Булінг у школі: висвітлення проблеми у соціальній мережі “Fаcebook”

  • Анжела Слюсаренко Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: інформаційно-комунікаційний канал, булінг, Facebook, цькування

Анотація

У статті розглядається актуальна сьогодні проблема булінгу у сучасних українських школах, його негативних довготривалих наслідків для жертв цькування, а також ризиків для самого булера (кривдника) у майбутньому після такого вчинку. Мета дослідження полягає у вивченні особливостей створення та просування інформаційно-комунікаційного каналу «Контрбулінг». При цьому застосовувалися такі методи, як аналіз, синтез, узагальнення та контент-аналіз.
Зокрема, у статті проаналізовано, як в Україні діє антибулінгове законодавство, та зазначається кількість вироків, винесених від початку набрання чинності законом. Крім того, досліджено найпопулярнішу в Україні соціальну мережу “Facebook” та її аудиторію, з’ясовано, скільки часу користувачі проводять у цій соціальній мережі та чому вона вийшла на перше місце серед соцмереж у 2017 р. Висвітлення у “Facebook” важливої проблеми булінгу аналізується за такими критеріями: кількість підписників, мова дописів, частота оновлень, загальна характеристика. До того ж у науковому дослідженні визначено, як електронна комунікація досягла практично необмежених можливостей. Хоча інформація та комунікація — різні поняття, але вони збігаються в одному: відповідний засіб (канал) передбачає циркуляцію інформації від комуніканта до комуніката. Якщо раніше канали комунікації переважно забезпечували двобічний обмін повідомленнями, то нині це багатосторонній процес, коли будь-який суб’єкт такої взаємодії одночасно є й адресантом, й адресатом.
У статті розроблено та представлено механізм створення інформаційно-комунікаційного каналу, що передбачає вибір теми та платформи для розміщення контенту. Адже з огляду на аналіз цільової аудиторії потрібно правильно визначати платформу та формат подання інформації, а також інструменти для просування інформаційно-комунікаційного каналу.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Анжела Слюсаренко, Київський університет імені Бориса Грінченка
Магістрантка Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Andrieienkova, V. L., Melnychuk, V. O., & Kalashnyk, O. A. (2019). Protydiia bulinhu v zakladi osvity: systemnyi pidkhid [Anti-bulling in an Educational Institution: Systematic approach]. Method. manual, K.: TOV «Ahentstvo “Ukraina”», 209 p. [in Ukrainian].

Bulling. UNICEF. [in English].https://www.stopbullying.com.ua/.

Bulling: za rik sudy Ukrainy rozhlianuly 310 sprav [Bullying: During the year the courts of Ukraine considered 310 cases]. Informatsiine ahentstvo «Konkurent» [in Ukrainian]. https://konkurent.ua/publication/51069/buling-za-rik-sudiukraini-rozglyanuli-310-sprav/

Hordiienko, T. Novi tsyfry pro Facebook: shche bilshe chasu zi smartfonamy ta shche shvydshe spozhyvannia kontentu [New Figures about Facebook: Even more time with smartphones and even faster content consumption]. Detektor Media [in Ukrainian]. http://detector.media/rinok/article/166081/2019-04-03-novi-tsifri-pro-facebook-shche-bilshe-chasu-zi-smartfonami-ta-shche-shvidshe-spozhivannya-kontentu/

Dо sеrеdyny rоku bilsh yak polovyna naselennia svitu bude korystuvachamy sotsmerezh [By the Middle of the Year, More than Half of the World’s Population will Be Users of Social Networks]. [in Ukrainian]. https://www.ukrinform.ua/rubric-technology/2870117-do-seredini-roku-bils-ak-polovina-naselenna-svitu-bude-koristuvacami-socmerez

Doslidzhennia Opinion Software [Research Opinion Software]. (2019). [in Ukrainian]. https://inau.ua/sites/default/files/file/2001/presentation_osm_december_2019.pdf.

Ibusheva, M. Skilky chasu provodiat korystuvachi v sotsmerezhakh [How much time do users spend on social networks]. Doslidzhennia, Laikny [in Ukrainian]. https://www.likeni.ru/events/skolko-vremeni-polzovateli-provodyat-v-sotssetyakh-issledovanie/

Kapnik, O. Bulinh sered ditei: chym tse mozhe obernutysia [Bullying among Children: What it can turn into]. Hazeta po-ukrainsky [in Ukrainian]. https://gazeta.ua/articles/edu-and-science/_buling-sered-ditej-chim-ce-mozhe-obernutisya/852263

Korol, A. (2009). Prychyny ta naslidky yavyshcha bulinhu [Causes and Consequences of Bullying]. Informatsiinyi biuleten Vidnovne pravosuddia v Ukraini, 2009 [in Ukrainian]. https://rescentre.org.ua/images/Uploads/Files/poperedzhenya_dl/buling_article

Myrnyi, M. Yak bulinh vplyvaie na vsikh ditei u klasi [How Bullying Affects All Children in the Class]. Nova ukrainska shkola [in Ukrainian]. https://nus.org.ua/articles/yak-buling-vplyvaye-na-vsih-ditej-u-klasi/

Myroniuk, T. V., & Zaporozhets, A. K. (2009). Udoskonalennia zakhodiv protydii bulinhu v Ukraini [Improving Measures to Anti-bullying in Ukraine]. Scientific Herald of National Academy of Internal Affairs, No3, pp. 12–25 [in Ukrainian].

Na sotsialni merezhi ukraintsi vytrachaiut u 8 raziv bilshe chasu, nizh na bih [Ukrainians Spend 8 Times more Time on Social Networks than on Running]. Doslidzhennia. Media Sapiens [in Ukrainian]. https://ms.detector.media/sotsmerezhi/post/25368/2020-08-28-na-sotsialni-merezhi-ukraintsi-vitrachayut-u-8-raziv-bilshe-chasu-nizh-na-big-doslidzhennya/

Facebook ta Instagram v Ukraini. [in Ukrainian] http://plusone.com.ua/research/Facebook%20%D1%82%D0%B0%20Instagram%20%D0%B2%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%96%20(%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BD%D1%8C%202019)_.pdf

Опубліковано
2021-06-09
Як цитувати
Слюсаренко, А. (2021). Булінг у школі: висвітлення проблеми у соціальній мережі “Fаcebook”. Інтегровані комунікації, (2 (10), 66-70. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2020.2-10.12
Розділ
Наукові розвідки студентів