Місце науки про комунікацію в класифікації наукових дисциплін
Анотація
У дослідженні розглядається питання ролі комунікативістики серед інших наук. Подається опис специфіки науки про комунікацію та можливостей досліджень у цій галузі, як фундаментальних, так і при кладних. Робиться спроба обґрунтувати необхідність розвитку комунікативістики, зважаючи на зростаючі загрози в сучасному суспільстві. Комунікативістика відповідає основним критеріям, що дозволяють визнати її повноцінною науковою дисципліною. Перш за все, ця дисципліна має предмет дослідження, що є вивченням того, що пов’язано зі спілкуванням людей і соціальних груп. По-друге, дослідники, що працюють у галузі дослідження комунікаційних процесів, мають доступ до джерел, які можна збирати, аналізувати і формулювати на їх основі висновки, використовуючи для цього наукові методи і техніки, що є прийнятними для проведення досліджень в соціальних науках. Підтвердженням тези, згідно з якою наука про засоби масової інформації є дисципліною соціальних наук, є міжнародні класифікації. Однією з них є поділ наук Організацією економічного співробітництва та розвитку (ОЕСР) за участю експертів цієї організації та ЮНЕСКО й Європейського статистичного бюро. Цей поділ сприяє, серед іншого, інтернаціоналізації наукового співробітництва. У поданій праці подано аргументацію чому комунікативістика є наукою у галузі соціальних, а не гуманітарних наук. Зокрема, в тому, що на відміну від гуманітарних наук, в науках соціальних перевірити гіпотези можна за допомогою експериментів і моделювання. Ще однією тезою дослідження є те, що комунікативістика є між- дисциплінарною наукою, що призводить до створення необмежених можливостей генерування нових знань. Ми стоїмо на порозі епохи, в якій найкращі результати наукового пізнання народжуватимуться на основі міждисциплінарних, мультидисциплінарних і трансдисциплінарних зв’язків. Метою науки є пізнання світу, його законів, що регулюють організацію та функціонування світу. Саме цими завданнями і займається сучасна комунікативістика.
Завантаження
Посилання
Kamiński, S. (1992), „Źródło: opracowanie własne na podstawie”, Nauka i Metoda. Pojęcie Nauki i Klasyfikacja Nauk, Lublin, s. 274, available at: http://www.oecdbookshop.org/get-it.php ?REF=5KM7PFD7KSBR&TYPE=browse.
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (2010), „Podział dyscyplin na subdyscypliny przedstawiono tylko dla nauk społecznych i humanistycznych”, Podręcznik Frascati. Proponowane Procedury Standardowe Dla Badań Statystycznych w Zakresie Działalności Badawczo-Rozwojowej, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, s. 303–310.
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (2010), Podręcznik Frascati. Proponowane Procedury Standardowe Dla Badań Statystycznych w Zakresie Działalności Badawczo-Rozwojowej, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, s. 89-91, available at: http://www.oecdbookshop.org/get-it.php?REF=5KM7PFD7KSBR&TYPE=browse 30 VII 2015.
Kuc, B. R. (2015), O Nauce, Dyscyplinach Naukowych i Kierunkach Ich Rozwoju, available at: http://wydawnictwoptm.pl/ content/8-artykuly-naukowe.
Kotarbiński, T. (1970), Studia z Zakresu Filozofii, Etyki i Nauk Społecznych, OSSOLINEUM, Wrocław – Warszawa – Kraków, s. 48.