Булінг у школі: висвітлення проблеми у соціальній мережі “Fаcebook”
Анотація
У статті розглядається актуальна сьогодні проблема булінгу у сучасних українських школах, його негативних довготривалих наслідків для жертв цькування, а також ризиків для самого булера (кривдника) у майбутньому після такого вчинку. Мета дослідження полягає у вивченні особливостей створення та просування інформаційно-комунікаційного каналу «Контрбулінг». При цьому застосовувалися такі методи, як аналіз, синтез, узагальнення та контент-аналіз.
Зокрема, у статті проаналізовано, як в Україні діє антибулінгове законодавство, та зазначається кількість вироків, винесених від початку набрання чинності законом. Крім того, досліджено найпопулярнішу в Україні соціальну мережу “Facebook” та її аудиторію, з’ясовано, скільки часу користувачі проводять у цій соціальній мережі та чому вона вийшла на перше місце серед соцмереж у 2017 р. Висвітлення у “Facebook” важливої проблеми булінгу аналізується за такими критеріями: кількість підписників, мова дописів, частота оновлень, загальна характеристика. До того ж у науковому дослідженні визначено, як електронна комунікація досягла практично необмежених можливостей. Хоча інформація та комунікація — різні поняття, але вони збігаються в одному: відповідний засіб (канал) передбачає циркуляцію інформації від комуніканта до комуніката. Якщо раніше канали комунікації переважно забезпечували двобічний обмін повідомленнями, то нині це багатосторонній процес, коли будь-який суб’єкт такої взаємодії одночасно є й адресантом, й адресатом.
У статті розроблено та представлено механізм створення інформаційно-комунікаційного каналу, що передбачає вибір теми та платформи для розміщення контенту. Адже з огляду на аналіз цільової аудиторії потрібно правильно визначати платформу та формат подання інформації, а також інструменти для просування інформаційно-комунікаційного каналу.
Завантаження
Посилання
Andrieienkova, V. L., Melnychuk, V. O., & Kalashnyk, O. A. (2019). Protydiia bulinhu v zakladi osvity: systemnyi pidkhid [Anti-bulling in an Educational Institution: Systematic approach]. Method. manual, K.: TOV «Ahentstvo “Ukraina”», 209 p. [in Ukrainian].
Bulling. UNICEF. [in English].https://www.stopbullying.com.ua/.
Bulling: za rik sudy Ukrainy rozhlianuly 310 sprav [Bullying: During the year the courts of Ukraine considered 310 cases]. Informatsiine ahentstvo «Konkurent» [in Ukrainian]. https://konkurent.ua/publication/51069/buling-za-rik-sudiukraini-rozglyanuli-310-sprav/
Hordiienko, T. Novi tsyfry pro Facebook: shche bilshe chasu zi smartfonamy ta shche shvydshe spozhyvannia kontentu [New Figures about Facebook: Even more time with smartphones and even faster content consumption]. Detektor Media [in Ukrainian]. http://detector.media/rinok/article/166081/2019-04-03-novi-tsifri-pro-facebook-shche-bilshe-chasu-zi-smartfonami-ta-shche-shvidshe-spozhivannya-kontentu/
Dо sеrеdyny rоku bilsh yak polovyna naselennia svitu bude korystuvachamy sotsmerezh [By the Middle of the Year, More than Half of the World’s Population will Be Users of Social Networks]. [in Ukrainian]. https://www.ukrinform.ua/rubric-technology/2870117-do-seredini-roku-bils-ak-polovina-naselenna-svitu-bude-koristuvacami-socmerez
Doslidzhennia Opinion Software [Research Opinion Software]. (2019). [in Ukrainian]. https://inau.ua/sites/default/files/file/2001/presentation_osm_december_2019.pdf.
Ibusheva, M. Skilky chasu provodiat korystuvachi v sotsmerezhakh [How much time do users spend on social networks]. Doslidzhennia, Laikny [in Ukrainian]. https://www.likeni.ru/events/skolko-vremeni-polzovateli-provodyat-v-sotssetyakh-issledovanie/
Kapnik, O. Bulinh sered ditei: chym tse mozhe obernutysia [Bullying among Children: What it can turn into]. Hazeta po-ukrainsky [in Ukrainian]. https://gazeta.ua/articles/edu-and-science/_buling-sered-ditej-chim-ce-mozhe-obernutisya/852263
Korol, A. (2009). Prychyny ta naslidky yavyshcha bulinhu [Causes and Consequences of Bullying]. Informatsiinyi biuleten Vidnovne pravosuddia v Ukraini, 2009 [in Ukrainian]. https://rescentre.org.ua/images/Uploads/Files/poperedzhenya_dl/buling_article
Myrnyi, M. Yak bulinh vplyvaie na vsikh ditei u klasi [How Bullying Affects All Children in the Class]. Nova ukrainska shkola [in Ukrainian]. https://nus.org.ua/articles/yak-buling-vplyvaye-na-vsih-ditej-u-klasi/
Myroniuk, T. V., & Zaporozhets, A. K. (2009). Udoskonalennia zakhodiv protydii bulinhu v Ukraini [Improving Measures to Anti-bullying in Ukraine]. Scientific Herald of National Academy of Internal Affairs, No3, pp. 12–25 [in Ukrainian].
Na sotsialni merezhi ukraintsi vytrachaiut u 8 raziv bilshe chasu, nizh na bih [Ukrainians Spend 8 Times more Time on Social Networks than on Running]. Doslidzhennia. Media Sapiens [in Ukrainian]. https://ms.detector.media/sotsmerezhi/post/25368/2020-08-28-na-sotsialni-merezhi-ukraintsi-vitrachayut-u-8-raziv-bilshe-chasu-nizh-na-big-doslidzhennya/
Facebook ta Instagram v Ukraini. [in Ukrainian] http://plusone.com.ua/research/Facebook%20%D1%82%D0%B0%20Instagram%20%D0%B2%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%96%20(%D0%B2%D0%B5%D1%80%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BD%D1%8C%202019)_.pdf