Монетизація соціальних комунікацій: концепції трансформації комунікаційних систем та оптимізація комунікаційних каналів
Анотація
Проведено аналіз медіаринку України на предмет впровадження нових моделей монетизації в умовах невизначеності і їх успішність. Запропоноване дослідження структурує максимально можливі сучасні та ефективні моделі монетизації соціальних комунікацій в умовах стрімких трансформаційних процесів, котрі спричинені, зокрема, кризовими явищами та технологічним розвитком у XXI столітті. Менеджери, редактори та журналісти можуть отримати практичні рекомендації щодо покращення ефективності роботи своїх видань. Описано практичне значення нових моделей та стратегій монетизації, а також окреслено найбільш вдалі рішення для оптимізації комунікаційних каналів. У статті проаналізовано такі моделі й способи монетизації як: створення ексклюзивного платного контенту, пейвол, партнерський маркетинг, одностороння підтримка видань без отримання в обмін тих чи інших послуг (донати) тощо. Окремо наголошено на специфіці різних видах пейволу: Freemium (під платний доступ закривають лише частину контенту), Hard paywall (закривають весь сайт, жоден матеріал не можна прочитати безплатно, що доречно у випадку вузькопрофільних видань), Metered paywall (читачам доступна обмежена кількість матеріалів кожного місяця за певну суму). Ці та інші способи дозволяють медіа розвиватись на ринку та залишатись прибутковими. У статті автор наголошує, що трансформація комунікаційних систем та оптимізація комунікаційних каналів є ключовими аспектами успішної монетизації соціальних комунікацій особливо під час трансформаційних явищ. Оскільки технології удосконалюються і з’являються додаткові можливості для впровадження нових моделей монетизації, медіаменеджери мають урізноманітнювати доходи редакції задля досягнення її максимального рівня прибутковості за будь-яких умов.
Завантаження
Посилання
Lede (2020), «The editors of Delfi, Gazeta Wyborcza, Aktuálně.cz and Denník N tell what happened in their editorial offices during the corona crisis», available at: https://www.thelede.media/management/2020/04/23/1442/ (accessed May 10 2023).
Garus, A., Yanitskyi, A. (2020), «Study of Ukrainian media business models», The Center for Improving Economic Journalism at the Kyiv School of Economics, available at: https://voxukraine.org/wp-content/uploads/2020/02/CEEJ_policy-brief-1.pdf (accessed May 10 2023).
Garus A., Geregieva G. (2020), «Membership models in mass media. Overview of best practices and implementation tips», Kyiv Journalism Center. sh. of Economics, available at: https://kse.ua/wp-content/uploads/2020/10/CEJ-MediaMembership-Models.pdf (accessed May 10 2023).
Bem, M., Horodysky, I. (2021), «Protection of personal data: legal regulation and practical aspects scientific and practical guide», available at: https://rm.coe.int/handbook-pers-dataprotect-2021-web/1680a37a69 (accessed May 10 2023).
Ryaboshtan, I. (2021), «Media monetization: how to work with advertising, paywall, subscription, and digital tools», Detector media, available at: https://detector.media/rinok/article/194124/2021-11-24-monetyzatsiya-media-yakpratsyuvaty-z-reklamoyu-peyvolom-peredplatoyu-tatsyfrovymy-instrumentamy/ (accessed May 15 2023).
Yanitskyi, A. (2019), «Payvol pioneers», MediaLab Online, available at: https://medialab.online/news/paywallua/ (accessed May 02 2023).
Meadows, M., Ford, S., Ewart, J., Foxwell, K., (2007), «Media Matters. Australian Broadcasting Sector Audience Research», available at: https://www.cbaa.org.au/sites/default/files/CommunityMediaMatters-FullReport.pdf (accessed May 10 2023).
R. Kiss K. (2019), «Can innovative financing models help Eastern European media avoid state capture?», European Journalism Observatory, available at: https://en.ejo.ch/media-economics/business-models/can-innovativefunding-models-help-east-european-media-avoid-statecapture (accessed May 06 2023).
Tae Hira, Korey (2020), «Creating compelling value propositions for digital media subscriptions and memberships», Shorenstein Center for Media, Politics, and Public Policy at the Harvard Kennedy School, available at: https://shorensteincenter.org/building-compelling-valuepropositions-for-digitalmedia-subscriptions-and-memberships/ (accessed May 10 2023).