МИСТЕЦТВО ЯК КОМУНІКАЦІЯ У ГАРЯЧИХ ТОЧКАХ ПЛАНЕТИ (НА ПРИКЛАДІ СУЧАСНОЇ СИРІЇ). ЧАСТИНА ПЕРША

  • Оксана Косюк Волинський національний університет імені Лесі Українки
Ключові слова: культура; комунікація; Сирія; малярство; знак; модернізм; символізм.

Анотація

У статті доведено, що в контексті висвітлення глобальних геополітичних катастроф все актуальнішою стає проблема однозначної констатації фактів, оскільки кожен з фігурантів конфлікту відстоює власні погляди на причини, наслідки та розгортання подій. І масмедіа ретранслюють інформаційний різнобій, абсолютно дезорієнтуючи реципієнтів. У цьому легко пересвідчитися, переглянувши, як показують війну у Сирії ЗМІ Америки, Ірану, Британії, Франції, Ізраїлю: одна і та сама подія в їх ситуативних висвітленнях абсолютно не впізнавана.

У результаті опрацювання інформаційного простору Афганістану, Ізраїлю, Ірану, Палестини, Сирії, констатовано, що робота масмедіа не якісна, їх функції набагато ефективніше виконують старі засоби масової комунікації на кшталт белетристики, кінематографу та інших царин продукування культури. Зясовано, що найбільш оперативним та актуальним у Сирії виявилось малярство: саме воно знаменувало початок революції гідності 2011 р. і до сьогодні фіксує злочини, вчинені супроти людства.

Оскільки цим аспектом комунікації ще ніхто не займався, поставлено за мету за допомогою структуралізму (розмежування напрямів, методів і стилів модернізму), семіотичного та контент-аналізів (виокремлення знакових одиниць комунікації), порівняння (вивчення процесу й досвідів), моделювання (встановлення особливостей течій, напрямів і стилів) тощо дослідити образотворче мистецтво сучасної Сирії як засіб і спосіб комунікації.

У результаті зясовано, що культура не мовчить. Модерні художники виражають душевні переживання, фіксують військові злочини, бють на сполох, аби привернути увагу світових спільнот до сирійської катастрофи. І завдання теорії масової комунікації – показати, як саме вони це роблять. Отже, дослідження розгортається і захоплює все нові царини образної кодифікації.

Поки ж доведено, що найвагомішою в знаковому плані виявилася символізація (бо дозволяє ввести в обіг високі абстракції й засвідчити зв’язок поколінь). Символ також допомагає формувати світоглядні позиції репрезентантів численних сирійських релігій (з акцентами на християнстві, магометанстві та юдаїзмі). «Мовою» символів комунікація не лише констатує реальність, а й демонструє способи втечі від її ідеологічних катаклізмів. Однак набираючи рис стереотипності, знаки втрачають естетизм. І картини трансформуються у плакати, мурали, карикатури.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Оксана Косюк, Волинський національний університет імені Лесі Українки

кандидат філологічних наук, доцент,

доцент кафедри соціальних комунікацій

факультету філології та журналістики

Посилання

Ayoubi, A. (n.d.). Painting without title. Retrieved June 20, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/collection/aula-al-ayoubi-untitled-3/

Azzam, T. (n.d.). Painting "Monitors". Retrieved June 20, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/collection/monitors-tammam-azzam/

Zhivago, D. (n.d.). Painting "Close your eyes and touch". Retrieved June 23, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/collection/zhivago-duncan-close-your-eyes-and-touch/

Ferzat, A. (n.d.). Painting without title. Retrieved June 21, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/collection/ali-ferzat-untitled-30/

Ferzat, A. (n.d.). Painting without title. Retrieved June 25, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/collection/ali-ferzat-untitled-38/

Hamwi, F. (n.d.). Painting "Checkpoint". Retrieved June 24, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/collection/fadi-al-hamwi-checkpoints/

Hamwi, F. (n.d.). Painting without title. Retrieved June 26, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/collection/from-the-damascus-museum/

