Практикоорієнтована компонента в освітньо-професійній підготовці журналістів (на прикладі інтегрованої освітньої програми взаємодії з суспільним мовником)

  • Світлана Петренко Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: журналістська освіта, освітньо-професійна підготовка, практикоорієнтована компонента, інтеграція, суспільний мовник, медіакомунікації, журналістика

Анотація

У статті порушується актуальне питання практикоорієнтованої спрямованості журналістської освіти в Україні в умовах технологізації всесвітнього інформаційно-комунікаційного простору, стрімкого розвитку суперсучасних засобів та інструментів комунікації, інформаційних, смислових і психологічних воєн. Як відповідь на виклики сучасного медіапростору розглядається поглиблена інтеграція теоретичної та практичної навчальних компонент освітнього процесу, розвиток нових форм взаємодії закладів вищої освіти, що готують журналістські кадри, та медіаорганізацій як баз практичного навчання. Об’єктом дослідження є освітньо-професійна підготовка журналістів, предметом – практикоорієнтована компонента підготовки журналістських кадрів, спрямована на суспільні цінності, формування соціально відповідального журналіста. Метою науково-практичного дослідження є розробка й апробація інтегрованої практикоорієнтованої компоненти (ІПОК) освітньо-професійної підготовки журналістів, спрямованої на поєднання теоретичних засад фаху з опануванням практичних знань і навичок через взаємодію закладу вищої освіти та бази практики. У статті викладені проміжні результати апробації практикоорієнтованої компоненти освітньо-професійної підготовки журналістів. Йдеться про розробку і впровадження в освітній процес інтегрованої навчальної програми (ІНП) для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти, що поєднує в собі теоретичний і практичний складники опанування предметом і реалізується в освітньо-професійній колаборації Київського університету імені Бориса Грінченка й АТ «Національна суспільна телерадіокомпанія України». Описано особливості та етапи апробації інтегрованої навчальної програми в реальному освітньому середовищі. Подано результати спостережень, аналізу, опитувань, практичних дій та відповідне обгрунтування й інтерпретацію. Звернено увагу на позитивні результати включеності в цей процес здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти. Зроблено висновок про необхідність подальшого вдосконалення інтегрованої практикоорієнтованої компоненти, і зокрема в напрямку інтеграції з іншими фаховими дисциплінами та навчально-виробничими практиками. Отримані результати мають практичну цінність для методичного забезпечення впровадження інтегрованої практикоорієнтованої компоненти в систему освітньо-професійного навчання журналістів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Світлана Петренко, Київський університет імені Бориса Грінченка

Доктор філософії з журналістики, доцент кафедри журналістики та нових медіа Факультету журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Zdorovegha, V. J. (2000). Pidghotovka zhurnalistiv: poghljady zboku i zseredyny. Dzerkalo tyzhnja. №39. URL.: https://zn.ua/ukr/EDUCATION/pidgotovka_zhurnalistiv_poglyadi_zboku_i_zseredini.html (15.12.2023).

Zdorovegha, V. J. (2004). Pro zhurnalistyku i zhurnalistiv : statti, ese, vystupy, dialoghy. Ljviv: Vydavnychyj centr LNU imeni Ivana Franka, 131 р.

Zdorovegha, V. J. (2008). Teorija i metodyka zhurnalistsjkoji tvorchosti : pidruchnyk. 3-je vydannja, pereroblene i dopovnene. Ljviv: PAIS, 276 р.

Kvit, S. (2006). Problemy zhurnalistsjkoji osvity v suchasnij Ukrajini. URL.: https://ekmair.ukma.edu.ua/server/api/core/bitstreams/05241d88-00a1-48f3-956e-6eb1629fb4d5/content (14.12.2023).

Kvit, S. (2018). Masovi komunikaciji. 2-e vyd. vypr. i dop. Kyjiv : Vydavnychyj dim «Kyjevo-Moghyljansjka akademija», 352 р.

Kur’jata, N. (2021, lystopаd 26). Suchasni standarty profesijnoji zhurnalistyky. Instytut masovoji informaciji. URL.: https://imi.org.ua/monitorings/suchasni-standartyprofesijnoyi-zhurnalistyky-i42512 (14.12.2023).

Kutovenko, O. (2016, berezen 1). Zhurnalistsjka osvita v Ukrajini: chomu test na prydatnistj shhe j dosi ne skladeno? Detektor media. URL.: https://ms.detector.media/zhurnalistska-osvita/post/16162/2016-03-01-zhurnalistskaosvita-v-ukraini-chomu-test-na-prydatnist-shche-y-dosine-skladeno/ (16.12.2023).

