Специфіка редакційно-видавничої підготовки електронних підручників для нової української школи
Анотація
У статті на основі аналізу десяти електронних підручників для 1 класу закладів Нової української школи, поданих видавцями на конкурс і представлених в електронній бібліотеці Інституту модернізації змісту освіти (чотири підручники «Я досліджую світ», три підручники з мистецтва, два – з математики і один електронний підручник «Українська мова. Буквар. Частини 1 та 2») визначено та описано дві моделі редакційно-видавничої підготовки проєктів мультимедійних інтерактивних електронних підручників: 1) «аутсорсингова модель»: залучення до створення електронних підручників технологічної компанії або мультимедійного видавництва на умовах аутсорсингу; 2) «автономна модель»: самостійне створення мультимедійних електронних підручників фахівцями традиційного видавництва за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення сторонніх розробників. Зроблено висновок, що подальший розвиток ринку інтерактивних мультимедійних електронних підручників може відбуватися у кількох напрямах: вихід на ринок більшої кількості видавців друкованих підручників (за умови наявності доступних для українських видавництв за критерієм «ціна – якість» технологічних платформ, програмного забезпечення для розроблення мультимедійних інтерактивних навчальних видань) або ж заняття цієї ринкової ніші технологічними компаніями та цифровими мультимедійними видавництвами (яскравий приклад – мультимедійне видавництво «Розумники»).
Завантаження
Посилання
Zhenchenko, Maryna (2019). «Digital Transformations of the Publishing Industry», а Monograph. 2nd ed., Amended and supplemented, Kyiv : Zhnets, 440 р.
National Project «Open World» (2014), Kyiv, available at: http://www.educom.ua/ukua/about/ (accessed: 08 April 2019).
In Kiev will buy electronic textbooks for students of 5 classes of 14 schools (2016), Zn.ua, available at: https://cutt.ly/ttOTj6g (accessed: 08 July 2017);
The Odessa experience of introducing e-textbooks should be spread throughout the country, – Hrynevych (2017), Tsenzor.net, available at: https://cutt.ly/MtOTbXD (accessed: 12 April 2019).
About conducting an all-Ukrainian experiment on the topic «Electronic Textbook for General Secondary Education» (2018), Order of the Ministry of Education and Science of 31.08.2018 No 957, Institute for Content Modernization of Education: Off. site, available at: https://cutt.ly/BtOTXqE (accessed: 12 April 2019).
National educational electronic platform. The concept of providing secondary education recipients with e-textbooks and other electronic educational resources: approved by the Working Group on the Development of the Concept of the National Educational Electronic Platform at its meeting on December 15, 2017, chaired by the Minister of Education and Science Lilii Hrynevych (2018), Ministry of Education and Science of Ukraine: Off. site, available at: https://cutt.ly/TtOT6Ww (accessed: 8 April 2019).
About the approval of the provision of the electronic textbook (2018), Order of the Ministry of Education and Science of 02 May 2018, Ministry of Education andScience of Ukraine: Off. site, available at: https://cutt.ly/ctOYrLF (accessed: 10 April 2019).
Zhenchenko, Maryna (2018), Digital book publishing in Ukraine, VydRA: publisher information portal for publishers, available at: https://cutt.ly/ktOTTAA (accessed: 22 April 2019).
Krasovska, Olena (2019), New incredible tutorial for 1st grade NUSh!, Vseosvita, available at: https://cutt.ly/etOTHSn (accessed: 12 April 2019).
Mozaik Education: Off. site, available at: https://www.mozaweb.com/ru/mozabook (accessed: 22 April 2019).
«Ranok» у mozaBook. Whose Textbooks From Ukraine Will Be On mozaBook the first?, EdPro: Off. site, available at: https://edpro.com.ua/blog/ranok-u-mozabook (accessed: 22 April 2019).