Hijazi, S. (n.d.). Painting "Princess with long hair". Retrieved June 27, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/collection/sulafa-hijazi-the-long-hair-princess/

Interview with Syrian President Bashar al-Assad. (n.d.). Retrieved June 23, 2024, from https://www.wsj.com/articles/SB10001424052748703833204576114712441122894

Kassab-Bachi, M. (n.d.). Painting "Man". Retrieved June 25, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/

Mokawas, A. (n.d.). Painting "Stock". Retrieved June 27, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/collection/ali-mokawas-composition/

Mouderras, F. (n.d.). Painting "Icons of Mudares". Retrieved June 22, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/collection/fateh-al-mouderras-icons-of-mouderras/

Nabaa, N. (n.d.). Painting "Outsider". Retrieved June 22, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/collection/outsider-nazir-nabaa/

Omari, A. (n.d.). Painting "Bashar al-Assad. Mediterranean". Retrieved June 20, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/collection/bashar-al-assad-mediterranean-abdalla-omari/

Rifai, I. (n.d.). Painting "She and her creations". Retrieved June 20, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/collection/ismail-al-rifai-she-and-her-creatures/

Shami, W. (n.d.). Painting "Mariam". Retrieved June 20, 2024.

Syria. (n.d.). Virtual collection of paintings. Retrieved June 20, 2024, from https://translate.google.com/?hl=ru&sl=uk&tl=en&text=%D0%92%D1%96%D1%80%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B0%20%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%BA%D1%86%D1%96%D1%8F%20%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD&op=translate

Zayat, E. (n.d.). Painting "Resurrection". Retrieved June 20, 2024, from https://www.barjeelartfoundation.org/collection/elias-zayat-resurrection/

MATRIX. (n.d.). Vezha zi slonovoi kistky. Retrieved June 21, 2024, from https://matrix-info.com/vezha-zi-slonovoyi-kistky/

Kamysh, M. (n.d.). Syriiska literatura chasu viiny. Den. Retrieved June 20, 2024, from https://day.kyiv.ua/blog/polityka/syriyska-literatura-chasu-viyny

Kosiuk, O. M. (2023). Iranskyi kinematohraf yak ekvivalent zhurnalistyky u systemakh masovoi komunikatsii ta kultury: chastyna persha. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho, 34(73), 311–322.

Kosiuk, O. M. (2023). Iranskyi kinematohraf yak naturalistychnyi fiksator ta interpretator hendernykh problem: chastyna druha. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu imeni V. I. Vernadskoho, 34(73), 275–287.

Kosiuk, O. (2023). Ratsionalistychnyi dyskurs masovoi kommunikatsii. Lutsk: Vezha-Druk.

Moklytsia, M. V. (2002). Modernizm yak struktura: Filosofiia. Psykholohiia. Poetyka (2nd ed.). Lutsk: RVV "Vezha" VDU im. Lesi Ukrainky.

Savchuk, T. (n.d.). "Arabska vesna": Blyzkyi Skhid cherez 10 rokiv pislia khvyli revoliutsii. Radio Svoboda. Retrieved June 25, 2024, from https://www.radiosvoboda.org/a/arabska-vesna-10-rokiv-naslidky/31006081.html

10 rokiv viiny u Syrii: komu vyhidnyi konflikt ta yaki shansy na myrne zavershennia. (n.d.). Suspilne. Novyny. Retrieved June 25, 2024, from https://suspilne.media/113723-10-rokiv-vijni-u-sirii-komu-vigidnij-konflikt-ta-aki-sansi-na-mirne-zaversenna/


Переглядів анотації: 50
Завантажень PDF: 21
Опубліковано
2024-12-23
Як цитувати
Косюк, О. (2024). МИСТЕЦТВО ЯК КОМУНІКАЦІЯ У ГАРЯЧИХ ТОЧКАХ ПЛАНЕТИ (НА ПРИКЛАДІ СУЧАСНОЇ СИРІЇ). ЧАСТИНА ПЕРША. Інтегровані комунікації, (2 (18), 44-52. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2024.185
Розділ
Медіакомунікації