МІЖНАРОДНИЙ СТУДЕНТСЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ТВОРЧИЙ КОНКУРС «ВИДАВНИЧА ЖУРНАЛІСТИКА»: ЗДОБУТКИ І ПЕРСПЕКТИВИ
Анотація
Актуальність теми дослідження полягає у важливості осмислення результатів проведення Міжнародного студентського професійного творчого конкурсу «Видавнича журналістика» в аспекті розвитку фахових компетентностей майбутніх працівників сфери медіа (журналістів, редакторів, видавців, рекламістів, дизайнерів) та налагодженні міжнародної співпраці. Аналіз робіт молодих авторів, які стали фіналістами конкурсу, дозволяє зрозуміти читацькі смаки студентської молоді, виявити популярні тенденції просування книжкових видань у молодіжній аудиторії. Мета роботи полягає в узагальненні здобутків конкурсу та його перспектив. Завданнями статті є узагальнення досвіду проведення конкурсу, аналіз шляхів промоції книги, які обирає сучасне студентство, дослідження на основі аналізу поданих на конкурс робіт читацьких преференцій студентської молоді. Для реалізації поставлених завдань та досягнення мети використано комплекс методів дослідження: теоретичні – для з’ясування стану розробленості проблеми, узагальнення та систематизації наукових положень; спеціальні – типологічний аналіз – для вивчення творчих робіт конкурсантів. Обґрунтовано, що конкурс сприяє утворенню єдиного освітнього та інформаційного простору України та зарубіжжя, обміну думками між здобувачами освіти різних країн світу, формуванню у майбутніх фахівців сфери медіа навичок створення і фахового аналізу книжкових видань, їхньої промоції та реклами. Доведено, що творчі роботи, подані на конкурс, можуть використовуватися освітніми, соціокультурними і книготорговельними установами й організаціями. Аналіз шляхів промоції книги, які обирає сучасне студентство, показав, що найбільш популярним засобом є буктрейлер, молодь віддає йому перевагу, адже яскравий і експресивний відеоролик привертає увагу до книги, підштовхує до прочитання. На основі аналізу творчих робіт доведено, що молодь найбільш цікавить художня література (при цьому класична і сучасна літератури мають приблизно однакову вагу); також автори обирають для промоції науково-популярні та навчальні видання.
Завантаження
Посилання
Bondar, Yu. (2013). Vydavnycha zhurnalistyka: Do pytannia identyfikatsii, abo pro potrebu rodynnoi zhurnalistyky [Publishing journalism: On the issue of identification, or on the need for family journalism]. Presoznavstvo. Press Studies, 3, 329–340.
Figol, N., Faychuk, T., & Fihol, B. (2024). Multymediini ta interaktyvni elementy elektronnykh navchalnykh vydan dlia vyshchoi shkoly [Multimedia and interactive elements of electronic educational publications for higher education]. Intehrovani Komunikatsiyi, 1(17), 178–186. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2024.1722
Fuller, D., & Sedo, D. R. (2015). Reading beyond the book: The social practices of contemporary literary culture. Routledge.
Kharamurza, D. V. (2021). Literaturna krytyka v ploshchyni sotsialnykh komunikatsii: Poniattia, zavdannia, funktsii [Literary criticism in the context of social communications: Concepts, tasks, functions]. Obraz, 2(36), 30–39. https://doi.org/10.21272/Obraz.2021.2(36)-30-39
Kopystynska, I., & Grynivskyi, T. (2015). Zasoby promotsii knyzhkovykh vydan: Dosvid nezalezhnoi Ukrainy [Book’s publishing promotion ways: The experience of independent Ukraine]. Scientific Papers [Ukrainian Academy of Printing], 1(50), 37–46.
Kosachova, O. (2014). Buktreiler yak efektyvnyi mediaresurs suchasnoi biblioteky [Book trailer as an effective media resource of a modern library]. Bulletin of the Book Chamber, 10, 15–18.
Kovpak, V. A., & Politova, V. O. (2021). Ukrainski buktiub ta bukstahram: Dyskursy kultury chytannia ukrainskoi knyhy ta natsionalnoi bezpeky [Ukrainian book YouTube and book Instagram: Discourses of the culture of reading the Ukrainian book and national security]. Scientific Notes of V. I. Vernadsky Taurida National University, Series: Philology. Journalism, 32(71), 6(3), 126–132. https://doi.org/10.32838/2710-4656/2021.6-3/22
Naida, L. V. (2019, June 18–25). Stvorennia buktreilera – odyn iz zasobiv populiaryzatsii knyhy [Creating a book trailer as one of the means of popularizing the book]. In Vykorystannia instrumentiv veb-tekhnolohii yak osnova rozshyrennia bibliotechnykh on-lain posluh u formuvanni suchasnoho imidzhu biblioteky [Use of web technology tools as a basis for expanding online library services in shaping the modern image of the library], Proceedings of the scientific and practical online conference (pp. 108–113). Uzhhorod.
Prystai, H. (2022). Innovatsiini metody formuvannia kompetentnostei maibutnikh zhurnalistiv [Innovative methods of future journalists’ competences formation]. Ukrainian Information Space, 2(10), 131–148. https://doi.org/10.31866/2616-7948.10.2022.269837
Trishchuk, O. V., Fihol, N. M., & Kiryak, V. S. (2020). Elektronne navchalne vydannia v systemi sotsialnykh komunikatsii [Electronic educational publication in the system of social communications]. Tekhnolohiya i tekhnika drukarstva, 1–2(67–68), 60–70.
Tur, O. M., & Khmil-Chupryna, V. V. (2020). Dzherela informatsii pro knyzhkovi vydannia y rol ZMK u populiaryzatsii chytannia sered studentskoi molodi Kremenchuka [Sources of information about books and the role of media in promoting reading among Kremenchuk student youth]. Bulletin of the Book Chamber, 1, 25–31. https://doi.org/10.36273/2076-9555.2020.1(282).10-14
Tymoshyk, M. (2006). Knyha dlia avtora, redaktora, vydavtsia. Praktychnyi posibnyk. 2-he vyd., stereotypne [A book for the author, editor, publisher. A practical guide. 2nd ed.]. Kyiv: Nasha kultura i nauka.
Tymoshyk, M. S. (2021). Yak zvilnyty zhurnalistsku osvitu z put teorii masovoi komunikatsii: Do problemy vykladannia fakhovykh dystsyplin na fakultetakh zhurnalistyky ukrainskykh universytetiv [How to release journalist education from the hobble of mass communication theory: To the problem of teaching professional disciplines at the faculties of journalism of Ukrainian universities]. Ukrainian Information Space, 1(7), 31–68. https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(7).2021.233877
Tymoshyk-Sudarykova, A. (2009). Promotsiia ukrainskoi knyhy i presy na storinkakh paryzkoho zhurnalu «Tryzub» (1925–1940 rr.) [Promotion of Ukrainian books and press on the pages of the Parisian magazine Tryzub (1925–1940)]. Presoznavstvo. Press Studies, 1, 311–327.
Vernyhora, S. M. (2019). Kopiraitynh yak vazhlyvyi instrument populiaryzatsii knyhy ta prosuvannia yii na rynku [Copywriting as an important tool for popularising a book and promoting it on the market]. In H. Horbenko (Ed.), Vydavnycha diialnist v umovakh rozvytku novitnikh tekhnolohii: Vyvchennia zapytiv fakhivtsiv: Monohrafiia [Publishing in the context of the development of new technologies: Studying the needs of specialists: Monograph] (pp. 178–200). Borys Grinchenko Kyiv Metropolitan University.