Використання ігрових технологій в медіа для досягнення глобальних цілей сталого розвитку (на прикладі авторської гри «Unicorn Media Camp»)

  • Олександра Гондюл Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: ігрові технології, медіа, Цілі сталого розвитку, віртуальна реальність, симуляційні ігри, вирішення глобальних проблем

Анотація

Досліджено потенціал ігрових технологій як інструменту для просування глобальних Цілей сталого розвитку (ЦСР) через медіа. Обрана тема є актуальною та перспективною, адже крім висвітлення глобальних проблем, медіа можуть безпосередньо впливати на сталий розвиток через комунікаційні механізми, медіакампанії та медіапроєкти з соціальним впливом. Ігрові технології, зокрема віртуальна та доповнена реальність, гейміфікація та симуляційні ігри, гейміфіковані медіакампанії, використання гейміфікації у медіаматеріалах та під час публічних заходів, можуть бути використані для залучення аудиторії до складних і нагальних питань, пов’язаних із Цілями сталого розвитку, – бідність, зміна клімату та соціальна нерівність. Наприклад, віртуальна реальність може забезпечити ефект занурення, який допоможе аудиторії зрозуміти вплив руйнування навколишнього середовища, тоді як симуляційні ігри можуть допомогти гравцям розвинути навички управління ресурсами та вирішення проблем, пов’язаних із питаннями сталого розвитку.
Здійснено огляд теоретичних і практичних засад ігрових технологій у контексті сталого розвитку, висвітлено потенційні переваги їхнього використання, зокрема підвищення залученості, інтерактивності та емпатії серед аудиторії. Розкрито формати успішного застосування ігрових технологій, пов’язаних з Цілями сталого розвитку на прикладі авторської гри для молоді «Unicorn Media Camp», спрямованої на дослідження практик упровадження медіаорганізаціями та медіакорпораціями проєктів із позитивним впливом та використання комунікаційних інструментів для досягнення Цілей сталого розвитку. Констатовано факт, що ігрові технології мають значний потенціал для просування сталого розвитку через медіа та залучення аудиторії до важливих глобальних питань.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олександра Гондюл, Київський університет імені Бориса Грінченка

Здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти за спеціальністю 061 Журналістика, викладач кафедри міжнародної журналістики Факультету журналістики Київського університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Big Little Farmer Game. URL: https://little-big-farm.fileplanet.com/apk

Blue planet platform. URL: https://www.blueplanetproject.net/

Climate Interactive Game. URL: https://www.climateinteractive.org/

De Suarez, JMendler, Suarez, P., Bachofen, C. (2012). Games for a new climate: experiencing the complexity of future risks / Pardee Center Task Force Report / report number 978-1-936727-06-3. URL: https://cutt.ly/4wFxjdFX.

Deterding, S., Dixon, D., Khaled, R., & Nacke, L. (2011). From Game Design Elements to Gamefulness: Defining

«Gamification». In A. Lugmayr, H. Franssila, Ch. Safran & I. Hammouda (Еds). Proceedings of the 15th International Academic MindTrek Conference: Envisioning Future Media Environments (September 28-30, 2011, Tampere) (pp. 9-15). New York: Association for Computing Machinery. URL: https://doi.org/10.1145/2181037.2181040.

Eco Game. URL: https://play.eco/.

EVOKE an online alternate reality game supporting social innovation among young people around the world New / World Bank. URL: https://cutt.ly/CwFxj2cT.

Explore WWF Free Rivers, a new augmented reality app / WWF. URL: https://cutt.ly/NwFxk7XO.

Folgit Game. URL: https://foldit.en.softonic.com/?ex=DINS-635.3.

Green Game Jam (2022). URL: https://playing4theplanet.org/green-game-jam.

Guillen-Hanson, Georgina & Hamari, Juho & Quist, Jaco. (2021). Gamification of Sustainable Consumption: a systematic literature review. 10.24251/HICSS.2021.163. URL: https://cutt.ly/WwFxlYbP.

Project Drawdown VR. URL: https://github.com/ProjectDrawdown/solutions.

Recycle rally. URL: https://adventerragames.com/shop/recycle-rally/.

SDG Hub – a global SDGs network for innovation and impact. URL: https://cutt.ly/xwFxzvwW.

Sustainaville, the new video game, where you can become an aid worker! (2015). URL: https://cutt.ly/cwFcwzRK.

The Clean Seas Challenge. URL: https://cutt.ly/gwFceIFT.

The Crystal Reef Expedition. URL: https://cutt.ly/iwFcrRfs.

The Forest VR is terrifying, atmospheric and clumsy all at once (2022) PC Gamer. URL: https://cutt.ly/JwFctWa5.

The Ocean Clean Up platform. URL: https://theoceancleanup.com/.

The Sustainable Fashion Game. URL: https://www.conclify.com/.

The Virtual Island Summit. URL: https://cutt.ly/GwFcyjt6.

The Water Footprint Calculator. URL: https://www.watercalculator.org/.

World Without Oil (2007) Games for Cities. URL: https://gamesforcities.com/database/world-without-oil/.

Unicorn Media Camp: rezultaty mizhnarodnoho proyektu dlya studentiv-zhurnalistiv [Elektronnyi resurs] / Fakultet zhurnalistyky / Kyivskyi universytet imeni Borisa Hrinchenka, 2023. URL: https://cutt.ly/6wFcp0mV.


Переглядів анотації: 114
Завантажень PDF: 59
Опубліковано
2023-06-21
Як цитувати
Гондюл, О. (2023). Використання ігрових технологій в медіа для досягнення глобальних цілей сталого розвитку (на прикладі авторської гри «Unicorn Media Camp»). Інтегровані комунікації, (1 (15), 42-49. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2023.156
Розділ
Теорія і практика журналістики