СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЯК ПЛАТФОРМИ ДЛЯ КОМУНІКАЦІЙНОЇ АКТИВНОСТІ ВИДАВНИЦТВ

  • Світлана Водолазька Київський національний університет імені Тараса Шевченка
Ключові слова: видавничі комунікації; соціальні мережі; інстаграм; фейсбук; ютуб; телеграм; тікток; промоція книг; книжковий бізнес.

Анотація

У статті досліджено актуальний стан використання соціальних мереж як платформ для взаємодії між видавництвами та читацькою аудиторією. Підтверджено збереження їхньої важливої ролі у забезпеченні комунікаційної активності бізнесів в умовах цифрових трансформацій. Визначено ключові проблеми, що ускладнюють ефективність використання соціальних мереж у видавничій діяльності.

Для оцінки рівня обговорення цього питання проведено аналіз сучасного наукового дискурсу, в якому виокремлено соціальні мережі як простір для вибудовування ефективних комунікацій та маркетинговий інструмент видавничого бізнесу.

Метою дослідження стала систематизація та критичний аналіз підходів до використання соціальних мереж у видавничій індустрії з метою оцінки їхньої актуальності на сучасному етапі. Для досягнення поставленої мети застосовано методи інформаційного пошуку, порівняння, узагальнення та аналізу, моніторингу.

Дослідження складалося з чотирьох етапів. На першому з них, на основі даних, отриманих із офіційних вебресурсів, встановлено, які соцмережі використовують українські видавництва. Другий етап передбачав проведення загального моніторингу функціонування соціальних мереж відповідно до наперед заданих критеріїв. Аналіз здійснювався шляхом вивчення активності акаунтів двадцяти провідних українських видавництв у п’яти соціальних мережах.

На третьому етапі визначено, систематизовано та окреслено основні проблеми, з якими стикаються видавництва у процесі роботи із соціальними мережами. До них належать функціональні обмеження платформ, організаційно-виробничі виклики, проблеми з контентним наповненням, питання взаємодії з аудиторією та конкурентним середовищем.

Проведений аналіз підтвердив, що соціальні мережі залишаються перспективним інструментом комунікаційної активності для видавничого бізнесу. Однак їхнє ефективне використання потребує стратегічного планування та постійної адаптації до змін алгоритмів. Результативність комунікаційних стратегій визначається рівнем інтерактивності, використанням вірусного контенту, співпрацею з книжковими блогерами тощо.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Світлана Водолазька, Київський національний університет імені Тараса Шевченка

доктор наук із соціальних комунікацій, доцент,
доцент кафедри редакційно-видавничих
технологій і продюсування,
Навчально-науковий інститут журналістики
Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Посилання

Jamil, S. (2023). The impact of social media on literature. Arab World English Journal (AWEJ), Special Issue on Communication and Language in Virtual Spaces, 18. https://doi.org/10.24093/AWEJ/COMM1.18

Krainikova, T., & Ryzhko, O. (2023). Business communications of book publishers: From social networks to metauniverse. Horizons of Printing, 2(14), 127–139. https://doi.org/10.20535/2522-1078.2023.2(14).295266

Miriam, J., Johnson, H. A., & Simpson, H. A. (2023). Social media marketing for book publishers. Routledge.

Podolyaka, N. (2023). Book merch in the social network TikTok. Obraz, 3(43), 85–92. https://doi.org/10.21272/Obraz.2023.3(43)-85-92

Pohribna, O. (2023). Social networks as a tool for promotion work of publishing houses. Ukrainian Information Space, 11, 277–300. https://doi.org/10.31866/2616-7948.1(11).2023.279718


Переглядів анотації: 77
Завантажень PDF: 10
Опубліковано
2025-06-29
Як цитувати
Водолазька, С. (2025). СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ ЯК ПЛАТФОРМИ ДЛЯ КОМУНІКАЦІЙНОЇ АКТИВНОСТІ ВИДАВНИЦТВ. Інтегровані комунікації, (1 (19), 238-250. https://doi.org/10.28925/2524-2652.2025.130
Розділ
Видавнича справа та редагування