Профорієнтаційна робота: сучасні підходи (на прикладі діяльності кафедри журналістики та нових медіа Університету Грінченка)
Анотація
Ведення профорієнтаційної роботи — важливий етап формування грамотного контингенту студентів для кожного сучасного закладу вищої освіти. У науковій діяльності аналізуються сучасні методи профорієнтаційної роботи на прикладі кафедри журналістики та нових медіа Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка. Такий вектор діяльності розглядається авторами як такий, що спрямований на те, аби допомогти молоді визначитися із майбутньою професією, виявити спеціальні здібності й таланти абітурієнтів, спрямовані на медійну галузь.
У науковій статті розглядаються методики здійснення фахових заходів професійно орієнтованої роботи, а саме вебінари-практикуми, медіафестивалі, які протягом 2020 та 2021 років кафедра проводить як традиційні.
Увага приділена організованим онлайн-зустрічам із абітурієнтами та їхніми батьками, проаналізовано програми здійснених заходів, представлено систему практичних завдань, майстер-класів від медійників-практиків.
Мета наукової статті полягає у вивченні існуючих ефективних концептів формування профорієнтаційної роботи кафедри журналістики і нових медіа КУБГ.
Протягом періоду 2020–2021 рр. кафедра журналістики та нових медіа здійснює активну профорієнтаційну роботу серед старшокласників, плідно співпрацює з медіашколами, шкільними редакціями та гуртками Інформаційно-творчої агенції ЮН-ПРЕС. Загальна політика кафедри не орієнтується лише на Київ, а формує цільову аудиторію з усієї України. Це підтверджується кількістю учасників марафонів та вебінарів-практикумів з різних міст нашої країни: Кривий Ріг, Дніпро, Кропивницький, Полтава, Харків, Хмельницький тощо. Такий формат став можливий в умовах дистанційного навчання, що дало змогу розширити географію та уможливило ведення онлайн-зустрічей.
Завантаження
Посилання
Gryniova, M. & Hannanova, O. (2018). Proforіientatsіia yak shliah do uspіshnoho profesіinoho samovyznachennia osobystostі [Career Guidance as a Way to Successful Professional Self-Determination]. Ukrainska profesіina osvіta, No 3, 34–43 [in Ukrainian].
Gryniova, M. (2017). Naukova shkola «Samorehuliatsіia yak osnova uspіshnoi profesіinoi dіialnostі» [Scientific School “Self-Regulation as a Basis of Successful Professional Activity”]. Іmіdzh suchasnoho pedahoha, pp. 5–10 [in Ukrainian].
Dunets, M. (2013). Formy і metody proforіientatsіinoi roboty u vyshchomu navchalnomu zakladі [Forms and Methods of Career Guidance Work in Higher Education Institutions]. Zbіrnik naukovykh prats Khmelnytskoho іnstitutu sotsіalnykh tekhnolohii Unіversitetu «Ukraina», No 1 (7), pp 86–88 [in Ukrainian].
Profesіina orіientatsіia starshoklasnikіv: teorіia і praktyka [Professional Orientation of High School Students: Theory and practice]. (2009). Naukovo-metodichnyi posіbnik [dlia vchitelіv], za redektsiieiu O. V. Melnyk, K.: «Chetverta khvylia», Vyp. No 1, 230 p [in Ukrainian].
Slovnyk-dovіdnyk z profesіinoi orіientatsіi uchnіv [Dictionary-Reference Book on Professional Orientation of Students]. (2007). Ukladachі: V. V. Siniavskyi, O. V. Melnyk, K.: Mehaprint, 119 p. [in Ukrainian].