МЕДІАДИСКУРСИВНІСТЬ ТА МЕДІАКУЛЬТУРА ВІЗУАЛІЗАЦІЙНО-КОНТЕНТНОГО НАПОВНЕННЯ ТЕКСТІВ РЕКЛАМИ (НА ПРИКЛАДІ МІСТ УКРАЇНИ)

  • Ольга Мітчук Національний університет водного господарства та природокористування
  • Олена Сушкова Сумський державний університет
Ключові слова: медіадискурс; медіакультура; інформаційний простір; реклама міста; візуалізаційно-контентне наповнення.

Анотація

Сучасний інформаційний простір перебуває у безперервному комунікаційно-дискурсивному процесі функціонування. Інформаційно-комунікаційні технології функціонування контенту різних видів: текстового, візуалізаціного, аудіального, рекламного, конвергентного супроводжується появою нових видів комунікації.

Функціонування медіадискурсивності візуалізаційно-контентного наповнення розглянемо контент реклами: візуалізаційний та текстовий. Даний вид медіатексту є наочністю функціонування медіакультури, оскільки є у відкритому та психологічно-активному процесі сприйняття аудиторією.

Більшість видів реклами послуговуються чи не найдієвішим способом передачі інформації – словом, то з’явилися такі словосполучення: «рекламна риторика», «рекламне красномовство». На жаль, остання словесна конструкція з певних причин може бути прикладом оксиморону – поєднання протилежних за значенням понять. Чи можна назвати переважну більшість рекламних текстів проявом красномовства? Зважаючи на наявність помилок та недоладностей у текстах рекламних блоків доречно говорити про необхідність аналізу останніх та з’ясування впливу невідповідного оформлення рекламного тексту на споживача.

Система образів, пропонована творцями сучасного рекламного продукту не тільки може запропонувати щось кардинально нове, але і подати уже готовий варіант сприйняття, створивши ефект включеності споживача у процес. У реальності комунікація між рекламодавцем і споживачем продукту виявить себе лише через діяльну реакцію останнього: факту споживання певного типу продукції або подальшого свідомого його ігнорування.

У сучасному інформаційному просторі важливо проаналізувати рекламу не тільки з позицій мовно-візуально конструкції тексту, але і зрозуміти суть маніпулювання свідомістю та філософське навантаження рекламного блоку на культуру тексту реклами.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Ольга Мітчук, Національний університет водного господарства та природокористування

доктор наук із соціальних комунікацій, професор,

завідувач кафедри інформаційного права та юридичної журналістики

Навчально-наукового інституту права

Олена Сушкова, Сумський державний університет

кандидат філологічних наук, доцент,

доцент кафедри журналістики та філології,

декан факультету іноземної філології та соціальних комунікацій

Посилання

Beley, O. O. (1999). Suchasna ukrayins'ka erhonimія: Vlasni nazvy pidpryyemstv Zakarpattia. Uzhhorod: [Publisher].

Busel, V. (Ed.). (2004). Velykyi tlumachnyi slovnyk suchasnoi ukrayins'koi movy. Kyiv: VTF "Perun".

Wikipedia contributors. (n.d.). Erhonimy. Wikipedia. Retrieved September 5, 2024, from https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%80%D0%B3%D0%BE%D0%BD%D1%96%D0%BC%D0%B8

Verkhovna Rada of Ukraine. (1996, July 3). Pro reklamу: Zakon Ukrainy vid 03.07.1996 № 271/96-VR. Retrieved August 15, 2024, from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/270/96-%D0%B2%D1%80

Zrazhevs'ka, N. I. (2012). Rozuminnya media kultury: Komunikatsiya, postmodern, identychnist', ideolohiia, mediakontrol' (Monohrafiia). Cherkasy: Vydavets' Chabanenko Yu. A.

Kolesnykova, N. (n.d.). Kharkater movlennievoho vplyvu reklamnoho povidomlennya nad adresata. Retrieved September 5, 2024, from http://web.znu.edu.ua/herald/articles/2154.pdf

Kulyk, V. (2010). Dyskurs ukrayins'kykh mediї: Identychnosti, ideolohii, vlady stosunky. Kyiv: Krytyka.

Wikipedia contributors. (n.d.). Mediadyskurs. Wikipedia. Retrieved September 5, 2024, from https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B5%D0%B4%D1%96%D0%B0-%D0%B4%D0%B8%D1%81%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81

Orohovs'ka, L. A. (2012). Mas-media v kul'turi novoho chasu. Visnyk natsional'noho aviatsiynoho universytetu. Filosofiya. Kul'turologiya, 1(15), 123–127.

Romat, Ye. A. (2006). Osnovy reklamy: Navchal'ne posibnyk. Kyiv: Studtsentr.

Serazhim, K. S. (2008). Tekstoznavstvo: Pidruchnyk. Kyiv: VPC "Kyivskyi universytet".


Переглядів анотації: 37
Завантажень PDF: 13
Опубліковано
2024-12-23
Як цитувати
Мітчук, О., & Сушкова, О. (2024). МЕДІАДИСКУРСИВНІСТЬ ТА МЕДІАКУЛЬТУРА ВІЗУАЛІЗАЦІЙНО-КОНТЕНТНОГО НАПОВНЕННЯ ТЕКСТІВ РЕКЛАМИ (НА ПРИКЛАДІ МІСТ УКРАЇНИ). Інтегровані комунікації, (2 (18), 100-106. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2024.1813
Розділ
Реклама та зв’язки з громадськістю