Імплементація зелених технологій у бібліотеку

  • Яна Романівна Хром'як Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: бібліотека, зелений дизайн, система сертифікації LEED, премія «Зелена бібліотека IFLA»

Анотація

Статтю присвячено імплементації зелених технологій в бібліотеках. Зелений дизайн допомагає трансформувати бібліотеку в сучасну та актуальну частину громади. Особливістю зеленого дизайну є перехід до відновлюваних енергетичних ресурсів. У статті описано систему сертифікації LEED як загальновизнану програму планування екологічно сумісних високоефективних зелених будівель. Розглянуто шість базових системних категорій LEED для створення нових або реконструювання наявних бібліотек із залученням зелених технологій; розташування; ефективність використання води; енергія та атмосфера; матеріали та ресурси; якість повітря; інновації та дизайн. Надано рекомендації для упорядкування бібліотек: використовувати відновлювальні матеріали під час ремонтних робіт, використовувати LED-лампочки, створювати присадибні ділянки, правильно зонувати задля рівномірного розподілу ваги книг, природної вентиляції та захисту фондів від прямого сонячного світла.
Описано премію «Зелена бібліотека IFLA» (“IFLA Green Library Award”), започатковану Міжнародною федерацією бібліотечних асоціацій та установ (ІФЛА) 2016 р., та наведено перелік її переможців. Українські бібліотеки також пропонують кейси успішних екологічних проєктів. Так, проєкт Львівської обласної бібліотеки для дітей «ЕкоБібліотека» 2017 р. увійшов у п’ятірку найкращих екопроєктів світу в конкурсі “IFLA Green Library Award”. Проєкт Сумського державного університету «Зелена бібліотека» відзначено як один з найкращих у Всеукраїнському конкурсі «Бібліотека року 2019».
Зроблено висновок, що екологічна стійкість надає бібліотеці певну самостійність, оскільки вартість утримання знижується, як і залежність від ринку енергоресурсів. Крім того, приклад зеленого дизайну бібліотек засвідчує їхню здатність відповідати вимогам сучасності та інвестувати в майбутнє громади.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Яна Романівна Хром'як, Київський університет імені Бориса Грінченка

Студентка Інституту журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Going Green: Implementing Sustainable Strategies in Libraries Around the World Buildings, Management, Programmes and Services. IFLA Publications Series by Petra Hauke. Madeleine Charney and Harri Sahavirta (Eds.). 2018. URL: https://www.worldcat.org/title/going-green-implementing-sustainable-strategies-in-libraries-around-the-world-buildings-management-programs-and-services/oclc/1032356467

UCSB Library — ODLIS. URL: https://www.library.ucsb.edu/search?content=green+library

Leadership in Energy and Environmental. Carey D. Hartmann, County Librarian. URL: https://lclsonline.org/wp-content/uploads/2012/07/LEED.pdf

Creating the Sustainable Public Library: the triple bottom line approach. Gary L Shaffer. URL: https://www.worldcat.org/title/creating-the-sustainable-public-library-the-triple-bottom-line-approach/oclc/992452211

The Green Library Movement. Green Libraries. A Website for Information about Green and Sustainable Libraries. URL: http://www.greenlibraries.org/index.html

IFLA Green Library Award. IFLA. URL: https://www.ifla.org/node/10159

Зелені бібліотеки — екотренд сучасності. УБА. 1411. URL: https://ula.org.ua/news/4428-zeleni-biblioteky-ekotrend-suchasnosti

Проєкт «Зелена бібліотека» / Бібліотека Сумського державного університету. URL: https://library.sumdu.edu.ua/uk/biblioteka/library-projects/zelena-biblioteka.html

Green Libraries Effect to the Academic Institutions: A Special Study on US Based Libraries. Library Philosophy and Practice. 2019. URL: https://digitalcommons.unl.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=5928&context=libphilprac

Greenwood Library. Library Journal. 2020. URL: https://www.libraryjournal.com


Переглядів анотації: 71
Завантажень PDF: 42
Опубліковано
2022-01-13
Як цитувати
Хром’як, Я. (2022). Імплементація зелених технологій у бібліотеку. Інтегровані комунікації, (9), 89-94. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2020.1.15
Розділ
Наукові розвідки студентів