КОМЕМОРАЦІЯ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ У ВІДЕОРЕКЛАМІ
Анотація
Повномасштабна війна між росією та Україною має активне висвітлення в медіа. Представлення подій впливає на уявлення про них у теперішнього та майбутнього поколінь. Таким чином, наповнення контенту з тематикою війни сенсами та наративами становить комеморацію періоду повномасштабного вторгнення росії в Україну. Цей вплив робить рекламу як частину медіадискурсу відповідальною за те, що вкладається у формати та потім у сприйняття споживачів. Мета статті – окреслити специфіку транслювання наративів щодо теми війни в рекламі, що з’явилася в інформаційному просторі в період повномасштабного вторгнення. Задля досягнення поставленої мети дослідження застосовано комплекс наукових методів. Для формулювання теоретичних засад наукової статті використано методи аналізу наукових джерел та узагальнення. Емпіричне дослідження виконано за допомогою методу контент-аналізу та узагальнення 20 прикладів відеореклами, що містять згадку про війну, Україну тощо, та були опубліковані від початку повномасштабного вторгнення росії в Україну 24 лютого 2022 року. Автори реклами вкладають у свої інформаційні продукти наративи, що закріплюють певне уявлення про речі в аудиторії. Наразі інформування та репрезентацію подій перенесено у простір інтернету, тому важливим є відповідальне ставлення до транслювання уявлень про війну в рекламі. З аналізу відеореклами, найпопулярнішими наративами на означену тематику були «Кожен українець своїми діями здатен наблизити перемогу України» (6 відео), «Війна – загроза для теперішнього та майбутнього» (3 відео) та «Україна (українці) – це добро» (3 відео). Це відображає відповідальне ставлення до реклами та мотиваційно-надихаючу спрямованість висвітлення теперішніх обставин.
Завантаження
Посилання
Afanasiev, I., & Lymar, K. (2024). Public relations in the commemoration of Kvitka Cisyk in Ukraine. Integrated Communications, 17(1), 61–69. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2024.177
Arthur, P. (2014). Memory and commemoration in the digital present. In S. Whitehead (Ed.), Contemporary approaches in literary trauma theory (pp. 152–175). Palgrave Macmillan UK. https://doi.org/10.1057/9781137365941_7
Cambridge Dictionary. (n.d.). Narrative. https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/narrative
Cambridge Dictionary. (n.d.). Commemoration. https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/commemoration
Kovalyova, H. (2015). Media as a factor in shaping cultural memory. Philosophical Aspects of the Concept of Memory, (8), 122–129. https://www.znc.com.ua/ukr/publ/periodic/shpp/2015/shhpp_2015_8.pdf#page=122
Kyrydon, A. (2020). The potential of commemorative practices in constructing national identity: Conceptualization of the problem. Historical Memory, (42), 7–19. http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/14295
Lebid, N. (2022). War narratives in Ukrainian mass media during Russia's full-scale invasion. Scientific Notes of V. I. Vernadsky Taurida National University, 33(5), 295–299. https://philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2022/5_2022/part_2/5-2_2022.pdf#page=305
Sardak, A. (2024). The phenomenon of national identity in the context of information warfare. Journal of Social and Practical Psychology, (3), 87–91. http://eprints.zu.edu.ua/41354/1/16.pdf
Skrynnyk, M. (2015). Identity and collective memory in the Ukrainian spatial-temporal dimension. Philosophical Aspects of the Concept of Memory, (8), 114–121. https://www.znc.com.ua/ukr/publ/periodic/shpp/2015/shhpp_2015_8.pdf#page=114
Slovnyk.ua. (n.d.). Narrative. https://slovnyk.ua/index.php?swrd=наратив
Tsaryova, I. (n.d.). Linguocognitive aspect of contemporary discourse of information warfare. In Actual problems of criminal law, criminal procedural law, and criminalistic support of crime prevention (pp. 309–310). Dnipropetrovsk State University of Internal Affairs. https://er.dduvs.edu.ua/bitstream/123456789/14689/1/23.pdf