г. Книжкова промоція як взаємодія книжкової справи та ЗМІ (засади формування української моделі) : дис. ... канд. філол. наук / Г. Ключковська. – Львів, 2000. – 176 с.
Копистинська І. М. Тенденції сучасного вітчизняного книговидання: організаційний, тематичний та рекламно-промоційний аспекти (1991–2003 рр.) : дис. ...канд. філол. наук: 10.01.08 / Ірина Михайлівна Копистинська ; Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка, Інститут журналістики. – Київ, 2004. – 223 с.
Копистинська І. М. Засоби промоції книжкових видань: досвід незалежної України / І. М. Копистинська, Т. С. Гринівський // Наукові записки [Української академії друкарства]. Серія: Соціальні комунікації. – 2015. – No 1. – С. 37–46.
Огар Е. І. Новітня українська дитяча книга: соціокультурний, комунікативний та видавничий виміри : автореф. дис ... д-ра наук із соц. комунік. / Е. І. Огар. – Київ, 2013. – 32 с.
Дитяча книга і промоція читання в Східній Європі : зб. наук.-практ. ст. / упоряд. Е. огар. – Київ : Грані-Т, 2012. – 192 с.
Храмцова Т. Г. Книгоиздание Российской Федерации в системе массовой коммуникации: проблемы государственного регулирования : автореф. дисс. ... канд. полит. наук / Т. Г. храмцова ; [Рос. акад. гос. службы при Президенте Рос. Федерации]. – Москва, 2001. – 24 с.
Кобзева М. Н. Современные проблемы и тенденции развития книгоиздания в России : автореф. дисс....канд. филол. наук: 10.01.10 / Мария Николаевна Кобзева ; [Рос.ун-т дружбы народов]. – Москва, 2010. – 18 с.
Маслов М. С. Функционирование и развитие социального института книжного дела: по материалам межрегионального социологического исследования в Алтайском и Красноярском краях, Республике Алтай и Новосибирской области (2008–2011 гг.) : дисс.... канд.соц. наук: 22.00.04 / Михаил Сергеевич Маслов ; [Алт. гос. ун-т]. – Барнаул, 2011. – 184 с.
Лизунова И. В. Книга в региональном медиапространстве: издательское дело Сибири и дальнего Востока в 90-е гг. XX – первом десятилетии XXI в. : дисс.... д-ра ист. наук: 05.25.03 / Ирина Владимировна Лизунова ; Казан.гос. ун-т культуры и искусств. – Новосибирск, 2013. – 487 с.
Крылова Е. В. Информационная поддержка издательской и книготорговой деятельности : автореф. дисс.... канд. филол. наук: 05.25.03 / Е. В. Крылова. –Санкт-Петербург, 2013. – 25 с.
Книжный маркетинг: руководство к действию : сб. ст. / [Д. Ф. Бейкер и др.] ; пер. с англ. Б. ленского. –Москва : изд. центр «Терра», 1999. – 408 с.
Степурин І. Книжковий маркетинг: канали розповсюдження книжок/ І. Степурин // Книжковий клуб плюс. – 2002. – No 2. – С. 4–5.
Про інформаційний маркетинг (І не лише про нього...) : зб. ст. і матер. круглого столу «Розвиток інформаційного маркетингу на книжковому ринку України» / упоряд. Е. І. Огар. – львів : Аз-Арт, 1997. – 144 с.
Теремко В. І. Видавничий маркетинг : навч. посіб. / В. І. Теремко. – Київ : Академвидав, 2009. – 272 с.
Бондар Ю. Видавнича комунікація: до питання інституалізації / Юрій Бондар // Вісник Книжкової палати. – 2014. – No 10. – С. 3–6.
Скібан О. І. Видавнича комунікація в системі соціальних комунікацій інтернет-простору України / О. І. Скібан // Наукові записки [Української академії друкарства]. – 2014. – No 4. – С. 145–151.
Скочинець О. Роль електронних медіа у здійсненні акцій книжкової промоції / О. Скочинець // Теле- та радіожурналістика. – 2010. – Вип. 9. – Ч. 1. – C. 253–257.
Скібан О. І. Сучасні технології книжкової промоції в аспекті мас-медійної взаємодії / О. І. Скібан// Поліграфія і видавнича справа / [Українська академія друкарства]. – 2016. – No 2 (72).
Бессараб А. Буктрейлер як нове явище у сфері соціальних комунікацій / А. О. Бессараб // держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. – 2014. – No 1–2. – С. 159–163.
Хлопчук Т. Буккросинг та флешмоб у системі новітніх маркетингових стратегій промоції книги / Т. Хлопчук // Український інформаційний простір : науковий журнал / Київ. нац. у-нт культури і мистецтв, І-нт журналістики і міжнародних відносин ; [голов. ред. М. С. Тимошик]. – Київ, 2013. – число 1.– Ч. 2. – С. 266–271.
Фіалко Д. Промоція книжки в інтернеті / Д. Фіалко // Український інформаційний простір : наук. журн. / Київ. нац. у-нт культури і мистецтв, І-нт журналістики і міжнародних відносин ; [голов. ред. М. С. Тимошик]. –Київ, 2013. – число 1.– Ч. 2.– С. 261–265.
Микитин Т. І. Книжкові виставки і ярмарки в Україні у системі пропагування книги та читання / Т. І. Микитин // Поліграфія і видавнича справа. – 2011. – No 2. –С. 59–64.
Антоник О. В. Книжкові конкурси як засіб активізації попиту на книжкову продукцію / О. В. Антоник, О. О. Жолдак // Поліграфія і видавнича справа. –2014. – No 3. – С. 73–81.
Танчин Л. М. особливості PR-діяльності у процесі популяризації книги та просуванняїї на ринок / Л. М. Танчин // Поліграфія і видавнича справа : науково-технічний збірник. – львів : Вид-во Укр. академії друкарства, 2008. – Вип. 1 (47). – С. 97–102.
Олефір Д. Новітні способи промоції книги в інтернеті / Дар’я Олефір // Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку : матер. ІІІ Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. – Переяслав-хмельницький, 2014. – С. 4–12.
Крылова Е. В. использование социальных сетей в PR-деятельности крупнейших издательств России / Е. В. Крылова // Вестник Санкт-Петербургского гос. ун-та культуры и искусств. – 2011. – No 2. – С. 111–113.
Лаврова А. Н. PR-деятельность книжных издательств как фактор взаимодействия с медиапространством : автореф. дисс. ... канд. филол. наук: 10.01.10 «Журналистика» / Анна Николаевна лаврова ; [Моск.гос. ун-т им. М. В. Ломоносова]. – Москва, 2016. – 28 с.