СУЧАСНІ ІННОВАЦІЙНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ ПІДГОТОВКИ ЖУРНАЛІСТІВ: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА
Анотація
Новітні освітні технології відіграють ключову роль в удосконаленні навчального процесу та підготовці студентів до викликів і вимог сучасного світу. Їхні переваги включають доступність, інноваційність, індивідуалізацію, мотивацію, взаємодію та комунікацію. Інноваційні технології не лише роблять навчання більш захоплюючим і ефективним, але й сприяють розвитку необхідних навичок і компетенцій. Провідні педагогічні методи охоплюють широкий спектр інструментів, які сприяють всебічному розвитку студентів у цифрову епоху. До них належать інтерактивні навчальні платформи, віртуальна реальність (VR) та доповнена реальність (AR), гейміфікація, адаптивні системи навчання, хмарні технології, машинне навчання та аналіз даних. Метою дослідження є вивчення сучасних інноваційних освітніх технологій та їхнього впливу на удосконалення навчального процесу. Основна увага приділяється аналізу переваг та можливостей, які ці технології надають, а також виявленню ключових напрямків розвитку. Для досягнення мети виконано низку завдань: аналіз поняттєвого апарату дослідження; визначення та опис сфер застосування; з’ясування ролі та особливостей функціонування в сучасному процесі засвоєння інформації; вивчення використання новітніх освітніх трендів у навчанні; розкриття потенціалу інноваційних технологій в освітньому процесі. Використання методів аналізу, синтезу та контент-аналізу дозволило виявити та дослідити ресурси, інструменти й механізми, здійснити комплексну характеристику й опис, а також встановити ступінь їх ефективності. Застосовано емпіричний підхід, системну інтерпретацію та узагальнення результатів. Також використано метод кейс-дослідження, що дозволив дослідити різні інноваційні технології як явище, порівнявши особливості їх реалізації на різних сучасних платформах і в різних контекстах.
Завантаження
Посилання
Bezzhotnikova, A. O. (2016). Zastosuvannia heimifikatsii dlia vyrishennia reklamnykh ta PR-zavdan [Application of gamification for solving advertising and PR tasks]. Visnyk Dnipropetrovskoho Universytetu. Seriia «Sotsialni Komunikatsii», Vol. (16), pp. 8-18.
Vyshnivskyi, V. V., Gnidenko, M. P., Haidour, H. I., & Il’in, O. O. (2014). Orhanizatsiia dystantsiinoho navchannia. Stvorennia elektronnykh navchalnykh kursiv ta elektronnykh testiv [Organization of distance learning. Creation of electronic educational courses and electronic tests]. Kyiv: Derzhavnyi universytet telekomunikatsii. 140 p.
Hnedko, N. M. (2015). Formuvannia hotovnosti maibutnikh uchyteliv do vykorystannia zasobiv virtualnoi vizualizatsii u profesiinii diialnosti [Formation of readiness of future teachers to use means of virtual visualization in professional activity] (PhD dissertation, Rivne). 292 p.
Davydiuk, M. O., & Pashchenko, O. M. (2021). Imersyvne osvitnie seredovyshche: pryntsypy pobudovy i praktyky uspishnoi realizatsii [Immersive educational environment: principles of construction and practices of successful implementation]. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, pp. 98105. https://doi.org/10.31652/2412-1142-2021-59-98-105
Dolbnieva, D. V. (2014). Interaktyvni metody navchannia: sutnist, neobkhidnist ta vykorystannia pry pidhotovtsi fakhivtsiv z obliku ta audytu u VNZ Ukrainy [Interactive teaching methods: essence, necessity and use in training specialists in accounting and auditing in Ukrainian higher educational institutions]. Naukovyi Visnyk NLTU Ukrainy, vol. (24.1), pp. 389-398.
Dosenko, A. K. (2022). Khmarni tekhnolohii: prykladni tekhnolohii suchasnykh platform [Cloud technologies: applied technologies of modern platforms]. Vcheni Zapiski TNU imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Filolohiia. Zhurnalistyka, vol. 33(72), pp. 257-262.
Zhevakina, N. V. (2009). Pedahohichni umovy orhanizatsii dystantsiinoho navchannia studentiv humanitarnykh spetsialnostei u pedahohichnomu universyteti [Pedagogical conditions for organizing distance learning for students of humanities in a pedagogical university]. PhD dissertation, Luhansk National University. 20 p.
Zasekin, A. (2012). Virtualne spilkuvannia yak faktor osobystisnykh zmin studentskoi molodi [Virtual communication as a factor of personal changes in student youth] PhD dissertation, Kyiv University. 20 p.
