ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ОНЛАЙН МЕДІА: УКРАЇНСЬКІ ТА СВІТОВІ ТРЕНДИ

  • Артур Горлатих Національний університет «Львівська політехніка»
Ключові слова: онлайн медіа; бізнес-модель; економіка; реклама.

Анотація

Стаття присвячена аналізу економічних аспектів функціонування онлайн-медіа в Україні та світі. Актуальність дослідження зумовлена динамічним розвитком цифрової економіки, змінами у фінансових моделях медіаіндустрії та зростаючою конкуренцією між традиційними та цифровими платформами. В умовах трансформації інформаційного ринку особливо важливим є виявлення ефективних бізнес-моделей та джерел монетизації контенту медіа.

Мета дослідження – проаналізувати ключові економічні тренди у сфері онлайн-медіа, визначити особливості фінансових стратегій українських та зарубіжних медіакомпаній, а також окреслити перспективи розвитку галузі в умовах цифровізації. Об’єкт дослідження – сучасні бізнес-моделі, які можна застосувати у онлайн медіа. Предметом є історія виникнення, особливості, характеристики та методи впровадження сучасних бізнес-моделей для онлайн медіа. Новизна дослідження полягає в тому, що українські онлайн медіа знаходяться лише в пошуках доцільних економічних моделей функціонування, і проведене дослідження допоможе їм обрати ту, яка є найбільш релевантною.

Методи дослідження включають порівняльний аналіз бізнес-моделей онлайн-медіа, контент-аналіз наукових та аналітичних джерел, статистичний аналіз ринку цифрових медіа, а також методи прогнозування для визначення можливих тенденцій подальшого розвитку галузі. Новизна дослідження полягає в тому, що українські онлайн медіа знаходяться лише в пошуках доцільних економічних моделей функціонування, і проведене дослідження допоможе їм обрати ту, яка є найбільш релевантною. Як саме клієнти дізнаються про продукт, яким чином вони можуть його придбати та отримати –– усе це впливає на ефективність стратегії залучення та утримання клієнтів. Тому для медіа важливо обрати таку економічну модель функціонування, яка буде зрозумілою та доступною для аудиторії.

Результати дослідження дозволяють окреслити сучасні виклики та можливості для українських онлайн-медіа, а також запропонувати рекомендації щодо підвищення їхньої економічної стійкості та конкурентоспроможності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Артур Горлатих, Національний університет «Львівська політехніка»

аспірант,
Національний університет «Львівська політехніка»

Посилання

Angova, S., & Valchanov, I. (2018). New online media business models. Godishnik na UNSS, University of National and World Economy, (1), 287-306.

Golovkina, N. V. (2007). Evaluation of IMC programs: Global research on message evaluation methods. Marketing in Ukraine, (3), 16–21.

Karlstrom, S., & Sjoblom, J. (2016). Advertising language in the dietary supplement ads: An argument analysis and visual text analysis sales techniques advertorial advertising. Academy of Education and Economy, Gavle, 46 p.

Lytvyn, A. (2024). Evolution of business models in the digital age: Trends and consequences. European Scientific Journal of Economic and Financial Innovations, 1(13), 219–227.

Macnamara, J. (2010). Remodelling media: The urgent search for new media business models. Media International Australia Incorporating Culture and Policy, (137).

Marchenko, V. (2016). Structure and factors of building a competitive business model of machine-building enterprises. Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series: Economics and Management, (21), 109.

Semenyuk, O. A. (2022). Implicit influences of advertising on modern discourse. Social Communications: Theory and Practice of Modern Science: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference (Kyiv, November 11–12, 2022). Kyiv, 79–84.

Skril, V. (2016). Business models of enterprises: Evolution and classification. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series: Economics and Society, (7), 490–496.

Stetka, V., & Örnebring, H. (2013). Investigative journalism in Central and Eastern Europe: Autonomy, business models, and democratic roles. International Journal of Press/Politics, 18(4).

Wirtz, B. (2014). Business models, value chains and competencies in media markets: A service system perspective. Palabra Clave – Revista de Comunicación, 17(4), 1041–1066.


Переглядів анотації: 60
Завантажень PDF: 11
Опубліковано
2025-06-29
Як цитувати
Горлатих, А. (2025). ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ОНЛАЙН МЕДІА: УКРАЇНСЬКІ ТА СВІТОВІ ТРЕНДИ. Інтегровані комунікації, (1 (19), 174-180. https://doi.org/10.28925/2524-2652.2025.122
Розділ
Теорія і практика журналістики