BOOK EDITIONS OF THE PUBLISHING HOUSE “RANOK” AS A COMPONENT OF ITS MARKETING COMPLEX

  • Kateryna Sosiedko
Keywords: marketing, product strategy, product policy, marketing communication

Abstract

The urgency of the research is determined by the rapid development of publishing activity, which is accompanied by the growth of competition, the emergence of a large range of products, the possibility of a wide choice for the consumer. The publishers need to make every effort to remain recognizable, interesting for their consumer, capable of holding and multiplying the audience. The publishing company brand plays a significant role in this process. The scientific article considers and analyzes communication tools of the publishing company «Osnovy». This is the objective of the study, for which the following tasks are defined: 1) to determine the communication tools for the brand of the publishing company; 2) characterize the range of publishing products; 3) outline the directions of marketing commodity policy implementation. During the study the following methods of scientific knowledge were used: descriptive method, methods of analysis, generalization and forecasting. As a result of research on the marketing strategy of the publishing company «Ranok», the prospects for its development are determined.

DOI: 10.28925/2524-2644.2018.6.11

Downloads

Download data is not yet available.

References

Теремко Василь. Видавничий маркетинг. Київ: Академвидав, 2009. 271 с.

Шпак В. І. Видавничий бізнес. Теорія і практика. Київ : ТОВ «УПК «ЕксОб», 2010.

Шпак В. І. Видавничий бізнес в умовах української державності : монографія. Київ : Експрес-об’ява, 2015.

Тимошик Микола. Видавничий бізнес: погляд журналіста, видавця, вченого. Київ : Наша культура і наука, 2005. 327 с.

Кузнецов Б. А. Экономика и организация издатель-

ской деятельности : учебник для студентов вузов. Москва: ACT: Астрель, 2006. 319 с.

Видавництво «Ранок». URL: https://www.ranok. com.ua/about.html.

ДСТУ 3017:2015 : Видання. Основні види. Терміни та визначення понять. Київ : ДП «УкрНДНЦ», 2016. 38 с. (Національний стандарт України: Інформація та доку-

ментація).

ДСанПіН : Державні санітарні норми і правила «Гігієнічні вимоги до друкованої продукції для дітей». – [Чинний від 30. 01. 2007]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0077-07.

Рейтинг українських видавництв // Publishers’ Forum. 2018. URL: http://bookforum.ua/en/rejtyng-

ukrayinskyh-vydavnytstv/.

Які книжки українці найбільше купували в 2017 році. Великий рейтинг // Еспресо. 2017. URL: https:// espreso/tv/article/2017/12/29/top_knyzhok_v_ukrayini_20.


Abstract views: 613
Downloads of PDF: 225
Published
2018-12-21
How to Cite
Sosiedko, K. (2018). BOOK EDITIONS OF THE PUBLISHING HOUSE “RANOK” AS A COMPONENT OF ITS MARKETING COMPLEX. Integrated Communications, (6), 70-73. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2018.6.11
Section
Scientific researches of students