Kukharenko, V. M. (2007). Dystantsiine navchannia: entsykloped. vyd. [Distance learning: encyclopedia edition]. Kyiv: Redaktsiia «Kompiuter». 127 p.
Kuchakovska, H. A. (2015). Ohliad shliakhiv vykorystannia sotsialnykh merezh u navchalnii diialnosti studentiv [Review of ways to use social networks in students’ educational activities]. Informatsiini Tekhnolohii: zb. tez II Ukrainians’koi konferentsii molodykh naukovtsiv, pp. 40-43.
Lemeshko, Y. S. (2010). Synerhetychna model upravlinnia proektamy orhanizatsii systemy znan virtualnoho universytetu [Synergistic model of project management for organizing the knowledge system of a virtual university]. PhD dissertation, National Transport University. 20 p.
Lytvynova, S. H. (2011). Metodyka vykorystannia vchytelem tekhnolohii virtualnoho klasu v orhanizatsii indyvidualnoi pidhotovky studentiv [Methodology for using virtual classroom technology by a teacher in organizing individual student training]. PhD dissertation, Institute of Information Technologies and Learning Tools of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. 20 p.
Lukin, V. E. (2009). Metodyka zastosuvannia zasobiv dystantsiinoho navchannia u protsesi vyvchennia viiskovotekhnichnykh dystsyplin [Methodology for using distance learning tools in the process of studying military-technical disciplines]. PhD dissertation, Ukrainian Engineering and Pedagogical Academy. 19 p. Інтегровані комунікації, No 1 (17), 2024
Mostova, A. D. (2018). Poniattia heimifikatsii ta yii rol u marketynzi [The concept of gamification and its role in marketing]. Yevropeiskyi Vektor Ekonomichnoho Rozvytku, vol. 1(24), pp. 96-106. https://doi.org/10.32342/2074-53622018-24-9
Pereiaslavska, S. O., & Smahina, O. O. (2019). Heimifikatsiia yak suchasnyi napriam vitchyznianoi osvity [Gamification as a modern trend in Ukrainian education]. Open Educational E-environment of Modern University, special edition, 250260. Avaible at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/oeeemu_2019_spetsvip._26 (accessed 01.04.2024).
Petrytsia, A. N. (2010). Spivvidnoshennia virtualnoho ta realnoho v navchalnomu eksperymenti v protsesi vyvchennia fizyky v pochatkovii shkoli [Correlation of virtual and real in the educational experiment in the process of studying physics in primary school] (PhD dissertation, Kirovohrad State Pedagogical University). 20 p.
Sereda, H. V. (2017). Heimifikatsiia v menedzhmenti personalu: zarubizhnyi ta ukrainskyi dosvid [Gamification in personnel management: foreign and Ukrainian experience]. Ekonomika i Orhanizatsiia Upravlinnia, vol. 4(28), pp. 216-223.
Sikora, Y. B. (2018). Instrumenty adaptyvnoho navchannia [Adaptive learning tools]. Aktualni Pytannia Suchasnoi Informatyky. Avaible at: http://eprints.zu.edu.ua/28099/1/23.pdf (accessed 01.04.2024).
Slupska, Y. O., & Shkurenko, O. V. (2022). Zastosuvannia virtualnoi realnosti (VR) v osviti [The application of virtual reality (VR) in education]. Molodyi Vchenyi, (9(109)), 8687. https://doi.org/10.32839/2304-5809/2022-9-109-19
Bartle, R. (2004). Designing virtual worlds. New Riders.
Billinghurst, M., & Duenser, A. (2012). Augmented reality in the classroom. Computer, vol. 45(7), pp. 56-63.
Figol, N., Faichuk, T., & Trishchuk, O. (2021). Application fields of gamification. Amazonia Investiga, vol. 10(37), pp. 93-100. https://doi.org/10.34069/AI/2021.37.01.9
Freina, L., & Ott, M. (2015). A literature review on immersive virtual reality in education: State of the art and perspectives. T he International Scientific Conference eLearning and Software for Education.
Garrison, D. R., & Anderson, T. (2003). E-Learning in the 21st century: A framework for research and practice. Routledge.
Kap, K. (2012). The gamification of learning and instruction: Game-based methods and strategies for training and education. San Francisco: Pfeiffer. 336 p.
Swan, K. (2003). Learning effectiveness: What the research tells us. Elements of Quality Online Education: Practice and Direction,vol. 4(1), pp. 13-45.
Van Staalduinen, J. P., & de Freitas, S. (2009). A game-based learning framework: Linking game design and learning. In Learning to Play: Exploring the Future of Education with Video Games, vol. 53, pp. 29.
Zichermann, G. (2011). Game mechanics in web and mobile apps. O’Reilly Media. 182 p.