КОМУНІКАЦІЙНІ МОЖЛИВОСТІ МОДЕРНІЗМУ В СИСТЕМІ МАСОВОЇ КОМУНІКАЦІЇ СИРІЙСЬКОЇ АРАБСЬКОЇ РЕСПУБЛІКИ. ЧАСТИНА ДРУГА
Анотація
У другій частині напрацювання за допомогою структуралізму (розмежування напрямів, методів і стилів модернізму), семіотичного та контент- аналізів (виокремлення знакових одиниць комунікації), порівняння (вивчення процесу й досвідів), моделювання (встановлення особливостей течій, напрямів і стилів) тощо продовжено дослідження актуальних проблем сучасного сирійського малярства як засобу і способу комунікації. Звернено увагу на експресіоністичні, футуристичні та сюрреалістичні чинники продукування цивілізації.
У контексті культурознавчих пошуків Т. Гундорової, С. Павличко, М. Моклиці, з'ясовано, що експресіонізм, в силу нагнітання емоцій, наближає живопис до журналістики, футуризм власне презентує мистецтво як комунікацію мас, а сюрреалізм засвідчує виражальні потенції підсвідомості та внутрішнього світу продуктора й реципієнта, котрі потрапили у вир геополітичних катастроф.
Доведено, що в ситуації тотальної цензури, яка унеможливлює констатацію засобами вербальності, образотворче мистецтво бере на себе місію оприлюднення фактів, донесення правди й пошук нових шляхів комунікації.
Описано, як малярство у вигляді картин, муралів, карикатур та плакатів фіксує жахливий стан Сирійської Арабської Республіки (САР), що впродовж останнього десятиліття з колиски найдавніших цивілізацій перетворилася на руїну. Навіть коли заангажовані ЗМІ вводять в оману – культура не мовчить. Однак "підбирати ключі" для читання й сприймання її інформації не так то й просто.
З'ясовано, що алегорія, як правило, проявляється тоді, коли в структуру картини усвідомлено (раціонально) додаються певні смисли (така стереотипна кодифікація тяжіє до плакатності й карикатурності), символ вводиться інтуїтивно (однак переважно вже існує у релігійних канонах), метафора формується парадоксально (у вигляді послідовної логіки вибагливих асоціацій, що нагадують сон або марення). Рівень інтерпретації залежать від морфологічних й синтаксичних параметрів етимона: автор демонструє своє світосприймання та унікальність стилю, аудиторія відчитує доступні їй образи. Насамкінець визначено, що найскладніше працювати із сюрреалістичними зображеннями. Однак у сирійській семіосфері навіть вони виразно ідеологічно марковані. Отже, це високохудожнє модерне мистецтво відносно читабельне.
Завантаження
Посилання
Adnan, E., & Fattal, S. (n.d.). Lebanon [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/la-montagne-liban-etel-adnan-simone-fattal-2/
Adonis. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/adonis-ali-ahmed-said-untitled/
Arabi, A. (n.d.). Red lines [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/red-lines/
Artchive. (n.d.). Poshuky Vinsenta: Styl ta tekhnika Van Hoha. https://artchive-ru.translate.goog/publications/1934~Poiski_Vinsenta_Stil'_i_tekhnika_Van_Goga?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=uk&_x_tr_hl=uk&_x_tr_pto=sc
Ashkar, M. (n.d.). Persecuted [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/haunted-mazen-ismail-al-ashkar/
Ayoubi, A. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/aula-al-ayoubi-untitled/
Bahjat, N. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/untitled-noor-bahjat/
Daadouch, M. (n.d.). East [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/from-the-east-2/
Dahdouh, B. (n.d.). Corridor of a Syrian prison [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/the-hallway-of-a-syrian-jail-bassel-safadi/
Dahdouh, B. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/artist/syria/bassem-dahdouh/
Dalloul, Z. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/ziad-dalloul-source-lumiere-source-of-light/
Dauood, A. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/untitled-adel-dauood-2/
Denysko, P. (2021). Insait. Vizualni i multymodalni metafory v zhyvopysi, skulpturi, kino ta inshykh vizualnykh mystetstvakh. FOP Hovorov S. V.
Ferzat, A. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/ali-ferzat-untitled-30/
Ferzat, A. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/ali-ferzat-untitled-38/
Ismail, N. (n.d.). Freedom fighters [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/naim-ismail-al-fiddaiyoun-freedom-fighters/
Ismail, N. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/naim-ismail-untitled-2/
Ismail, N. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/nazir-ismail-untitled/
Ismail, N. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/nazir-ismail-untitled-2/
Jabiri, A. (n.d.). Maan [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/maan/
Kartyny. (n.d.). Impresionizm. Kramnytsia kartyn. https://art-holst.com.ua/blog/kartini-impresionizm
Kasmin Gallery. (n.d.). Diana Al-Hadid. https://www.kasmingallery.com/artists/30-diana-al-hadid/
Kassab, M. (n.d.). Three Palestinian boys [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/marwan-kassab-bachi-fidayeen-three-palestinian-boys/
Kassab, M. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/marwan-kassab-bachi-untitled-2/
Kassab, M. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/marwan-kassab-bachi-july-2006/
Kosiuk, O. (2023). Ratsionalistychnyi dyskurs masovoi komunikatsii. Vezha-Druk.
Kosiuk, O. M. (2023). Iranskyi kinematohraf yak ekvivalent zhurnalistyky u systemakh masovoi komunikatsii ta kultury: Chastyna persha. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Filolohiia. Zhurnalistyka, 34(73), No. 2, 311–322. Vydavnychyi dim «Helvetyka».
Kosiuk, O. M. (2023). Iranskyi kinematohraf yak naturalistychnyi fiksator ta interpretator hendernykh problem: Chastyna druha. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Filolohiia. Zhurnalistyka, 34(73), No. 3, 275–287. Vydavnychyi dim «Helvetyka».
Mannan, A. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/untitled-abdul-mannan-shamma/
Marzouki, W. (n.d.). Platform [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/waseem-marzouki-platform-28-594283-69-170006/
Mokawas, A. (n.d.). Stock [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/ali-mokawas-composition/
Moudarres, F. (n.d.). A beast and a commoner [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/fateh-moudarres-the-beast-and-the-commoner/
Moudarres, F. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/fateh-al-moudarres-untitled/
Mulhem, A. (n.d.). Bride [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/amal-mulhem-the-bride/
Rifai, I. (n.d.). Untitled [Painting]. Barjeel Art Foundation, Sharjah, United Arab Emirates. https://www.barjeelartfoundation.org/collection/ismail-al-rifai-untitled/