ФУНКЦІОНАЛЬНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ МОВНО-СТИЛІСТИЧНИХ ЗАСОБІВ ЕМОЦІЙНОГО ВПЛИВУ В ПОЛІТИЧНОМУ ДИСКУРСІ
Анотація
Дослідження присвячене комплексному аналізу функціональних характеристики мовно-стилістичних засобів емоційного впливу, які функціонують у сучасному політичному дискурсі інформаційного простору, формуючи політичні наративи для досягнення емоційного впливу на аудиторію. Актуальність дослідження супроводжується сучасною теорією комунікацій, що дає можливість глибокого аналізу впливу медіа на свідомість людини та характеристики функціональних особливостей мовно-стилістичних засобів емоційного впливу у політичному дискурсі. Мета дослідження – проаналізувати функціональні характеристики мовно-стилістичних засобів, що використовуються для емоційного впливу в політичному дискурсі та визначити їхню роль у формуванні суспільної думки та політичної поведінки. Завдання дослідження: описати функціональні особливості виявлених мовно-стилістичних засобів і визначити контекстуальні фактори, що зумовлюють ефективність використання різних мовно-стилістичних засобів емоційного впливу в політичного дискурсі. У дослідженні використано методи дослідження: аналіз наукової літератури, контент-аналіз, дискурс-аналіз, порівняльний аналіз.
Глобалізованість суспільства у ХХІ столітті та посилення ускладнення комунікаційних зв’язків актуалізували питання впливу медіа на людину. В умовах соціально-економічних і політичних зрушень, які ламають багато звичних життєвих стереотипів, ефект впливу засобів масової інформації на аудиторію є небажаним.
Дослідження містить комплексний та систематизований підхід до функціональних характеристик мовно-стилістичних засобів емоційного впливу у політичному дискурсі, оскільки в умовах зростання ролі інформаційних технологій та медіа в політичному житті та розуміння механізмів емоційного впливу дозволяє критично оцінювати політичні наративи, виявляти маніпулятивні стратегії та сприяти розвитку медіаграмотності суспільства. Особливо важливим є аналіз цих засобів в контексті сучасних політичних процесів в Україні та світі.
Завантаження
Посилання
Daschenko, N., & Poliana, V. (2025). Manipuliatyvni pryiomy u novynnomu kontenti mistsevykh saitiv [Manipulative techniques in the news content of local websites]. Obraz, 1(47), 59–68.
Hryshyn, M. (2024). Manipuliatyvni tekhnolohii u sotsialnykh media: osnovni taktyky [Manipulative technologies in social media: Main tactics]. Scientific Works of the Interregional Academy of Personnel Management. Philology, 3(13), 17–26.
Hrytsenko, O. (2020). Manipuliatyvni vplyvy v tekstakh media protiahom vyborchoi kampanii [Manipulative influences in media texts during the election campaign]. Printing Horizons, 1(8), 52–61.
Maslova, Yu. (2023). Paremiolohichni odynytsi v suchasnomu hazetnomu dyskursi Ukrainy voiennoho periodu: prahmatychnyi efekt [Paremiological units in the modern Ukrainian newspaper discourse of the wartime period: Pragmatic effect]. Scientific Papers of the National University "Ostroh Academy": Series "Philology", 17(85), 298–302.
Mitchuk, O., Krupskyi, I., & Prokopets, V. (2025). Informatsiino-komunikatsiini osoblyvosti vysvitlennia podii Revoliutsii Hidnosti (2013–2014 rr.) [Information and communication features of the coverage of the Revolution of Dignity events (2013–2014)]. Obraz, 1(47), 99–107.
Tymoshchuk, N. (2025). “Ukraine is still independent and free”: analiz promov Dzhhozefa Baidena shchodo viiny v Ukraini ["Ukraine is still independent and Free": Analysis of Joseph Biden’s speeches regarding the war in Ukraine]. New Philology, 97, 114–121.
Volianiuk, I. (2022). Politychnyi dyskurs v umovakh rosiisko-ukrainskoi viiny: linhvistychnyi aspekt [Political discourse in the context of the Russian-Ukrainian war: Linguistic aspect]. Transcarpathian Philological Studies, 1(23), 47–51.
Yavorska, H. (2016). Hibrydna viina yak dyskursyvnyi konstrukt [Hybrid war as a discursive construct]. Strategic Priorities. Series: Politics, 4, 41–48.