Lyzanchuk, V. V. (2005). Moraljnistj i amoraljnistj v polityci i zhurnalistyci. Nova filologhija: Zbirnyk naukovykh pracj. # 3(23). Р. 204–220.

Lyzanchuk, V. V. (2007). Dukhovna bezpeka i svoboda slova v Ukrajini. Ukrajinsjka zhurnalistyka: umovy formuvannja ta perspektyvy rozvytku : zbirnyk naukovykh pracj. Cherkasy : Cherkasjkyj nacionaljnyj universytet im. B. Khmeljnycjkogho, р. 82–87.

Lyzanchuk, V. V. (2017). Informacijna bezpeka Ukrajiny: teorija i praktyka : pidruchnyk. Ljviv : LNU imena Ivana Franka, 728 р.

Lytvynenko, V. (2016, lypеn 14). Teorija i praktyka: chogho biljshe v suchasnij zhurnalistsjkij osviti. Detektor media. URL.: https://ms.detector.media/zhurnalistska-osvita/post/17008/2016-07-14-teoriya-i-praktyka-chogo-bilshe-vsuchasniy-zhurnalistskiy-osviti/ (15.12.2023).

Losj, J. D. (2001). Bachyty velyki istyny Visnyk Ljvivsjkogho universytetu. Serija: Zhurnalistyka. Vol. 21. Р. 26–40.

Losj, J. D. (2004). Zhurnalistyka pered novym vyklykom. Visnyk Ljvivsjkogho universytetu. Serija: Zhurnalistyka.

Vol. 25. Р.18-43.

Losj, J. D. (2008). Publicystyka j tendenciji rozvytku svitu: Navchaljnyj posibnyk. U 2-kh ch.: Ch.1. Ljviv : PAIS, 376 р.

Losj, J. D. (2014). Perspektyvy svitoghljadnoji publicystyky : Navchaljnyj posibnyk. Ljviv: LNU imeni I. Franka, 294 р.

Rizun, V. V. (2001). Zhurnalistsjka osvita v postradjansjkij Ukrajini (z vystupu na mizhnarodnij konferenciji z pytanj funkcionuvannja ZMI v postradjansjkomu prostori, shho vidbuvalasja voseny 2001 roku v Kyshynivsjkomu universyteti). Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky. Vol. 4. Р. 22-24.

Rizun, V. V. (2004). Problemy i perspektyvy rozvytku zhurnalistsjkoji osvity v Ukrajini pochatku KhKhI stolittja. Elektronna biblioteka Instytutu zhurnalistyky. URL.: http://journlib.univ.kiev.ua/index.phpact=article&article=1338 (13.08.2023).

Rizun, V. V. (2017а). Zhurnalistsjka osvita v Ukrajini. Universytety Volodymyra Rizuna: slovo na poshanu z naghody 60-richchja ta praci juviljara. / upor. Ju. V. Bondar, V. M. Kornjejev. Odesa: Astroprynt, р. 336-346.

Rizun, V. V. (2017b). Ideja zhurnalistsjkoji osvity v konteksti dyskursu pro universytet. Universytety Volodymyra Rizuna: slovo na poshanu z naghody 60-richchja ta praci juviljara. / upor. Ju. V. Bondar, V. M. Kornjejev. Odesa: Astroprynt, р. 308-327.

Rizun, V. V. (2017c). Filosofsjko-metodologhichni zasady osvitnjoji j naukovoji dijaljnosti u ghaluzi zhurnalistyky ta mediakomunikaciji. Universytety Volodymyra Rizuna: slovo na poshanu z naghody 60-richchja ta praci juviljara. / upor. Ju. V. Bondar, V. M. Kornjejev. Odesa: Astroprynt, р. 249-278.

Khamitov, N. V., Krylova, S. A. (2015). Filosofsjka osvita ta nauka v Ukrajini: vidpovidi na novi vyklyky ghlobalizaciji KhKhI stolittja. Jevropejsjki pedaghoghichni studiji. # 5-6. Р. 95-111. URL.: http://nbuv.gov.ua/UJRN/epc_2015_5-6_12 (13.08.2023).

Shlemkevych, M. (2013, ghruden 26). Novochasna potugha: ideji do filosofiji publicystyky. Lysty do pryjateliv. URL.: https://lysty.net.ua/novochasna-potuha/ (10.06.2023).


Переглядів анотації: 70
Завантажень PDF: 48
Опубліковано
2023-12-28
Як цитувати
Петренко, С. (2023). Практикоорієнтована компонента в освітньо-професійній підготовці журналістів (на прикладі інтегрованої освітньої програми взаємодії з суспільним мовником). Інтегровані комунікації, (2 (16), 44-56. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2023.165
Розділ
Медіакомунікації