НАЦІОНАЛЬНІ ШКОЛИ PR У КРАЇНАХ ЄВРОПИ: ҐЕНЕЗА І НАБУТКИ
Анотація
Актуальність статті пов’язана з важливістю набуття українською школою комунікативістики знань і навичок. Досвід провідних фахівців європейського зарубіжжя – гідний наслідування взірець для вітчизняної школи комунікативістики. Аналіз останніх наукових досліджень і публікацій свідчить про недостатній інтерес до формування і розвитку школи PR в Україні, проте праці зарубіжних учених С. Блека, Дж. Л’Етанг, Б. Клоді, В. Карайол, Г. Бентеле К. Нессманна, Т. Ватсона, К. Валентіні, Б. Рулера, Д. Верчича цілком розкривають питання ґенези і перспектив провідних шкіл піару у країнах Європи. Мета дослідження – концептуалізувати досвід країн Європи, аби в процесі інтеграції України у європейську співдружність професійна спільнота розуміла своє місце і перспективи подальшого розвитку. Завдання: зібрати, систематизувати, описати, проаналізувати здобутки провідних національних шкіл PR у країнах Європи і з’ясувати яким чином цей досвід варто використати в Україні для розбудови і вдосконалення вітчизняної PR-галузі. Методами дослідження обрано контент-аналіз, синтез, дескриптивний і компаративний методи. Результати дослідження розкривають особливості і специфіку національних шкіл піару у країнах Європи, які формувалися відповідно до історико-суспільних процесів, проте залежали від етноментальності. Саме останній чинник виявився визначальним у їхній специфіці, що й визначило основні обриси національної своєрідності піару. У результаті проведеного дослідження було зроблено висновки, що PR-школи в провідних країнах Європи пройшли складний і трудомісткий шлях формування, досвід якого є корисним і плідним для вітчизняної школи, що нині перебуває на стадії становлення.
Завантаження
Посилання
France. PR landscape. (2010). https://www.yumpu.com/en/document/read/30542696/the-history-of-public-relations-in-france-global-alliance-for-public-
Carayol, V. (2004). Public relations in France. In B. van Ruler & D. Verčič (Eds.), Public relations and communication management in Europe: A nation-by-nation introduction to public relations theory and practice (pp. xx–xx). Mouton De Gruyter. https://www.researchgate.net/publication/312259589
Chaumely, J., & Huisman, D. (1992). Les relations publiques (8th ed.). Presses Universitaires de France. https://excerpts.numilog.com/books/9782130446965.pdf
Chaudet, B., Carayol, V., & Frame, A. (2015). France. In T. Watson (Ed.), Western European perspectives on the development of public relations: Other voices (pp. 32–43). Palgrave Macmillan. https://link.springer.com/chapter/10.1057/9781137427519_4
L’Etang, J. (2014). John Grierson and the public relations industry in Britain. Screening the Past. http://www.screeningthepast.com/issue-7-first-release/john-grierson-and-the-public-relations-industry-in-britain/
L’Etang, J. (2015). United Kingdom. In T. Watson (Ed.), Western European perspectives on the development of public relations: Other voices (pp. 139–155). Palgrave Macmillan. http://ndl.ethernet.edu.et/bitstream/123456789/73138/1/143.pdf
Black, S. (1995). The practice of public relations (4th ed.). Routledge. https://books.google.com.ng/books?id=M9ueCf7M0rQC&printsec=copyright#v=onepage&q&f=false
L'Etang, J. (2004). Public relations in Britain: A history of professional practice in the twentieth century. Lawrence Erlbaum. https://www.taylorfrancis.com/books/mono/10.4324/9781410610812/public-relations-britain-jacquie-etang
Sanders, M. L. (1975). Wellington House and British propaganda during the First World War. The Historical Journal, 18(1), 137–144. https://d-nb.info/1192131339/34
Heinelt, P. (2003). “PR-Päpste”: Die kontinuierlichen Karrieren von Carl Hundhausen, Albert Oeckl und Franz Ronneberger. Karl Dietz Verlag. https://www.rosalux.de/fileadmin/rls_uploads/pdfs/Manuskripte/manuskripte37.pdf
Bentele, G. (2015). Germany. In T. Watson (Ed.), Western European perspectives on the development of public relations: Other voices (pp. 44–59). Palgrave Macmillan. http://ndl.ethernet.edu.et/bitstream/123456789/73138/1/143.pdf
Valentini, C., & Luoma-aho, V. (2023). The European school of public relations: Origins, main traits, and theoretical contributions. https://jyx.jyu.fi/bitstreams/2f81ee30-fa5a-40b1-9e14-add13db8b8d3/download