Вплив гасел на поведінку людини як засіб маніпулювання свідомістю
Анотація
У статті досліджуються нові та ті, що вже мали місце в історії України (1917–1920 рр. ХХ століття), методи впливу на людську свідомість, які призводять до маніпулювання діями індивідуумів для досягнення певної мети.Вивчення цієї проблеми особливо актуальне в умовах розвинених інформаційних суспільств, коли на перший план виходить інформаційна безпека країни, та дає змогу розробити заходи з попередження масового маніпулювання. Актуальність теми дослідження полягає в тому, що комунікації – важливий інструмент для досягнення певної мети в інформаційній сфері насамперед через їх потужний вплив на суспільну свідомість і, як наслідок, ефективне й експансивне формування визначених моделей поведінки величезної кількості осіб. Свідомість людини стає об’єктом маніпулювання як власне внутрішніх політичних сил різного спрямування, так і зовнішніх інформаційних впливів, що неабияк актуально в період інформаційних війн. Мета дослідження полягає у розкритті впливу гасел на поведінку широких верств населення на початку минулого століття (1917–1920 рр. ХХ століття), коли, здавалося б, неймовірні та фантасмагоричні більшовицькі гасла кардинально вплинули на долю мільйонів українців та визначили майбутнє України на багато років уперед. Тобто експансивне формування та розповсюдження ідей без належного їх осмислення призвели до незворотних та трагічних історичних наслідків. У пропонованій роботі вплив гасел на поведінку людей розглядається крізь призму впливу друкованої періодики, найпоширенішого на початку ХХ століття та найефективнішого з точки зору донесення відомостей до якнайширшого кола читачів засобу масової інформації.
Завантаження
Посилання
Лиллекер Д. Политическая коммуникация. Ключевые концепты / пер. с англ. — харьков : изд-во «Гуманитарный центр», 2010. – 310 с.
Мехлер Г. Власть и магия PR / Гарольд Мехлер. –Санкт-Петербург: Питер, 2007. – 173 с.
Моррис Д. Новый государь. Новая версия Макиавелли двадцать первого века / дик Моррис ; пер. с англ. —Москва : Группа компаний «Никколо-М», 2003. — 224 с.
Почепцов Г. Паблик рілейшнз для профессионалов / Г. Почепцов. – Москва ; Киев : Рефл-бук ; Ваклер, 2000.– 624 с.
Связи с общественностью в политике и государственном управлении / под общ. ред. В. С. Комаровского. – Москва : изд-во «РАГС», 2001.
Ольшанский Д. Политический PR / Д. Ольшанский. – Санкт-Петербург : Питер, 2003. – 544 с.
Ольшанский Д. Политический консалтинг / Д. Ольшанский, В. Пеньков. – Санкт-Петербург :Питер, 2005. – 448 с.
Почепцов Г. Г. Коммуникативный инжениринг: теория и практика / Г. Г. Почепцов. – Киев : Альтер-пресс, 2008. – 408 с.
Почепцов Г. Г. Стратегический анализ / Г. Г. Почепцов. – Киев : Дзвин, 2004. – 333 с.
Почепцов Г. Г. имиджелогия. инструментарий по управлению будущим / Г. Г. Почепцов. – Москва : SMART BOOK, 2009. – 574 с.
Почепцов Г. Г. Інформаційна політика: [навч. посіб.] / Г. Г. Почепцов. – Київ : Знання, 2008. – 663 с.
Почепцов Г. Г. Паблик рилейшнз, или как успешно управлять общественным мнением / Г. Г. Почепцов. – Москва : центр, 1998. – 352 с.
Почепцов Г. Г. Коммуникативные технологии хх века / Г. Г. Почепцов. – Москва ; Киев : Рефл-бук ; Ваклер, 1999. – 348 с.
Почепцов Г. Г. информационные войны / Г. Г. Почепцов. – Москва : Рефл-бук, 2000. – 576 с.
Кочубей Л. О. PR у політичній сфері : підручник / Л. О. Кочубей ; ІПіЕНд ім. І. Ф. Кураса НАН України. –2013. – 472 с.