МЕДІАДИСКУРСИВНІСТЬ ТА МЕДІАКУЛЬТУРА ВІЗУАЛІЗАЦІЙНО-КОНТЕНТНОГО НАПОВНЕННЯ ТЕКСТІВ РЕКЛАМИ (НА ПРИКЛАДІ МІСТ УКРАЇНИ)
Анотація
Сучасний інформаційний простір перебуває у безперервному комунікаційно-дискурсивному процесі функціонування. Інформаційно-комунікаційні технології функціонування контенту різних видів: текстового, візуалізаціного, аудіального, рекламного, конвергентного супроводжується появою нових видів комунікації.
Функціонування медіадискурсивності візуалізаційно-контентного наповнення розглянемо контент реклами: візуалізаційний та текстовий. Даний вид медіатексту є наочністю функціонування медіакультури, оскільки є у відкритому та психологічно-активному процесі сприйняття аудиторією.
Більшість видів реклами послуговуються чи не найдієвішим способом передачі інформації – словом, то з’явилися такі словосполучення: «рекламна риторика», «рекламне красномовство». На жаль, остання словесна конструкція з певних причин може бути прикладом оксиморону – поєднання протилежних за значенням понять. Чи можна назвати переважну більшість рекламних текстів проявом красномовства? Зважаючи на наявність помилок та недоладностей у текстах рекламних блоків доречно говорити про необхідність аналізу останніх та з’ясування впливу невідповідного оформлення рекламного тексту на споживача.
Система образів, пропонована творцями сучасного рекламного продукту не тільки може запропонувати щось кардинально нове, але і подати уже готовий варіант сприйняття, створивши ефект включеності споживача у процес. У реальності комунікація між рекламодавцем і споживачем продукту виявить себе лише через діяльну реакцію останнього: факту споживання певного типу продукції або подальшого свідомого його ігнорування.
У сучасному інформаційному просторі важливо проаналізувати рекламу не тільки з позицій мовно-візуально конструкції тексту, але і зрозуміти суть маніпулювання свідомістю та філософське навантаження рекламного блоку на культуру тексту реклами.
Завантаження
Посилання
Beley, O. O. (1999). Suchasna ukrayins'ka erhonimія: Vlasni nazvy pidpryyemstv Zakarpattia. Uzhhorod: [Publisher].
Busel, V. (Ed.). (2004). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrayins'koi movy. Kyiv: VTF "Perun".
Wikipedia contributors. (n.d.). Erhonimy. Wikipedia. Retrieved September 5, 2024, from https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%80%D0%B3%D0%BE%D0%BD%D1%96%D0%BC%D0%B8
Verkhovna Rada of Ukraine. (1996, July 3). Pro reklamу: Zakon Ukrainy vid 03.07.1996 № 271/96-VR. Retrieved August 15, 2024, from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80
Zrazhevs'ka, N. I. (2012). Rozuminnya media kultury: Komunikatsiya, postmodern, identychnist', ideolohiia, mediakontrol' (Monohrafiia). Cherkasy: Vydavets' Chabanenko Yu. A.
Kolesnykova, N. (n.d.). Kharkater movlennievoho vplyvu reklamnoho povidomlennya nad adresata. Retrieved September 5, 2024, from http://web.znu.edu.ua/herald/articles/2154.pdf
Kulyk, V. (2010). Dyskurs ukrayins'kykh mediї: Identychnosti, ideolohii, vlady stosunky. Kyiv: Krytyka.
Wikipedia contributors. (n.d.). Mediadyskurs. Wikipedia. Retrieved September 5, 2024, from https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D1%96%D0%B0-%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81
Orohovs'ka, L. A. (2012). Mas-media v kul'turi novoho chasu. Visnyk natsional'noho aviatsiynoho universytetu. Filosofiya. Kul'turologiya, 1(15), 123–127.
Romat, Ye. A. (2006). Osnovy reklamy: Navchal'ne posibnyk. Kyiv: Studtsentr.
Serazhim, K. S. (2008). Tekstoznavstvo: Pidruchnyk. Kyiv: VPC "Kyivskyi universytet".