ОЦІНКА ОБРАЗУ УКРАЇНИ В ЄВРОПЕЙСЬКИХ МЕДІА НА ПОЧАТКУ ПОВНОМАСШТАБНОЇ АГРЕСІЇ РОСІЙСЬКОЇ ФЕДЕРАЦІЇ

  • Наталія Харкевич Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
  • Зоряна Величко Національний університет водного господарства та природокористування
Ключові слова: образ України; інформаційний простір; європейські медіа; медіаімідж.

Анотація

У сучасному світі медіа відіграють ключову роль у формуванні міжнародного іміджу держав. Особливої уваги заслуговує трансформація сприйняття України в європейських медіа у контексті російсько-української війни, яка стала однією з визначальних подій новітньої історії. У межах дослідження проаналізовано як змінився образ України після початку повномасштабної агресії росії 24 лютого 2022 року. Підкреслено, як героїзм українського народу, культурний спротив та ефективний військовий захист вплинули на зміну ставлення до країни у міжнародному середовищі.

Метою дослідження є аналіз особливостей формування та оцінки образу України в європейських медіа на початку повномасшабної агресії російської федерації та проаналізувати функціонування медіа у контексті інформаційної війни. Відповідно до поставленої мети нами визначено такі завдання: 1) проаналізувати репрезентацію України в інформаційному просторі; 2) дослідити динаміку змін в образі України в європейському медіапросторі; 3) оцінити вплив подій на формування образу України в європейських медіа. У дослідженні використано історико-описовий метод, структурно-функціональний аналіз, метод аналізу і синтезу, метод контент-аналізу, порівняльний аналіз та дискурс-аналіз.

Поряд із позитивними змінами акцент зроблено на виклики, спричинені впливом російської пропаганди, яка активно намагається дискредитувати Україну у геополітичному інформаційному просторі. Дослідження також розкриває роль української дипломатії, культурної дипломатії та міжнародного комунікаційного співробітництва у формуванні позитивного іміджу держави. Для ефективного формування позитивного іміджу країни необхідний комплексний підхід, який охоплюватиме економічну, культурну, військову та інформаційну сфери.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Наталія Харкевич, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

кандидат історичних наук,
доцент кафедри журналістики та нових медіа Факультету журналістики
Київського столичного університету імені Бориса Грінченка

Зоряна Величко , Національний університет водного господарства та природокористування

кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент,
доцент кафедри інформаційного права та юридичної журналістики
Навчально-наукового інституту права Національного університету водного господарства та природокористування

Посилання

Haber, Ye., Korsunskyi, S., & Shelest, H. (2020). Kontseptsiia zovnishnoi polityky Ukrainy. Ekspertni rekomendatsii [The concept of Ukraine's foreign policy. Expert recommendations]. http://surl.li/dvvbc

Dubas, O. P. (2010). Obraz derzhavy v informatsiino-komunikatyvnomu prostori: osoblyvosti formuvannia [The image of the state in the information and communication space: features of formation]. Visnyk SevNTU. Seriia «Politolohiia», (112), 167–170.

Pevtsov, H. V., Zalkin, S. V., Sidchenko, S. O., & Khudarkovskyi, K. I. (2020). Informatsiino-psykholohichni operatsii: planuvannia, protydiia, tekhnolohii: monohrafiia [Information and psychological operations: planning, counteraction, technologies: monograph]. DISA PLIuS.

Kuleba, O. V. (2011). Rol suchasnykh informatsiino-komunikatyvnykh tekhnolohii u formuvanni mizhnarodnoho obrazu derzhav [The role of modern information and communication technologies in shaping the international image of states]. Investytsii: praktyka ta dosvid, (3), 104–107.

Mahda, Ye. V. (2015). Mizhnarodnyi obraz Ukrainy v konteksti hibrydnoi viiny [The international image of Ukraine in the context of hybrid warfare]. Visnyk Dnipropetrovskoho universytetu, (4), 232–240.

Madryha, T. (2024). Natsionalnyi brend Ukrainy yak zasib komunikatsii v umovakh povnomasshtabnoi viiny [The national brand of Ukraine as a means of communication in the context of a full-scale war]. Visnyk Prykarpatskoho universytetu. Seriia: Politolohiia, (17), 97–105.

Tsurkanova, I. (2023). Obraz Ukrainy v umovakh viiny ta mizhnarodna politychna pidtrymka [The image of Ukraine in the context of war and international political support]. Naukovo-teoretychnyi almanakh Hrani, 26(3), 87–93.

Obraz Ukrainy v sviti [The image of Ukraine in the world]. (n.d.). https://www.radiosvoboda.org/a/29107381.html

Chekaliuk, V. V. (2016). Osoblyvosti formuvannia pozytyvnoho obrazu Ukrainy v ZMI [Features of forming a positive image of Ukraine in the media]. Derzhava ta rehiony. Seriia: Sotsialni komunikatsii, (2), 112–115.

The Guardian. (n.d.). https://www.theguardian.com/commentisfree/article/2024/sep/02/why-i-quit-stress-dinner-friends-wellbeing

Suddeutsche Zeitung. (n.d.). https://www.sueddeutsche.de/thema


Переглядів анотації: 85
Завантажень PDF: 11
Опубліковано
2025-06-29
Як цитувати
Харкевич, Н., & Величко , З. (2025). ОЦІНКА ОБРАЗУ УКРАЇНИ В ЄВРОПЕЙСЬКИХ МЕДІА НА ПОЧАТКУ ПОВНОМАСШТАБНОЇ АГРЕСІЇ РОСІЙСЬКОЇ ФЕДЕРАЦІЇ. Інтегровані комунікації, (1 (19), 160-165. https://doi.org/10.28925/2524-2652.2025.120
Розділ
Теорія і практика журналістики