СУЧАСНІ ІННОВАЦІЙНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ЖУРНАЛІСТІВ: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА

  • Тетяна Файчук Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
  • Сергій Томіленко Національна спілка журналістів України
  • Ліна Файчук Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій
Ключові слова: медіа, педагогіка, вища освіта, освітні технології, навчання.

Анотація

Новітні освітні технології відіграють ключову роль в удосконаленні навчального процесу та підготовці студентів до викликів і вимог сучасного світу. Їхні переваги включають доступність, інноваційність, індивідуалізацію, мотивацію, взаємодію та комунікацію. Інноваційні технології не лише роблять навчання більш захоплюючим і ефективним, але й сприяють розвитку необхідних навичок і компетенцій. Провідні педагогічні методи охоплюють широкий спектр інструментів, які сприяють всебічному розвитку студентів у цифрову епоху. До них належать інтерактивні навчальні платформи, віртуальна реальність (VR) та доповнена реальність (AR), гейміфікація, адаптивні системи навчання, хмарні технології, машинне навчання та аналіз даних. Метою дослідження є вивчення сучасних інноваційних освітніх технологій та їхнього впливу на удосконалення навчального процесу. Основна увага приділяється аналізу переваг та можливостей, які ці технології надають, а також виявленню ключових напрямків розвитку. Для досягнення мети виконано низку завдань: аналіз поняттєвого апарату дослідження; визначення та опис сфер застосування; з’ясування ролі та особливостей функціонування в сучасному процесі засвоєння інформації; вивчення використання новітніх освітніх трендів у навчанні; розкриття потенціалу інноваційних технологій в освітньому процесі. Використання методів аналізу, синтезу та контент-аналізу дозволило виявити та дослідити ресурси, інструменти й механізми, здійснити комплексну характеристику й опис, а також встановити ступінь їх ефективності. Застосовано емпіричний підхід, системну інтерпретацію та узагальнення результатів. Також використано метод кейс-дослідження, що дозволив дослідити різні інноваційні технології як явище, порівнявши особливості їх реалізації на різних сучасних платформах і в різних контекстах.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Тетяна Файчук, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

кандидат філологічних наук, доцент кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка

Сергій Томіленко, Національна спілка журналістів України

заслужений журналіст України, Голова Національної спілки журналістів України

Ліна Файчук, Державний університет інформаційно-комунікаційних технологій

магістрантка кафедри комп’ютерної інженерії Державного університету інформаційно-комунікаційних технологій

Посилання

Bezzhotnikova, A. O. (2016). Zastosuvannia heimifikatsii dlia vyrishennia reklamnykh ta PR-zavdan [Application of gamification for solving advertising and PR tasks]. Visnyk Dnipropetrovskoho Universytetu. Seriia «Sotsialni Komunikatsii», Vol. (16), pp. 8-18.

Vyshnivskyi, V. V., Gnidenko, M. P., Haidour, H. I., & Il’in, O. O. (2014). Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia. Stvorennia elektronnykh navchalnykh kursiv ta elektronnykh testiv [Organization of distance learning. Creation of electronic educational courses and electronic tests]. Kyiv: Derzhavnyi universytet telekomunikatsii. 140 p.

Hnedko, N. M. (2015). Formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv do vykorystannia zasobiv virtualnoi vizualizatsii u profesiinii diialnosti [Formation of readiness of future teachers to use means of virtual visualization in professional activity] (PhD dissertation, Rivne). 292 p.

Davydiuk, M. O., & Pashchenko, O. M. (2021). Imersyvne osvitnie seredovyshche: pryntsypy pobudovy i praktyky uspishnoi realizatsii [Immersive educational environment: principles of construction and practices of successful implementation]. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, pp. 98105. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-59-98-105

Dolbnieva, D. V. (2014). Interaktyvni metody navchannia: sutnist, neobkhidnist ta vykorystannia pry pidhotovtsi fakhivtsiv z obliku ta audytu u VNZ Ukrainy [Interactive teaching methods: essence, necessity and use in training specialists in accounting and auditing in Ukrainian higher educational institutions]. Naukovyi Visnyk NLTU Ukrainy, vol. (24.1), pp. 389-398.

Dosenko, A. K. (2022). Khmarni tekhnolohii: prykladni tekhnolohii suchasnykh platform [Cloud technologies: applied technologies of modern platforms]. Vcheni Zapiski TNU imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Filolohiia. Zhurnalistyka, vol. 33(72), pp. 257-262.

Zhevakina, N. V. (2009). Pedahohichni umovy orhanizatsii dystantsiinoho navchannia studentiv humanitarnykh spetsialnostei u pedahohichnomu universyteti [Pedagogical conditions for organizing distance learning for students of humanities in a pedagogical university]. PhD dissertation, Luhansk National University. 20 p.

Zasekin, A. (2012). Virtualne spilkuvannia yak faktor osobystisnykh zmin studentskoi molodi [Virtual communication as a factor of personal changes in student youth] PhD dissertation, Kyiv University. 20 p.

