МЕРЧ ВИДАВНИЦТВА «VIVAT» ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОМОЦІЇ ТА ВПЛИВУ НА АУДИТОРІЮ
Анотація
Одним із найдоступніших засобів промоції книги та видавництва сьогодні є мерч. Його використовують вкрай рідко, хоча такі проєкти є дуже важливими, сприяють заохоченню до читання, виконують завдання прояву корпоративної культури, рекламують товар. Саме тому аналіз використання мерч видавництвом може розширити бачення його можливостей і є завжди актуальним.
У статті досліджується мерч від видавництва «Vivat» як інструмент промоції та впливу на споживача товару. Проведено моніторинг та аналіз сайту видавництва на наявний мерч. Виявлено 50 пропозицій і 13 варіантів самого мерч. Асотримент розподілено за кількісними характеристиками форми мерч-продукту.
Стверджується, що тема майже не розроблена в науковій спільноті, питання висвітлювалися лише фрагментарно, всебічного вивчення досвіду використання мерч у просуванні книжкового товару, формуванні попиту на книгу та інтересу до читання не відбулося, а тому дослідники мають можливість розширення меж осмислення інструментів промоції.
Доведено, що усупереч обставинам та умовам, у яких перебуває країна, видавництво ретельно відслідковує смаки та вподобання своїх читачів. Найуживанішим і найрозповсюдженішим мерчем від видавництва є закладинка. Але асортимент продукції включає також свічки, стікерпаки, шкарпетки, тимчасове татуювання, оверлеї, комплекти, книжкові бокси, піни.
Значний попит має видавництво на літературу в жанрі фентезі, відповідно привабливими для поціновувачів жанру виглядають запропоновані видавництвом мерчі. Серед бестселерів, що супроводжуються мерч-продуктом, книги авторів: Сари Дж. Маас, Алі Гейзелвуд (Хейзелвуд), Лі Бардуґо, Крістель Дабос, Марка Лівіна, Ірини Грабовської, інших. Видавництво «Vivat» пишається серією книг «Vivat Класика», до якої увійшли твори Володимира Винниченка «Рівновага», Валер’яна Підмогильного «Невеличка драма», Івана Франка «Маніпулянтка», Ольги Кобилянської «За ситуаціями», Юрія Яновського «Майстер корабля» та Григорія Квітки-Основ’яненка «Конотопська відьма». Усі вони окрім привабливого оформлення й ретельної академічної підготовки мають додатково для поціновувачів класичної української літератури мерч-продукт.
Визначено проблемні питання у розробці та просуванні мерчу. Надано рекомендації щодо подальшого розвитку такої форми продукції, як мерч. видавництвами.
Завантаження
Посилання
Matsko (Santarovych) O. Yulia Orlova: We already have a turn to acquire the rights to Zaluzhny’s biography. General director of the Vivat publishing house about wartime bestsellers and Ukrainians’ interest in reading. Avaible at: https://www.dsnews.ua/ukr/interviu/yuliya-orlova-u-nas-vzhe-cherga-na-pridbannya-prav-na-biografiyu-zaluzhnogo-23032023-476442 (accessed 25.03.24).
Orlova Yu. Vivat Publishing House: «We plan to print at least 400 books and celebrate the victory.» Avaible at: https://lb.ua/blog/yulia_olrova/540565_vidavnitstvo_vivat_planuiemo.html (accessed 25.03.24).
Book merch. Avaible at: https://vivat.com.ua/knyzhkovyi-merch (accessed 25.03.24).
Icebreaker in Ukrainian, new books at Vivat Classics, 5 pre-orders and merch to the Maas – book events of the week at Vivat. Avaible at: https://vivat.com.ua/blog/book-digest-3-2-24 (accessed 25.03.24).
Orlova Yu. Book renaissance. How the publishing house «Vivat» fights for the future of Ukrainian books. Avaible at: https://forbes.ua/company/knizhkoviy-renesans-yak-vidavnitstvo-vivat-boretsya-za-maybutne-ukrainskikh-knizhok-05072022-6826 (accessed 25.03.24).
House of Flame and Shadow by Sarah J. Maas became a UK bestseller within a week of its release. Avaible at : https://suspilne.media/culture/679860-budinok-poluma-j-tini-sari-dz-maas-stav-bestselerom-u-velikij-britanii-za-tizden-pisla-vihodu (accessed 25.03.24).
Orlova Yu. Three books from the Vivat publishing house won the GoodReads Book of the Year 2023 award. Avaible at: https://lb.ua/blog/yulia_olrova/588060_tri_knizhki_vidavnitstva_vivat_zdobuli.html (accessed 25.03.24).