КОМУНІКАЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ МОДЕРНІЗМУ В СИСТЕМІ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ СИРІЙСЬКОЇ АРАБСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ. ЧАСТИНА ДРУГА

  • Оксана Косюк Волинський національний університет імені Лесі Українки
Ключові слова: культура; комунікація; Сирія; експресіонізм; футуризм; сюрреалізм; живопис.

Анотація

У другій частині напрацювання за допомогою структуралізму (розмежування напрямів, методів і стилів модернізму), семіотичного та контент- аналізів (виокремлення знакових одиниць комунікації), порівняння (вивчення процесу й досвідів), моделювання (встановлення особливостей течій, напрямів і стилів) тощо продовжено дослідження актуальних проблем сучасного сирійського малярства як засобу і способу комунікації. Звернено увагу на експресіоністичні, футуристичні та сюрреалістичні чинники продукування цивілізації.

У контексті культурознавчих пошуків Т. Гундорової, С. Павличко, М. Моклиці, з'ясовано, що експресіонізм, в силу нагнітання емоцій, наближає живопис до журналістики, футуризм власне презентує мистецтво як комунікацію мас, а сюрреалізм засвідчує виражальні потенції підсвідомості та внутрішнього світу продуктора й реципієнта, котрі потрапили у вир геополітичних катастроф.

Доведено, що в ситуації тотальної цензури, яка унеможливлює констатацію засобами вербальності, образотворче мистецтво бере на себе місію оприлюднення фактів, донесення правди й пошук нових шляхів комунікації.

Описано, як малярство у вигляді картин, муралів, карикатур та плакатів фіксує жахливий стан Сирійської Арабської Республіки (САР), що впродовж останнього десятиліття з колиски найдавніших цивілізацій перетворилася на руїну. Навіть коли заангажовані ЗМІ вводять в оману – культура не мовчить. Однак "підбирати ключі" для читання й сприймання її інформації не так то й просто.

З'ясовано, що алегорія, як правило, проявляється тоді, коли в структуру картини усвідомлено (раціонально) додаються певні смисли (така стереотипна кодифікація тяжіє до плакатності й карикатурності), символ вводиться інтуїтивно (однак переважно вже існує у релігійних канонах), метафора формується парадоксально (у вигляді послідовної логіки вибагливих асоціацій, що нагадують сон або марення). Рівень інтерпретації залежать від морфологічних й синтаксичних параметрів етимона: автор демонструє своє світосприймання та унікальність стилю, аудиторія відчитує доступні їй образи. Насамкінець визначено, що найскладніше працювати із сюрреалістичними зображеннями. Однак у сирійській семіосфері навіть вони виразно ідеологічно марковані. Отже, це високохудожнє модерне мистецтво відносно читабельне.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Оксана Косюк, Волинський національний університет імені Лесі Українки

кандидат філологічних наук, доцент,
доцент кафедри соціальних комунікацій
факультету філології та журналістики
Волинського національного університету імені Лесі Українки

Посилання

Adnan, E., & Fattal, S. (n.d.). Lebanon [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/la-montagne-liban-etel-adnan-simone-fattal-2/

Adonis. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/adonis-ali-ahmed-said-untitled/

Arabi, A. (n.d.). Red lines [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/red-lines/

Artchive. (n.d.). Poshuky Vinsenta: Styl ta tekhnika Van Hoha. https://artchive-ru.translate.goog/publications/1934~Poiski_Vinsenta_Stil'_i_tekhnika_Van_Goga?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=uk&_x_tr_hl=uk&_x_tr_pto=sc

Ashkar, M. (n.d.). Persecuted [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/haunted-mazen-ismail-al-ashkar/

Ayoubi, A. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/aula-al-ayoubi-untitled/

Bahjat, N. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/untitled-noor-bahjat/

Daadouch, M. (n.d.). East [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/from-the-east-2/

Dahdouh, B. (n.d.). Corridor of a Syrian prison [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/the-hallway-of-a-syrian-jail-bassel-safadi/

Dahdouh, B. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/artist/syria/bassem-dahdouh/

Dalloul, Z. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/ziad-dalloul-source-lumiere-source-of-light/

Dauood, A. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/untitled-adel-dauood-2/

Denysko, P. (2021). Insait. Vizualni i multymodalni metafory v zhyvopysi, skulpturi, kino ta inshykh vizualnykh mystetstvakh. FOP Hovorov S. V.

Ferzat, A. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/ali-ferzat-untitled-30/

Ferzat, A. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/ali-ferzat-untitled-38/

Ismail, N. (n.d.). Freedom fighters [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/naim-ismail-al-fiddaiyoun-freedom-fighters/

Ismail, N. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/naim-ismail-untitled-2/

Ismail, N. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/nazir-ismail-untitled/

Ismail, N. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/nazir-ismail-untitled-2/

Jabiri, A. (n.d.). Maan [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/maan/

Kartyny. (n.d.). Impresionizm. Kramnytsia kartyn. https://art-holst.com.ua/blog/kartini-impresionizm

Kasmin Gallery. (n.d.). Diana Al-Hadid. https://www.kasmingallery.com/artists/30-diana-al-hadid/

Kassab, M. (n.d.). Three Palestinian boys [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/marwan-kassab-bachi-fidayeen-three-palestinian-boys/

Kassab, M. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/marwan-kassab-bachi-untitled-2/

Kassab, M. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/marwan-kassab-bachi-july-2006/

Kosiuk, O. (2023). Ratsionalistychnyi dyskurs masovoi komunikatsii. Vezha-Druk.

Kosiuk, O. M. (2023). Iranskyi kinematohraf yak ekvivalent zhurnalistyky u systemakh masovoi komunikatsii ta kultury: Chastyna persha. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Filolohiia. Zhurnalistyka, 34(73), No. 2, 311–322. Vydavnychyi dim «Helvetyka».

Kosiuk, O. M. (2023). Iranskyi kinematohraf yak naturalistychnyi fiksator ta interpretator hendernykh problem: Chastyna druha. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Filolohiia. Zhurnalistyka, 34(73), No. 3, 275–287. Vydavnychyi dim «Helvetyka».

Mannan, A. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/untitled-abdul-mannan-shamma/

Marzouki, W. (n.d.). Platform [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/waseem-marzouki-platform-28-594283-69-170006/

Mokawas, A. (n.d.). Stock [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/ali-mokawas-composition/

Moudarres, F. (n.d.). A beast and a commoner [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/fateh-moudarres-the-beast-and-the-commoner/

Moudarres, F. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/fateh-al-moudarres-untitled/

Mulhem, A. (n.d.). Bride [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/amal-mulhem-the-bride/

Rifai, I. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/ismail-al-rifai-untitled/


Переглядів анотації: 151
Завантажень PDF: 38
Опубліковано
2025-06-29
Як цитувати
Косюк, О. (2025). КОМУНІКАЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ МОДЕРНІЗМУ В СИСТЕМІ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ СИРІЙСЬКОЇ АРАБСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ. ЧАСТИНА ДРУГА. Інтегровані комунікації, (1 (19), 50-59. https://doi.org/10.28925/2524-2652.2025.16
Розділ
Медіакомунікації