Філософсько-лінгвістичний начерк у ракурсі плагіаризму та антиплагіаризму
Анотація
Сучасна геополітична ситуація, соціокультурне положення в Україні суттєво вплинули на практичну філософію та філологію. В умовах складної пізнавально-ціннісної ситуації, викликаної російською навалою, заборони на все російське, неоднозначної ситуації в галузі академічної доброчесності, дотримання вимог стосовно оригінальності авторських підходів (наукових і освітніх) є нагальним питанням. Для України воно має двоїстий характер. З одного боку, йдеться про збереження українства в цілому, а з іншого, про внесок України у світову культуру та науку. Платформою вирішення цих проблем, у тому числі, є університет та студентство. На цю суспільну інституцію та людей, які є основою науки і освіти, покладено велику місію — зберегти і розвинути масштабний потенціал, який є магістральним стосовно подальшого розвитку країни та її людності. Плагіат, разом із іншими організаційно-змістовими сучасними проблемами в науці, в академічній освіті, в післядипломній підготовці має бути подоланий на основі активного творчого пошуку і новітніх науково-освітніх рішень. Сучасні вимоги до новизни наукових досліджень та освітніх методик засновані на високому патріотизмові й відчутті та розумінні вченим, освітянином, з одного боку, і молоді, яка навчається, з іншого, соціальної відповідальності. Академічна доброчесність сьогодні повинна бути взірцем усвідомленого громадянства, цариною розсудливого і патріотичного ставлення до вітчизняної науки і освіти. Метою статті є розгляд рішень у сфері подолання плагіату та пошук новітніх підстав наукової та освітньої оригінальності. Авторський погляд є вираженням сучасних підходів до розробки цих проблем у філософсько-філологічному контексті.
Завантаження
Посилання
Kurs lektsii z dystsypliny «Akademichne pysmo». (2018). Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy, Donets. nats. un-t ekonomiky i torhivli im. M. Tuhan-Baranovskoho, Kryvyi Rih: DonNUET, 81 p. [in Ukrainian].
Drozdova, I. (2010). Profesiinyi dyskurs i movna osobystist studenta VNZ nefilolohichnoho profiliu. Visnyk Lviv. un-tu, Seriia: Filolohiia, 2010, Vyp. 50, pp. 212–221 [in Ukrainian].
Batsevych, F. S. (2009). Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky: pidruchnyk. K., 376 p. [in Ukrainian].
Ogneviuk, V. O. (2003). Osvita v systemi tsinnostei staloho liudskoho rozvytku (svitohliadno-metodolohichnyi aspekt). Dys... d-ra filos. nauk, Kyivskyi natsionalnyi un-t im. Tarasa Shevchenka, K., 412 p. [in Ukrainian].
Filosofska antropolohiia, psykhoanaliz ta art-terapiia: perspektyvnist vzaiemodii: pidkhid filosofskoi antropolohii yak metaantropolohii. (2016). Zbirnyk naukovykh prats Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, 30–31 bereznia 2016 r., za red. Khamitova N. V., K.: Interservis, 206 p. [in Ukrainian].
Boichenko, M. (2014). Istorychne stanovlennia instytutsiinykh zasad krytychnoho myslennia: ideinyi, osvitnii, pravovyi ta politychnyi vymiry. Filosofiia osvity[Philosophy of Education], 2014, 2 (15), 80–97 [in Ukrainian].