Kukharenko, V. M. (2007). Dystantsiine navchannia: entsykloped. vyd. [Distance learning: encyclopedia edition]. Kyiv: Redaktsiia «Kompiuter». 127 p.

Kuchakovska, H. A. (2015). Ohliad shliakhiv vykorystannia sotsialnykh merezh u navchalnii diialnosti studentiv [Review of ways to use social networks in students’ educational activities]. Informatsiini Tekhnolohii: zb. tez II Ukrainians’koi konferentsii molodykh naukovtsiv, pp. 40-43.

Lemeshko, Y. S. (2010). Synerhetychna model upravlinnia proektamy orhanizatsii systemy znan virtualnoho universytetu [Synergistic model of project management for organizing the knowledge system of a virtual university]. PhD dissertation, National Transport University. 20 p.

Lytvynova, S. H. (2011). Metodyka vykorystannia vchytelem tekhnolohii virtualnoho klasu v orhanizatsii indyvidualnoi pidhotovky studentiv [Methodology for using virtual classroom technology by a teacher in organizing individual student training]. PhD dissertation, Institute of Information Technologies and Learning Tools of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. 20 p.

Lukin, V. E. (2009). Metodyka zastosuvannia zasobiv dystantsiinoho navchannia u protsesi vyvchennia viiskovotekhnichnykh dystsyplin [Methodology for using distance learning tools in the process of studying military-technical disciplines]. PhD dissertation, Ukrainian Engineering and Pedagogical Academy. 19 p. Інтегровані комунікації, No 1 (17), 2024

Mostova, A. D. (2018). Poniattia heimifikatsii ta yii rol u marketynzi [The concept of gamification and its role in marketing]. Yevropeiskyi Vektor Ekonomichnoho Rozvytku, vol. 1(24), pp. 96-106. https://doi.org/10.32342/2074-53622018-24-9

Pereiaslavska, S. O., & Smahina, O. O. (2019). Heimifikatsiia yak suchasnyi napriam vitchyznianoi osvity [Gamification as a modern trend in Ukrainian education]. Open Educational E-environment of Modern University, special edition, 250260. Avaible at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/oeeemu_2019_spetsvip._26 (accessed 01.04.2024).

Petrytsia, A. N. (2010). Spivvidnoshennia virtualnoho ta realnoho v navchalnomu eksperymenti v protsesi vyvchennia fizyky v pochatkovii shkoli [Correlation of virtual and real in the educational experiment in the process of studying physics in primary school] (PhD dissertation, Kirovohrad State Pedagogical University). 20 p.

Sereda, H. V. (2017). Heimifikatsiia v menedzhmenti personalu: zarubizhnyi ta ukrainskyi dosvid [Gamification in personnel management: foreign and Ukrainian experience]. Ekonomika i Orhanizatsiia Upravlinnia, vol. 4(28), pp. 216-223.

Sikora, Y. B. (2018). Instrumenty adaptyvnoho navchannia [Adaptive learning tools]. Aktualni Pytannia Suchasnoi Informatyky. Avaible at: http://eprints.zu.edu.ua/28099/1/23.pdf (accessed 01.04.2024).

Slupska, Y. O., & Shkurenko, O. V. (2022). Zastosuvannia virtualnoi realnosti (VR) v osviti [The application of virtual reality (VR) in education]. Molodyi Vchenyi, (9(109)), 8687. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-9-109-19

Bartle, R. (2004). Designing virtual worlds. New Riders.

Billinghurst, M., & Duenser, A. (2012). Augmented reality in the classroom. Computer, vol. 45(7), pp. 56-63.

Figol, N., Faichuk, T., & Trishchuk, O. (2021). Application fields of gamification. Amazonia Investiga, vol. 10(37), pp. 93-100. https://doi.org/10.34069/AI/2021.37.01.9

Freina, L., & Ott, M. (2015). A literature review on immersive virtual reality in education: State of the art and perspectives. T he International Scientific Conference eLearning and Software for Education.

Garrison, D. R., & Anderson, T. (2003). E-Learning in the 21st century: A framework for research and practice. Routledge.

Kap, K. (2012). The gamification of learning and instruction: Game-based methods and strategies for training and education. San Francisco: Pfeiffer. 336 p.

Swan, K. (2003). Learning effectiveness: What the research tells us. Elements of Quality Online Education: Practice and Direction,vol. 4(1), pp. 13-45.

Van Staalduinen, J. P., & de Freitas, S. (2009). A game-based learning framework: Linking game design and learning. In Learning to Play: Exploring the Future of Education with Video Games, vol. 53, pp. 29.

Zichermann, G. (2011). Game mechanics in web and mobile apps. O’Reilly Media. 182 p.


Переглядів анотації: 35
Завантажень PDF: 12
Опубліковано
2024-07-19
Як цитувати
Файчук, Т., Томіленко, С., & Файчук, Л. (2024). СУЧАСНІ ІННОВАЦІЙНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ЖУРНАЛІСТІВ: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА. Інтегровані комунікації, (1 (17), 218-226. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2024.1728
Розділ
Медіаосвітні комунікації