Родом із минулого: видавничі практики міжвоєнної Галичиниу контексті пошуків сучасних інноваційних стратегій
Анотація
Пошук інноваційних підходів до провадження ефективної видавничої діяльності в Україні, що актуалізується в умовах економічної кризи, зниження інтересу до читання та конкуренції з боку новітніх медіа відбувається переважно в сучасних практиках видавничо розвинених країн. Мета ж статті — довести, що не менш продуктивні моделі мали місце й у вітчизняному минулому. Йдеться про феноменальний досвід концерну «Українська Преса» (Львів, 1923–1939), розбудованого зусиллями видатного видавця Івана Тиктора. Дослідженням встановлено, що навіть з «поправкою» на технологічну революцію та ментальні і світоглядні зміни у читацькому середовищі, засадничі установки, покладені в основу діяльності концерну, не втратили актуальності. Це передовсім детальне вивчення потреб видавничого ринку і чутливість до суспільних запитів з одночасним вихованням читацьких смаків, прищепленням навичок культури читання. Результатом стала гнучка репертуарна політика, диференційована робота з різними аудиторіями, залучення до галузі відомих інтелектуалів своєї доби, різноаспектна промоційна діяльність — усі ці підходи сприймаються сьогодні як цілком інноваційні.
Завантаження
Посилання
Cosher, L. A., Kadushin, Ch., & Powel, W. W. (1982). Books: The Culture and Commerce of Publishing. New York: Basic Books Inc., Publishers, 411 p. [in English].
Clark, G. (2001). Inside Book Publishing. 3rd ed., London; New York: Routledge, 251 p. [in English].
Schiffrin, André (2001).The Business of Books: How the International Conglomerates Took Over Publishing and Changed the Way We Read. New York: Verso Books, 192 p. [in English].
Effektivnoie knigoizdaniie [The Effective Book Publishing]. (2002). Collection of articles, Moscow: Ves mir, 144 p. [in Russian].
Vodolazka, S. A. (2010). Vydavnycha sprava za rubezhem [Publishing Business Abroad]. Kyiv : VPC «Kyivskyi Universytet», 287 p. [in Ukrainian].
Thompson, J.B. (2012). Merchants of Culture. The Publishing Business in the Twenty-First Century. 2nd ed., New York: A Plume Book, 441 p. [in English].
Zimina, L. V. [2004]. Sovremennyie izdatelskie strategii: Ot traditsionnogo knigoizdaniia do setevykh tekhnologii kulturnoi pamiati [The Modern Publishing Strategies: From the Traditional Book Publishing to the Network Technologies of the Cultural Memory]. Moscow: Nauka, 274 p. [in Russian].
Kiurten, Y., & Nedilko, N. Yakisnyi dyzain i ozdoblennia — dodatkovi kozyri knyhy v tsyfrovu dobu [High-Quality Design and Decoration — the Additional Trump at the Digital Era]. [Electronic resource] [in Ukrainian].https://www.dw.com/uk/якісний-дизайн-і-оздоблення-додаткові-козирі-книги-в-цифрову-добу/a -17240433
Konstantynova, K. (2009). Prorvemosia... Pohanomu «kulturystu» — i kryza zavazhaie? [Let’s break through... The Crisis Obstructs to the Bad «Culturist»?]. Dzerkalo tyzhnia, 2009, No 1 (729), p. 13 [in Ukrainian].
Sanchenko, A. (2012). Mistsevi osoblyvosti e-knyzhok [The Local Features of the e-Books]. Ukrayinskyi tyzhden, 2012, No 48 (265), pp. 52–53 [in Ukrainian].
Yakymovych, B. Z. (1997). Vydavets Ivan Tyktor: zhyttievyi shliakh i hromadska diialnist [The Publisher Ivan Tyktor: The Way of Life and Public Activity]. Ukraina: Kulturna spadshchyna, natsionalna svidomist, derzhavnist,Lviv: Institute of the Ukrainian Studies by I. Krypiakevych of National Academy of Sciences, Issue 3/4, pp. 337–354 [in Ukrainian].
Vydavnycha sprava ta redahuvannia v Ukrayini: postati i dzherela (XIX — persha tretyna XX st.) [Publishing and Editing in Ukraine: Persons and Sources (19th — early 20th century)]. (2003). Textbook, N. Zelinska (ed.), Lviv: Svit, 612 p. [in Ukrainian].
Zelinska, N., Snitsarchuk, L., Ohar E. et al. (2007). Ivan Tyktor: talan i talant [Ivan Tyktor: The Fate and the Talent]. Monografiia, Lviv: Ukrainian Academy of Printing, 240 p. [in Ukrainian].
Nakonechna, Z. I. (2016). Chasopysy vydavnychoho kontsernu «Ukrainska Presa» v konteksti zakhidnoukrains'koi zhurnalistyky [The Periodicals of the Publishing Concern «Ukrayinska Presa» within tht Context of the Western-Ukrainian Journalism]. Abstract of Thesis for the Candidate of Science Degree in Social Communications, Lviv, Lviv National University by Ivan Franko, 21 p. [in Ukrainian].
Lyshkevych, S. [Mokh O.] (1933). Mizh dvokh syl (Otsinka knyzhok 95 hroshovoi «Ukr. Biblioteky») [Between Two Powers (The Estimation of Books of 95-pennies “Ukrainian Library”]. Dzvony, Part 11–12, 527 p. [in Ukrainian].
Teremko, V. (2012). Vydavnytstvo-XXI. Vyklyky i stratehii [Publishing-XXI. Challenges and Strategies]. Monohrafiia, Kyiv: Akademvydav, 328 p. [in Ukrainian].
B. R. [Bohdan Romanenchuk] (1935). Chomu treba chytaty «Ukrainsku Biblioteku»? [Why the “Ukrainian Library” has to be read?]. Nash Prapor, ch. 52 (256), p. 2 [in Ukrainian].
Chornovol, I. (2005). Kontsern Ivana Tyktora [The Concern of Ivan Tyktor]. Lvivska Hazeta, Lviv, 2005, 8–10 lypnia, p. 7 [in Ukrainian].