СПРИЙНЯТТЯ СТУДЕНТАМИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ЖУРНАЛІСТИКА» ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ТА ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ ВИДАНЬ В ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Надія Фіголь Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
  • Сергій Томіленко Національна спілка журналістів України
  • Богдан Фіголь Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: дистанційна освіта; електронна освіта; екстрене навчання; електронний освітній ресурс; електронне навчальне видання; журналістика.

Анотація

Дистанційне навчання стало необхідним елементом сучасної освіти, особливо в умовах пандемії COVID-19 та військової агресії росії проти України. Цей процес значно змінює традиційні підходи до освітнього процесу, вимагаючи адаптації як студентами, так і викладачами.

Метою дослідження є аналіз досвіду дистанційного навчання серед студентів спеціальності «Журналістика» в українських закладах вищої освіти, зокрема у Київському політехнічному інституті ім. Ігоря Сікорського та Київському столичному університеті імені Бориса Грінченка. Проведене опитування серед студентів дало змогу оцінити ефективність дистанційної освіти, виявити переваги та недоліки цієї форми навчання, а також дослідити роль електронних навчальних видань (ЕНВ) у процесі навчання.

Основною методологією дослідження є комплексний підхід, що включає як теоретичні, так і емпіричні методи. Зокрема, застосовано анкетування для виявлення ставлення студентів до дистанційної освіти та оцінки її ефективності.

Результати показали, що більшість респондентів вважають дистанційне навчання ефективним, що підтверджує високий рівень позитивних оцінок цієї форми навчання серед студентів. Окрім того, респонденти виокремили важливі переваги дистанційного навчання, зокрема можливість поєднання навчання з роботою та доступність навчання з будь-якої локації.

Незважаючи на переваги, студенти також відзначили деякі проблеми дистанційної освіти, такі як недостатня комунікація, технічні труднощі та втому від тривалого перебування перед екраном. Дослідження також показало, що електронні навчальні ресурси відіграють важливу роль у навчальному процесі, причому більшість студентів визнала їх ефективними засобами навчання.

Результати дослідження дають змогу визначити основні проблеми дистанційного навчання в Україні та окреслити можливі шляхи для його вдосконалення в майбутньому.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Надія Фіголь, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

доктор наук із соціальних комунікацій,
завідувач кафедри медіапродюсування та видавничої справи
Київського столичного університету імені Бориса Грінченка

Сергій Томіленко, Національна спілка журналістів України

аспірант Факультету журналістики
Київського столичного університету імені Бориса Грінченка,
заслужений журналіст України,
Голова Національної спілки журналістів України

Богдан Фіголь, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

аспірант Факультету журналістики
Київського столичного університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Abudalfa, S., & Salem, M. (2022). Effects of online course content and instructor characteristics on UCAS students’ academic performance during the COVID-19 pandemic. In B. Alareeni & A. Hamdan (Eds.), Explore business, technology opportunities and challenges after the COVID-19 pandemic. ICBT 2022 (Lecture Notes in Networks and Systems, Vol. 495). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-031-08954-1_24

Ali, H. A., Mohamed, C., Abdelhamid, B., Ourdani, N., & Alami, T. E. (2022). A novel hybrid classification approach for predicting student performance in e-learning. Lecture Notes on Data Engineering and Communications Technologies, 147, 45–52. https://doi.org/10.1007/978-3-031-15191-0_5

Bouderbane, A. (2022). Innovations of testing English for specific purposes to students of other majors online during COVID-19 pandemic at Mila University Centre, Algeria. Advanced Education, 9(21), 185–199. https://doi.org/10.20535/2410-8286.268278

Grynyuk, S., Zasluzhena, A., Zaytseva, I., & Liahina, I. (2020, November 9–10). Higher education of Ukraine plagued by the COVID-19 pandemic. In Proceedings of the 13th International Conference of Education, Research and Innovation (ICERI) (pp. 1–6). Valencia, Spain. https://doi.org/10.21125/iceri.2020.0667

Grynyuk, S., Zasluzhena, A., Zaytseva, I., & Liahina, I. (2022). Distance learning during the COVID-19 pandemic: The experience of Ukraine's higher education system. The Electronic Journal of e-Learning, 20(3), 242–256. http://www.ejel.org

Hijril, I., Aceng, R., & Emzir, E. (2020). The effect of Moodle e-learning material on EFL reading comprehension. International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding, 7(10), 120–129. https://doi.org/10.18415/ijmmu.v7i10.2069

Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. EDUCAUSE Review. https://er.educause.edu/articles/2020/3/the-difference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning

Huszti, I., Nagy, T., Sándor, Z., & Bujdosó, Z. (2022). Distance learning as the new reality in tertiary education: A case study. Advanced Education, 21, 100–120. https://doi.org/10.20535/2410-8286.261705

Mahasneh, O. M., Al-Kreimeen, R. A., Alrammana, A. A., & Murad, O. S. (2021). Distance education amid the COVID-19 pandemic from the students' point of view. World Journal on Educational Technology: Current Issues, 13(4), 589–601. https://doi.org/10.18844/wjet.v13i4.6229

Ministry of Education and Science of Ukraine. (2012). Regulations on electronic educational resources (Order No. 1060 dated 01.10.2012). [Normative document].

Nenko, Y., Kybalna, N., & Snisarenko, Y. (2020). The COVID-19 distance learning: Insight from Ukrainian students. Revista Brasileira de Educação do Campo, 5, 1–19. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e8925

Stevanović, A., Božić, R., & Radović, S. (2021). Higher education students' experiences and opinion about distance learning during the COVID-19 pandemic. Journal of Computer Assisted Learning. https://doi.org/10.1111/jcal.12613

Stradiotová, E., Némethová, I., & Štefančík, R. (2022). What we know after the pandemic: Online and face-to-face testing in comparative perspective. Advanced Education, 9(21), 4–21. https://doi.org/10.20535/2410-8286.270182

Stradiotová, E., Némethová, I., & Štefančík, R. (2022). What we know after the pandemic: Online and face-to-face testing in comparative perspective. Advanced Education, 21, 4–21. https://doi.org/10.20535/2410-8286.270182

Sultanova, L., & Zheludenko, M. (2020). Potential of digital education in crisis conditions: Analysis and perspectives. The Scientific Heritage, 4(53), 46–49.


Переглядів анотації: 66
Завантажень PDF: 13
Опубліковано
2025-06-29
Як цитувати
Фіголь, Н., Томіленко, С., & Фіголь, Б. (2025). СПРИЙНЯТТЯ СТУДЕНТАМИ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ЖУРНАЛІСТИКА» ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ТА ЕЛЕКТРОННИХ НАВЧАЛЬНИХ ВИДАНЬ В ІНФОРМАЦІЙНО-ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Інтегровані комунікації, (1 (19), 271-280. https://doi.org/10.28925/2524-2652.2025.133
Розділ
Медіаосвітні комунікації