Наративи медіапросвітництва сучасної ліберальної інформаційної культури

  • Ольга Мітчук Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: ліберальна інформаційна культура, інформаційне суспільство, медіапросвітництво, наратив, носії інформації, соціальні комунікації

Анотація

Наукове осмислення наративів медіапросвітництва сучасної теорії ліберальної культури та чинника функціонування її носіїв в умовах історичного й сучасного аспектів комунікаційної трансформації суспільства є актуальним і незаперечним фактом сучасної науки із соціальних комунікацій. Подана характеристика теорії ліберальної інформаційної культури з погляду типології та принципів виявлення первинного й базового характеру факту і можливості його вільного тлумачення в реалізації інтерпретаційних ресурсів носіїв інформаційної культури, що формує в їхній сукупності специфічну рису лібералізму — вільну особистісну соціальну оцінність. Попри декілька століть реального розповсюдження в межах світового інформаційного середовища, лібералізм (і як філософський напрям, і як теоретична течія, і як інформаційна практика) стоїть певним чином осторонь серйозних досліджень у соціальних комунікаціях. Сучасна масова комунікація, все чіткіше й однозначніше проводячи кордон демонстраційних характеристиках комунікаційного продукту за принципом онлайн чи офлайн, поза контекстом уваги аудиторії залишає як серйозні теми й проблеми, так і ґрунтовні підходи до їх висвітлення.
Мета дослідження полягає в розкритті ключових чинників сучасного та історичного аспектів носіїв української ліберальної інформаційної культури. Відповідно до мети ми визначили таке завдання: з’ясувати контентні та аудиторні характеристики соціальних комунікацій як базисні поняття функціонування ліберальної інформаційної культури. Методологічну основу дослідження становить поєднання загальнонаукових методів, спеціальних методик і підходів до вивчення закономірностей та особливостей проходження інформаційних процесів і явищ. Щодо комплексного підходу науковців у теоретичній складовій дослідження стосовно української інформаційної культури періоду другої половини XIX — початку XX ст., то цей підхід залишає поза увагою дослідників дві популярні протилежні парадигми інформаційної культури — так званий проєкт Модерну і проєкт Постмодерну. Відповідно до результатів дослідження є певні загальні онтологічні підстави універсальної єдності речей, людей, подій та повідомлень про них, а отже, універсальні критерії оцінки та інтерпретацій всього сущого. Інформаційно-культурний світ при такому розумінні виступає як переданий людині у будь-якій точці часу й простору універсум усіх можливих значень, змістів і настанов людського існування.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Ольга Мітчук, Київський університет імені Бориса Грінченка
Доктор наук із соціальних комунікацій, професор, професор кафедри журналістики та нових медіа Факультету журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Haidur, N. & Mitchuk, O. (2021) «Features of interaction of factors of social and communication activity», Obraz, iss. 3(37), pp. 17–26.

Ivanov, V. (2012), «It is unnecessary to frame a «responsible state agency» by publishing amateur research under its guise», available at: http://vybory.mediasapiens.ua/2012/10/11/valerij-ivanov-ne-varto-pidstavlyaty-vidpovidalnyj-derzhavnyj-orhan-oprylyudnyuyuchy-pid-joho-shapkoyu-amatorski-doslidzhennya/ (accessed 17 September 2020).

Ivanov, V. F. & Serdiuk, V. Ye. (2007), Journalistic Ethics : a Textbook, Vyshcha shkola, Kyiv, 237 p. 4.McQuail, D. (2010), Mass Communication Theory, Litopys, Lviv, 538 p.

Pocheptsov, H. H. (2016), Meanings and Wars: Ukraine and Russia in Informational and Semantic Wars, Vydavnychyi Dim «Kyievo-Mohylianska Akademiia», Kyiv, 316 p.

Rizun, V. V. (2008), Mass Communication Theory : a Textbook, Prosvita, Kyiv, 260 p.

Baker, C. E. (2007), Media Concentration and Democracy: Why Ownership Matters, Cambridge University Press, Cambridge, 256 p.

Haidur, N., Mitchuk, O. (2021), «The concept of «communication» in the system of social communications», Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences, no. IX (47), is. 260, pp. 68–71.

Milton, John. (1948), Complete Poetry and Selected Prose of John Milton, New York, p. 34.

Peterson, T. (1954), The Social Functions of the Press, in Mass Media and Education, National Society for the Study of Education, Chicago, 284 p.

Saul, I. Padover. (1939), Thomas Jefferson, Appleton-Century Co., New York, p. 7.12.Рeterson, T. (1947), The Free and Responsible Press. Untversity of Syracuse, Mellett Memorial, p. 34.


Переглядів анотації: 94
Завантажень PDF: 36
Опубліковано
2022-12-22
Як цитувати
Мітчук, О. (2022). Наративи медіапросвітництва сучасної ліберальної інформаційної культури. Інтегровані комунікації, (2 (14), 9-15. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2022.2-14.2
Розділ
Теорія і практика журналістики