АНАЛІЗ ТЕНДЕНЦІЙ МЕДІАСПОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ ЗА 2022 – 2024 РОКИ

  • Катерина Балабанова Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: медіаспоживання, медіа, медапростір, медіаплив, споживання інформації.

Анотація

Стаття присвячена аналізу тенденцій медіаспоживання в Україні за 2022–2024 роки, найважчі для країни часи повномасштабного вторгнення Росії в Україну, коли адаптуватися до нового медіаландшафту потрібно було не тільки споживачу інформації, а й медіа. У статті проаналізовано загальну динаміку медіаспоживання в Україні протягом останніх двох років війни з метою розуміння того, як екстремальні умови у суспільстві впливають на інформаційне середовище, поведінку та психологічний стан споживачів. Цей аналіз у майбутньому дозволить розробити ефективні стратегії для медіаосвітніх установ та психологів у формуванні свідомого споживання інформації та забезпеченні якісної підтримки особистості в умовах психологічної кризи та емоційного занепаду після контакту з медіа.
Результати дослідження демонструють, що українці вже другий рік поспіль для отримання новинної інформації обирають соціальні мережі та онлайн-медіа. Першість належить телеграм-каналам. Спостерігається зростання свідомого медіаспоживання українського контенту та патріотичного контенту.
Авторка наголошує, що постійний потік новин про війну, обстріли, дезінформацію та пропаганду чинять емоційний тиск на споживачів. Попри інформаційне перевантаження, українці потребують якісного та цікавого контенту. За 2023 рік значно збільшилося споживання розважальних програм, подкастів та інших форматів, які пропонують емоційне збагачення споживача. Отже, зростає потреба у психологічній підтримці та медіа-програмах, які б допомагали споживачу орієнтуватися в інформаційному просторі та підтримали контентом у важкі часи.
Іншою важливою тенденцією є зростання популярності концепції «екологічного медіаспоживання», яка передбачає свідомий вибір інформації, критичне мислення, мінімізацію негативного впливу медіа на психічне здоров’я споживача.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Катерина Балабанова, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

кандидат педагогічних наук,
доцент кафедри медіапродюсування та видавничої справи
Факультету журналістики Київського столичного університету імені Бориса Грінченка

Посилання

CEDEM. (2023). The Impact of Social Networks on the Ukrainian Information Space After the Start of a Full- scale Invasion. URL: https://cedem.org.ua/wp-content/uploads/2024/01/War-Impact-Social-Media.pdf (accessed 26.05.2024).

Newage. (2023). Newage research. 2023: The impact of war on users and media consumption trends. URL: https://newage.agency/uk/blog-uk/doslidzhennia-newage-2023-vplyv-vijny-na-korystuvachiv-i-trendy-mediaspozhyvannia/amp/#%25d0%25b2%25d0%25b8%25d1%2581%25d0-%25bd%25d0%25be%25d0%25b2%25d0%25ba%25d0%25b8 (accessed 26.05.2024).

Detector Media. (2024). Media literacy index of Ukrainians: 2020–2023 Fourth Wave. URL: https://detector.media/infospace/article/225738/2024-04-22-indeks-mediagramotnosti-ukraintsiv-20202023-chetverta-khvylya (accessed 26.05.2024).

OPORA. (2023, July 10). Media consumption of Ukrainians: the second year of full-scale war. OPORA survey. URL: https://www.oporaua.org/polit_ad/mediaspozhivannia-ukrayintsiv-drugii-rik-povnomasshtabnoyi-viini-24796 (accessed 26.05.2024).

CEDEM. (2023). Results of research «Ukrainian media use and trust in 2023». URL: https://cedem.org.ua/news/doslidzhennya-ukrayinski-media (accessed 26.05.2024).

Center For Countering Disinformation. (2024). Reports. URL: https://cpd.gov.ua/category/reports/ (accessed 26.05.2024).

Frontiersin. (2023). Editorial: The War in Ukraine: Impact on Mental Health at the Global Level. URL: https://www.frontiersin.org/journals/psychology/articles/10.3389/fpsyg.2023.2-26184/full (accessed 26.05.2024).

Russian Federation’s War Having ‘Appalling Impact’ on Ukraine’s Children, Under-Secretary-General Tells Security Council. URL: https://press.un.org/en/2024/sc15559.doc.htm (accessed 26.05.2024).

United Nations. (2024). Ukrainian media use and trust in 2023. URL: https://internews.in.ua/wp-content/uploads/2023/10/USAID-Internews-Media-Survey-2023-EN.pdf (accessed 26.05.2024).


Переглядів анотації: 116
Завантажень PDF: 64
Опубліковано
2024-07-18
Як цитувати
Балабанова, К. (2024). АНАЛІЗ ТЕНДЕНЦІЙ МЕДІАСПОЖИВАННЯ В УКРАЇНІ ЗА 2022 – 2024 РОКИ. Інтегровані комунікації, (1 (17), 32-36. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2024.173
Розділ
Медіакомунікації