ВІЗУАЛЬНА ТА ІНФОРМАЦІЙНА ЕФЕКТИВНІСТЬ ВЕБРЕСУРСІВ ОСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ
Анотація
Актуальність дослідження зумовлена стрімкими процесами діджиталізації освітньої сфери, посиленням значущості віртуальних засобів презентації й комунікації в освітньому просторі, наявністю прямого зв’язку між інформаційним насиченням сайту, його технічним функціоналом, дизайном і запитами користувацьких аудиторій. Метою статті є аналіз візуальних, технічних аспектів комунікації сайтів освітніх закладів як показників їх інформаційної ефективності. Завданнями дослідження були теоретичне вивчення проблеми візуального, технічного оформлення освітніх вебсайтів як показника його інформаційної ефективності, аналіз конкретних прикладів освітніх вебресурсів на предмет їх візуального, технічного оформлення, інформаційної ефективності.
У межах дослідження було проаналізовано вебсайти кафедр освітніх закладів. На основі проведеного аналізу визначено основні переваги, недоліки й можливості покращення візуально-технічного оформлення проаналізованих вебресурсів. Серед переваг проаналізованих вебсайтів і сторінок відмічено логічно обґрунтовану структуру, інтерактивні елементи, наявність фото- та відеоматеріалів, зручність форм зворотного зв’язку, інтеграцію із соціальними мережами, поліваріативність комунікації й привабливий дизайн, а серед недоліків – відсутність систематичного оновлення контенту, обмежена функціональності через вбудованість сторінки кафедри у загальну структуру вебсайту освітнього закладу, недостатній обсяг фото- та відеоматеріалів на окремих ресурсах. Для усунення цих недоліків запропоновано зосередитися на розширенні інтерактивного контенту, покращенні оперативності оновлення даних, активізації взаємодії із соціальними мережами.
Завантаження
Посилання
Hrynʹova, M. V., & Khomenko, L. H. (2024). Osvitnii brendynh yak kliuchovyi element tsyfrovoho partnerstva zakladiv osvity [Educational branding as a key element of digital partnership in educational institutions]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy, (72), 96–103.
Department of Publishing and Editing. (2025, March 8). Vydavnycho polihrafichnyi instytut KPI im. I. Sikorsʹkoho [Publishing and Printing Institute, Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute]. https://vsr.vpi.kpi.ua/
Department of Publishing, Editing, and Information Theory. (2025, March 8). Cherkaskyi natsionalnyi universytet imeni Bohdana Khmelʹnytsʹkoho [Bohdan Khmelnytsky National University of Cherkasy]. https://publishing.univer.ck.ua/
Department of Journalism and Philology. (2025, March 8). Sumsʹkyi derzhavnyi universytet [Sumy State University]. https://journ.sumdu.edu.ua/ua/
Department of Journalism, Publishing, Printing, and Editing. (2025, March 8). Open International University of Human Development "Ukraine". https://uu.edu.ua/specialities_ifmc_jurnalistika
Department of Journalism. (2025, March 8). Kamʹianets Podilʹskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Ohienka [Kamianets Podilskyi National University named after Ivan Ohienko]. https://journkaf.kpnu.edu.ua/
Pryshchenko, S. (2023). Vebresurs iz kolorystyky dlia suchasnoi mystetskoi osvity [Web resource on coloristics for modern art education]. Ukrainska akademiia mystetstva, (34), 152–159.
Saienko, N. S., Holub, T. P., Lavrysh, Y. E., Luk’ianenko, V. V., & Lytovchenko, I. M. (2022). Intehratsiia tsyfrovykh tekhnolohii v osvitnii protses: Vyklyky ta perspektyvy [Integration of digital technologies into the educational process: Challenges and prospects]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury.
Senchenko, Yu. O. (2024). Doslidzhennia metodiv pokrashchennia korystuvatsʹkoho dosvidu ta dostupnosti veb portalu virtualʹnoho muzeiu [Research on methods for improving user experience and accessibility of the virtual museum web portal]. Redaktsiina kolehiia, 191–193.
Suvorova, A., & Tatarnikov, A. (2024, March 15). Analiz osnovnykh kryteriiv veb dizainu ta yikh vplyv na korystuvatsʹkyi dosvid [Analysis of key web design criteria and their impact on user experience]. Materialy konferentsii MNL (Kyiv), 92–93. https://archive.liga.science/index.php/conference-proceedings/article/view/808
Chebotarʹova, I. B., & Cherkashyna, H. I. (2024). Osnovni trendy UI/UX dyzainu 2024 roku [Key UI/UX design trends of 2024]. Polihrafichni, multymediini ta web tekhnolohii: Materialy Molodizhnoi shkoly seminaru IX Mizhnar. nauk. tekhn. konf., 2, 40–47.
Berrahal, O. (n.d.). Interactive design or how to maximize user engagement? UX REPUBLIC. https://www.ux-republic.com/en/maximiser-lengagement-utilisateur-avec-le-design-interactif/
Clark, J. (2025). WGSN advanced colour forecast 2025. WGSN. https://www.wgsn.com/beauty/p/article/88678