Інноваційні проєкти інклюзивного книговидання (на прикладі інтерактивної книжки із завданнями для розвитку та корекції мовленнєвого апарату у дітей з вадами слуху, зору та психофізичними відхиленнями)

  • Катерина Крячок Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: інтерактивна книга, цифрова книга, інтерактивні завдання, інтерактивне навчання, персональне навчання, корекція мовлення, розвиток мовлення, вади слуху, вади зору, психофізичні відхилення, комунікація

Анотація

У статті викладено результати дослідження, що було виконано з метою пошуку оптимальної структури конкурентоспроможного інклюзивного видання для визначеної читацької аудиторії, яке мало б соціально відповідальне практичне призначення та могло зацікавити читацьку аудиторію.

Передбачається, що результатом проєкту буде створення та реалізація чотирьох частин інтерактивної цифрової книги для розвитку і корекції мовлення у дітей з різними вадами, що дасть змогу створити налагоджену комунікаційну стратегію щодо розвитку, адаптації та соціалізації таких дітей у суспільство за рахунок комплексної роботи індивідуальних учителів-дефектологів та батьків на базі створеного інноваційного проєкту.
Мета книги — навчити таких дітей елементарних речей та понять, розвинути або скоригувати мовлення, дрібну моторику, слухову увагу та загалом уявлення про навколишній світ. Це допоможе їм інтегруватися у суспільство, соціалізуватися та стати повноцінними його членами, а не залишатися в ізоляції.
Завданнями проєкту є розробка зрозумілого концепту та максимально простого, інтуїтивного інтерфейсу для зручності роботи педагога та самостійного користування особливими дітьми, створення чіткої структури та порядку вивчення тем, робота над контентом та розробка практичних завдань для самостійного виконання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Катерина Крячок, Київський університет імені Бориса Грінченка
Викладач кафедри видавничої справи Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Teremko, V. (2012). Vydavnytstvo — XXI. Vyklyky i stratehii [Publishing House — XXI. Challenges and Strategies]. Monograph, Akademvydav, Kyiv, 328 p. [in Ukrainian].

Karmazina, O. O. (Ed.) (2018). Sotsialnyi zakhyst naselennia Ukrainy [Social Protection of the Population of Ukraine]. Statistical collection, Kyiv, 122 p. [in Ukraine]. http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2018/zb/07/zb_szn_2017.pdf

Pro stanovyshche osib z invalidnistiu v Ukraini [On the Situation of Persons with Disabilities in Ukraine]. (01.03.2012). Natsionalna dopovid, Natsionalna asambleia liudei z invalidnistiu Ukrainy: vseukrainske hromadske obiednannia [ in Ukrainian]. https://naiu.org.ua/natsionalna-dopovid-pro-stanovishche-invalidiv-v-ukrajini/

Uchast osib z invalidnistiu u kulturnomu zhytti, provedennia dozvillia i vidpochynku [Participation of Persons with Disabilities in Cultural Life, Leisure and Recreation]. (03.03.2016). National Report of the Ministry of Culture of Ukraine [in Ukrainian]. http://mincult.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=245299256&cat_id=245299213

Disability and Disabilism. Council of Europe [in English]. https://www.coe.int/en/web/compass/disability-and-disablism

Опубліковано
2021-06-09
Як цитувати
Крячок, К. (2021). Інноваційні проєкти інклюзивного книговидання (на прикладі інтерактивної книжки із завданнями для розвитку та корекції мовленнєвого апарату у дітей з вадами слуху, зору та психофізичними відхиленнями). Інтегровані комунікації, (2 (10), 16-19. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2020.2-10.2
Розділ
Видавнича справа та редагування