Ключові тенденції та досягнення бренду українського кіно після повномасштабного російського вторгнення

  • Леонід Новохатько Київський університет імені Бориса Грінченка
  • Валерія Снопкова Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: бренд українського кіно, кінофестивалі, промоція кіно, цінності кіно, українська оптика, особливості українського кіно

Анотація

Стаття розглядає ключові тенденції та досягнення бренду українського кіно після повномасштабного російського вторгнення. Реалії просування бренду українського кіно – це фестивальна залученість та репрезентація української оптики на міжнародних майданчиках. В Україні активно розвивається власний кінематографічний бренд. Щороку створюються нові заходи, присвячені популяризації українського кіно, з’являються нові імена в індустрії. Українське кіно відображає цінності, сформовані в ході історії, такі як боротьба, незалежність, інноваційність, культурна самоідентифікація та авторство. У дослідженні застосовано методи проблемного, системного та контент-аналізу, описовий, методи спостереження, аналітичний. Залучено також соціологічні дослідження; експертні оцінки; моніторинг фестивалів. Вкрай важливим є визначення цільової аудиторії, що складається з різних груп, які виявляють інтерес до різних аспектів кіноіндустрії, взаємодія та адаптація стратегій просування. Успіхи українського кіно (касовий успіх фільмів «Мавка» та «Довбуш») дають надію на зміну сприйняття глядачем власного продукту та набуття статусу канону. Надзвичайно важлива на сьогодні всебічна підтримка українського кіно в міжнародних кіноінституціях та організаціях. Пильна увага та інтерес до українського кіно під час Берлінале 2023 року свідчить про зміну ставлення до нього в світі. Україна вдало використала фестивальну платформу для представлення свого кіно та демонстрації солідарності в контексті російської агресії. Новий образ України на Берлінале відзначається символічною зміною кольорів ведмедя Берлінале на кольори українського прапора. Водночас необхідна державна підтримка та ефективні механізми розвитку для подолання проблем та підвищення впливу українського кіно на світовій арені.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Леонід Новохатько, Київський університет імені Бориса Грінченка

Доктор історичних наук, професор, професор кафедри реклами та зв’язків з громадськістю Факультету журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка.

Валерія Снопкова, Київський університет імені Бориса Грінченка

Студентка Факультету журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка.

Посилання

Ukrainian Institute (2022). «Program ‘Ukraine in Focus’ at the Cannes Film Market 2022». URL: http://surl.li/gxbuj (accessed 10.12.2023).

Docudays UA (2022). «UKRAINIAN SHOWCASE @ Cannes Docs». URL: http://surl.li/gxbuo (accessed 10.12.2023).

NV (2022). «At the Photo Call in Cannes. The Butterfly Vision film team calls to free Tyra and not remain silent about the genocide in Ukraine». URL: http://surl.li/gxbut (accessed 10.12.2023).

hromadske (2023). «Ukrainian Focus at Berlinale-2023: Cinema and Mission». URL: http://surl.li/gxbuy (accessed 10.12.2023).

Dovzhenko-Center (2022). «Cinema and Cultural Diplomacy: Experiences after February 24, 2022». URL: https://youtu.be/tmqsiQJ9uD0 (accessed 10.12.2023).

Kyiv «Karavela» (2022). «Materials of the international scientific-practical conference ‘Ukraine in the Modern International Space». URL: http://surl.li/gxbvc (accessed 10.12.2023).

Kyiv (2022). «CULTURE AND ART: A MODERN SCIENTIFIC DIMENSION». URL: http://surl.li/gxbtw (accessed 10.12.2023).

LA BIENNALE DI VENEZIA (2022). «UKRAINIAN DAY AT THE 79TH FESTIVAL ON THURSDAY, SEPTEMBER 8». URL: https://www.labiennale.org/en/news/ukrainian-day-79th-festival-thursday-september-8 (accessed 10.12.2023).

Forbes.ua (2022). «We Can Become a Great Discovery: War Has Drawn Attention to the Ukrainian Creative Industry. How Demand for Music, Cinema, and Design Has Increased». URL: https://forbes.ua/inside/mi-mozhemostati-velikim-vidkrittyam-cherez-viynu-svit-zvernuvuvagu-na-ukrainsku-kreativnu-industriyu-yak-zbilshivsyapopit-na-muziku-kino-i-dizayn-29052022-6256 (accessed 10.12.2023).

The Village Ukraine (2023). «What do the box office records of ‘Mavka’ and ‘Luxembourg, Luxembourg’ mean for the Ukrainian film distribution?» URL: https://www.village.com.ua/village/culture/movies/339049-scho-kasovirekordi-mavki-ta-lyuksemburg-lyuksemburg-oznachayutdlya-ukrayinskogo-kinoprokatu (accessed 10.12.2023).

Zaborona (2023). «Pop Culture Tsunami: Korean Dramas Gather a Fan Army Worldwide, But It Wasn’t Always Like That. We Tell How K-Dramas Overcame Censorship and Why Their Creators Now Suffer from Popularity». URL: https://zaborona.com/popkulturne-czunami-korejskidoramy/ (accessed 10.12.2023).


Переглядів анотації: 158
Завантажень PDF: 68
Опубліковано
2023-12-28
Як цитувати
Новохатько, Л., & Снопкова, В. (2023). Ключові тенденції та досягнення бренду українського кіно після повномасштабного російського вторгнення. Інтегровані комунікації, (2 (16), 83-88. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2023.1610
Розділ
Реклама та зв’язки з громадськістю