Фейлетон у молодіжному середовищі: динаміка популярності жанру

  • Олег Семенюк Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: фейлетон, молодіжна преса, сучасні ЗМІ, художньо-публіцистичні жанри, журналістика

Анотація

Публіцистичні жанри доволі часто перебувають під впливом кон’юнктурних факторів. Вони можуть набувати швидкої популярності або на певний час зникати з арсеналу журналістів. У нашому дослідженні ми проаналізуємо чинники зростання та зменшення популярності в молодіжному середовищі, зокрема й серед майбутніх журналістів, одного з традиційних жанрів української публіцистики — фейлетону. Останнім часом фейлетон не є популярним у засобах масової інформації, але соціальні, політичні, побутові проблеми суспільства, на корекцію яких він і спрямований, нікуди не зникли. Молоді журналісти все рідше звертаються до створення текстів художньо-публіцистичних жанрів, певним чином послаблюючи, збіднюючи свій творчий, виражальний
потенціал. У статті розглянуто функціонування фейлетону в молодіжних ЗМІ починаючи з 50-х років ХХ ст., проаналізовано, які теми соціальної проблематики цікавили й цікавлять молодь, наскільки майбутні фахівці знайомі з жанровими особливостями фейлетону та методикою його створення.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олег Семенюк, Київський університет імені Бориса Грінченка
Доктор філологічних наук, професор, професор кафедри міжнародної журналістики Факультету журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка  

Посилання

Denyskyna, H. (2009) «Linguistic and stylistic means of comic depiction of reality in the feuilletons of Oleg Chor-nohuz», Ukrainska mova i literatura v shkoli, no. 5, pp. 44–46.

Kapeliushnyi, A. (1986), The Satirical Magazine«Chervonyi Perets», Vyshha Shkola, Lviv, 144 p.

Kuznetsova, O. D. (2003), Means and Forms of Satire and Humor in the Ukrainian Press, Vydavnychyi Tsentr Universytetu im. Ivana Franka, Lviv, 250 p.

Melnyk, O. (2015), «Modern literary feuilleton: objects of artistic attention and means of expression (based on the material of «Literaturna Ukrajina»)», Studia methodologica, no. 40, pp. 439–442.

Pavliv, V. (2015), «Journalistic feuilleton and professional ethics», Tele- ta radiozhurnalistyka, iss. 14, pp. 77–81.

Pavliv, V. (2013), «Journalistic feuilleton on the Internet: opportunities and threats», Tele- ta radiozhurnalistyka, iss. 12, pp. 161–165.

Pochapska, S. (2007), «Feuilleton as the leading genre of satirical journalism in 1917–1921 (based on materials from newspapers of the Naddnipryansk region of Ukraine)», Ukrainska mova i literatura v shkoli, no. 6, pp. 42–44.

Filipenko, Ye. S. (2014), «Genre-communicative features of feuilletons in the newspaper «Chervonnyi Step» (1924–1925)», Naukovi zapysky Instytutu zhurnalistyky, vol. 54, pp. 173–178.

Kunczik, M. & Zipfel, A. (2000), Introduction to the Study of Journalism and Communication, Scholar, Warsaw, 299 р.


Переглядів анотації: 44
Завантажень PDF: 32
Опубліковано
2022-12-22
Як цитувати
Семенюк, О. (2022). Фейлетон у молодіжному середовищі: динаміка популярності жанру. Інтегровані комунікації, (2 (14), 16-20. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2022.2-14.3
Розділ
Теорія і практика журналістики