Громадянська журналістика в Україні та глобалізаційні медіапроцеси в період російсько-української війни

  • Олег Харченко Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: громадянська журналістика, блог, інтерактивність, краудсорсінг, соціальні мережі

Анотація

У статті розглянуто громадянську журналістику як сучасне явище мультимедійного простору України, сучасні тенденції розвитку громадянської журналістики під час російсько-української війни. Дослідження виокремлює головні риси цього різновиду журналістики, що активно розвивається в соціальних мережах та на інших платформах Інтернету. До основних характеристик належать оперативність та мобільність, легкість публікації та подання матеріалу, велика аудиторія покриття, негайний зворотній зв’язок та можливість живого спілкування, краудсорсинг та різноманітність точок зору, активність та промоція. Об’єктом дослідження є сучасний український медіадискурс воєнного часу. Матеріалом для аналізу слугували українські інформаційні повідомлення та аналітика, створені громадськими журналістами під час російсько-української війни. Громадянська журналістка під час російсько-української війни стає доступною для широкої громадськості України як аматорського, так і професійного складу. Блог став інструментом розвитку та нестримного росту впливу громадянської журналістики на формування суспільної думки, шляхом надання інформації з перших джерел, оперативності й мобільності, легкості подання матеріалу та його сприйняття, великої аудиторії покриття та інтерактивності, краудсорсингу та різноманітності точок зору. Поява відеоматеріалів та текстових повідомлень найвідоміших блогерів України на шпальтах світових видань та в телепрограмах провідних компаній світу свідчить про стрімкий ріст та посилення довіри до цього виду журналістики. Перспективи подальшого дослідження ми бачимо в аналізі нових тенденцій розвитку громадянської журналістики, появі нових рис та навіть жанрів, зближенні форматів традиційних медіа та блогів соціальних платформ.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олег Харченко, Київський університет імені Бориса Грінченка

Кандидат філологічних наук, доцент кафедри медіапродюсування та видавничої справи Факультету журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Baturevych, V. (2007) Public journalism in the context of modern information technologies (Research of the Web 2.0 system based on Ukrainian electronic publications). Scientific notes of the Institute of Journalism. 2007. Vol. 27 April-June. Pp. 152–158.

Honcharenko, O. Honcharenko. (2023). Aviable at: https://t.me/ oleksiihoncharenko (accessed: 12/4/2023).

Gresko, O., V., (2015) The role and place of citizen journalism in the process of creating news. State and regions. Series: Social communications. Vol. 2 (22). Pp. 76–80.

Lachenkov, I. (2023). Lachen writes: Telegram. Aviable at: https://t.me/ lachentyt (accessed 10.02.2023).

Rizun, V. V. (2003) Masy: Texts of lectures. Kiyv: VOC «Kyiv University», 2003. P. 5.

Ukrinform. (2023).The majority of journalists, as much as 40%, trust mass media where professional journalists work. 27.01.2023. Aviable at: https://www.ukrinform.ua/rubricsociety/3553806-bils-ak-40-ukrainciv-doviraut-zmi-depracuut-profesijni-zurnalisti.html (accessed 10.02.2023).

Tsaplienko,A.TSAPLIENKO_UKRAINE’FIGHTS. Aviable at: https://t.me/s/Tsaplienko (accessed 12.04.2023).

Glocer, T. (March 7, 2006). «Old media must embrace the amateur». Financial Times. Archived from the original on December 10, 2022. Retrieved March 8, 2013.

Jurrat, N. (2003) «Mapping Digital Media: Citizen Journalism and the Internet». www.opensocietyfoundations.org. (retrieved April 18, 2023).

Outing, S. The 11 Layers of Citizen Journalism. Aviable at: http://www.poynter.org. (accessed 15.10.2006).


Переглядів анотації: 54
Завантажень PDF: 27
Опубліковано
2023-12-28
Як цитувати
Харченко, О. (2023). Громадянська журналістика в Україні та глобалізаційні медіапроцеси в період російсько-української війни. Інтегровані комунікації, (2 (16), 63-66. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2023.167
Розділ
Медіакомунікації