Забезпечення інформаційної відкритості закладами вищої освіти України
Анотація
У статті здійснено спробу дослідити поняття «інформаційна прозорість» як нормативно-правову та наукову категорію, проаналізувати сучасну теорію та практику реалізації цієї вимоги на прикладі провідних закладів вищої освіти України, зокрема Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Національного університету «Києво-Могилянська академія», Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського». Під час дослідження було оцінено не лише комунікативно-інформаційну, але й маркетингову та іміджеву функції офіційних сайтів освітніх установ. Зважаючи на те, що цільова аудиторія інтернет-ресурсів ЗВО складається як зі студентів та співробітників, так і з абітурієнтів, їхніх батьків, представників вищих органів державного управління, роботодавців, закордонних колег і партнерів, саме репрезентація у Всесвітній мережі може стати для закладу ключовим чинником формування позитивного чи негативного враження. Тому методом контент-аналізу офіційних сайтів провідних закладів вищої освіти в Україні було визначено характеристики привабливої для користувачів та водночас ергономічної структури сайту: інформація повинна подаватися доступно для тих, на кого організація істотно впливає або може вплинути, має бути своєчасною, заснованою на фактах, представленою в зрозумілій та об’єктивній формі таким чином, щоб дати цільовій аудиторії можливість точно оцінити вплив рішень і діяльності організації на їхні інтереси.
Завантаження
Посилання
Birmingham City University. [in English]. https://www.bcu.ac.uk/
Harvard University. [in English]. https://www.harvard.edu/
Bozhuk, L., & Klynina, T. (2016). Internet-komunikatsii vyshchoho navchalnoho zakladu yak virtualne navchalne seredovyshche [Internet Communications of Higher Education Institution as a Virtual Learning Environment]. Information, Communication, Society, Ukraine, Lviv,May 19–21, 2016), Lviv: Lviv Polytechnic Publishing House, pp. 130–131 [in Ukrainian].
Golovko, O. (2019). Sait vyshchoho navchalnoho zakladu yak element suchasnoi masovoi komunikatsii [Site of Higher Education Institution as an Element of Modern Mass Communication]. Obrii drukarstva [Horizons of Printing](electronic journal), Vol. 7, No. 1, pp. 45–61 [in Ukrainian] https://doi.org/10.20535/2522-1078.2019.1(7).169546
Hrytsyak, I. (2002). Deiaki pytannia sumisnosti prava Ukrainy i prava Yevropeskoho Soiuzu ta vidminnostei mizh nymy [Some Issues of Compatibility of Law of Ukraine and the Law of the European Union and the Differences between Them]. Formation of Democratic and Effective Public Administration in Ukraine (Ukraine, Odessa, March 11–12, 2002) (Eds. Lugova V. I., Kniazev V. M.), Кyiv: UADU,pp. 201–206 [in Ukrainian].
Law of Ukraine on the Information No 2657-XII. (2 October, 1992). Verkhovna Rada of Ukraine, 48, 650 [in Ukrainian].
Zachosova, N. (2016). Informatsiina prozorist ta zabezpechennia interfeisnoi bezpeky yak elementy poperedzhennia ta protydii zlochynam u ekonomichnii sferi na mizhnarodnomu rivni [Information Transparency and Ensuring Interface Security as Elements of Prevention and Counteraction to Crimes in the Economic Sphere at the International Level]. Scientific Bulletin of Uzhgorod National University. Series: International Economic Relations and the World Economy, Vol. 8, No. 1, pp. 90–93 [in Ukrainian].
Institute of Journalism of Taras Shevchenko National University. [in Ukrainian].http://journ.knu.ua/
Tonkikh, Yu. (2017). Internet-zhurnalistyka. Zhanry v Interneti [Internet Journalism. Genres on the Internet]. Zaporizhzhia: ZNTU, 130 p. [in Ukrainian].
National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute named after Igor Sikorsky”. [in Ukrainian].https://kpi.ua/
National University “Kyiv-Mohyla Academy. [in Ukrainian].http://journ.knu.ua/
Oliinyk, O. (2017). Napriamy pidvyshchennia prozorosti diialnosti orhanizatsii [Areas of Increasing Organizational Transparency Staff ]. Social and Labor Relations: Theory and Practice, Kyiv: KNEU, pp. 224–230 [in Ukrainian].
Okhotska, A. (2015). Veb-sait yak novitnii zasib komunikatsii vyshchoho navchalnoho zakladu [Website as the Latest Means of Communication of Higher Education Institution]. Topical Issues of Records Management and Information Activities: Theories and Innovations, Ukraine, Odessa, March 19–20, 2015, pp. 212–216 [in Ukrainian]. https://cutt.ly/QuwiV7g
Analytical center CEDOS. [in Ukrainian].http://www.cedos.org.ua/uk/ranking-16
Ukrainian Catholic University (2015). Reportazh: mizh faktamy ta emotsiiamy [Reporting: Between facts and emotions]. A practical guide for journalists, Lviv: Ukrainian Catholic University, 120 p. [in Ukrainian].
Skripkina, A. (2012). Internet-resurs v formirovanii imidzha vuzov na sovremennom etape [Internet-Resource in the Formation of the Image of Universities at the Present Stage]. Sovremennyie problem vysshego professionalnogo obrazovaniia. Obshchestvo i pravo [Modern Problems of Higher Professional Education. Society and Law], Vol. 5, No. 42, pp. 316–319 [in Russian].
Ukrainian Catholic University. [in Ukrainian].https://ucu.edu.ua/
Fesenko, A. (2014) .Veb-sait yak zasib komunikatyvnoi diialnosti VNZ: problema efektyvnosti vykorystannia (na prykladi VNZ m. Mykolaiv) [Website as Means of Communicative Activities of Universities: The problem of efficiency (on the example of universities in Mykolaiv)]. Sociology, Vol. 232, No. 244, pp. 76–79 [in Ukrainian].
Shevchenko, D., & Loktyushina, Yu. (2014). Effektivnost veb-saitov vysshikh uchebnykh zavedenii. Metodika otsenki konkurentosposobnosti saita vuza v Internet [Effectiveness of Higher Education Websites. Methods for Assessing the Competitiveness of the University Website on the Internet]. Moscow: NNOU “MIPK”, 141 p. [in Russian].