Дослідження соціально-комунікаційних механізмів формування іміджу кампанією «ІКЕА» в Україні

  • Анжеліка Костянтинівна Досенко Інститут журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка (Київ, Україна)
Ключові слова: IKEA, дизайн зображення, внутрішній ринок, комунікаційна політика, інноваційні методи, PR-технології

Анотація

У статті розглядається імідж сучасної компанії IKEA.  Вони хочуть увійти на український ринок, але не можуть цього зробити протягом 10 років, через політичні та ідеологічні міркування.

Цей тип виробників меблів займе чільне місце на внутрішньому ринку дуже скоро. Багато українців знають про IKEA, вони купують товари в Інтернеті від іноземних дистриб'юторів, але не мають можливості купувати у фірмових магазинах, оскільки вони не існують на території України.

Актуальність теми не викликає сумнівів. Образ кампанії є базою для стратегічно-важливих елементів зображення та засобів зв'язку між ІКЕА та цільовою аудиторією, тобто, таких які  не входить до матеріальної бази.

Загальновідомо, що організація IKEA має правильну та потужну комунікаційну політику, своєчасно та оперативно інформує цільову аудиторію про події, а також формує потужний соціальний імідж. Всі ці фактори сприяють формуванню позитивного ставлення покупця до продуктів кампанії.Абсолютно фундаментальним є принцип формування репутації, який  демонструє позитивні сторони та недоліки продуктів IKEA. Хоча IKEA ще не увійшли на територію України, але українці знають про товар і мають точку зору про них. Отже, коли IKEA знайде можливість прийти на місцевий ринок, цільова аудиторія буде негайно зростати.Ця стаття привертає увагу до способу розуміння того, що потрібно українським покупцям. Такі, як етичні принципи, інноваційні методи, механізми дизайну зображень, які впливають на сприйняття товару замовниками та брендом в цілому. Отже, нашою метою було вивчення PR-технологій, що використовуються для розробки іміджу IKEA для місцевого українського ринку та для вітчизняного споживача.

Для нашого дослідження ми використовували такі методи як: аналітика наукової думки та позицій, порівняльний аналіз, інтерв'ю, прогноз створення іміджевих позицій IKEA на місцевому ринку.

Основні результати цієї роботи - прогнозувати ставлення українців до типової нової меблевої компанії, яка намагається вийти на місцевий ринок. Як аудиторія прийме їх. Яким чином цільова аудиторія бачить товари IKEA та рівень готовності купувати товар. З дослідження випливає, що місцева аудиторія має хороші уявлення про IKEA й близько 30% людей готові витратити свої гроші на купівлю меблів (та інших різних товарів) цієї компанії. Здебільшого українці мають прекрасну точку зору щодо IKEA.

Отже, під час дослідження ми намагалися з'ясувати діяльність IKEA та проаналізували PR-технології, що використовуються для формування думки цільової аудиторії. У результаті ми помічаємо, що українці мають певні знання про ІКЕА, її імідж та певне ставлення до своїх товарів. Найбільша частина української аудиторії не має можливості придбати те, що вони продають, але почули про них або бачили рекламу через Інтернет.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Анжеліка Костянтинівна Досенко, Інститут журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка (Київ, Україна)

Кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент кафедри журналістики і нових медіа Київського університету імені Б. Грінченка

Посилання

Averchanka L. (2009) Imidg i rost lichnosty [Image and personality growth] (p.215) Novosirirsk [in Russia]

Berger P, Luckman T. (1995) Social constriction of reality (p 323) Moscow : Medium [in Russia]

Bezklubenko S. (2016) Mistetctvo organization hromadskoy dumki [The art of organization of public opinion] Kiev: Editional centre of Kiev national university of culture and arts (p. 398) [in Ukraine]

Black S. (1990) Public relation. What is this? (p 309)

Boduan J. (2011) Upravlenie imidgem campaniy. Public relations predmet I masterstvo [Manage campaign image. Public Relaisens: Subject and Mastery.] (p.211) Moscow [in Russia]

Brawn L. (2006) Image the way to success (p 196) Edition SPB. Moscow [in Russia]

Zubareva M. Robochi aspect PR v Ukraini [Working aspects of PR in Ukraine] Retrieved from http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=2369.

Igrushko I., Arabadge M. ( 2018) Inovatchijni practiki commucitcijnih prijomiv u sotcialnij roboty z riznimy grupamy clientiv [Innovative practices of community priorities in social work with different groups of clients] Derzava ta regiony. Seria Cosialny communicaciy [The Government and districts. Series: The social communication] (pp 91-98) [in Ukraine]

Katlip S (2000) Public relitions teoria i practica [Public relation : theory and practice] Moscow : Williams (p 642) [in Russia]

Kampantceva L. (2008) Chorny PR u suchasnij politicy [Black PR in social policy] Sotcialna pcichologia [The social psychology] (pp 49-54) [in Ukraine]

Korolko V. (2004) Public relations problem v osvity [Public relation the problems in education] Sosiologya: teoria, metodica, practica [Sociology theory, methods, practice] (pp 169 -184) [in Ukraine]

Korolko V Osnovy public relations. [The bases of public relations] Retrieved from http://univer.nuczu.edu.ua/tmp_metod/689/Kniga

Krisina I. (2007) PR dlia jadernogo electorate [PR for nuclear electorate] Viche [Veche] ( p 8-12) [in Ukraine]

Kunderevich O. (2017 ) Zviazky zhromadskistu jak reputatsijniy menedgement v konteksty sosialno vedpovidalnogo imidgy [Public relations with sociality as a reputational management in the context of a socially responsible image] Imadge i reputatcia [Image and reputation] Kiev: Kiev national university of culture and arts (pp 212-220) [in Ukraine]

Priymak T. (2002) Otcinuvania imidgu pidprujemstva na spozivchomu runku Ukraini [assessment of the image of the organization in the consumer market of Ukraine] Ekonomist [The economist ] (pp 69-71) [in Ukraine]

Todorova O. (2015) Innivatciy v comunicatsiyah [Innovation in communication] Kiev (p 167)[in Ukraine]

Parfenuc I. (2017) Sisialny merezi jak instrument pidvishenya imidgu [Social networks as a tool to improve the image] Imadge i reputatcia [Image and reputation] Kiev: Kiev national university of culture and arts (pp 286 – 296 ) [in Ukraine]

Rubachenko V. ( 2016) Imidge ta reputatsiya porivnialniy analiz conseptiv [Image and reputation: a comparative analysis of concepts] Suchasna korporativna reputatcai, brand, intensivnist ta imidge : mifi, problem, risheniay [Contemporary corporate reputation, brand, intensity and image: myths, problems, solutions] Kiev (pp 64-67) [in Ukraine]

David E. (2016) Kalisz The power of Employer branding. Imadge i reputatcia [Image and reputation] Kiev: Kiev national university of culture and arts (pp 34-45) [in Ukraine]


Переглядів анотації: 715
Завантажень PDF: 210
Опубліковано
2019-12-27
Як цитувати
Досенко, А. (2019). Дослідження соціально-комунікаційних механізмів формування іміджу кампанією «ІКЕА» в Україні. Інтегровані комунікації, (8), 61-66. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2019.2.7
Розділ
Теорія і практика журналістики