Publishing services in the structure of media consulting: trends and prospects
Abstract
Media consulting is a new, poorly researched type of consulting presented in the market of intellectual services in Ukraine, which, however, is successfully developing and has considerable practical experience. This is the basis for the relevance of the research topic, the purpose of which is to find out the component of publishing in the structure of media consulting in the Ukrainian market of intellectual services. The object of study is media consulting. The subject of study is publishing services as a component of media consulting. In order to achieve this goal, author proposes the list of the following tasks: 1) to study the experience of publishing organizations (which include the media consulting services); 2) to sort by type the main publishing services of media consulting; 3) to provide a list of emerging areas of media consulting services in the structure of publishing activities.
The scientific novelty is that the author studied media consulting experience in the activities of Ukrainian publishing houses. Prospects for implementation of media consulting services in publishing are defined.
A number of methods of scientific cognition has been used to accomplish the goals and objectives of the research. Among them are scientific methods of analysis and synthesis, method of forecasting, system method.
Using these methods, the tendencies of development of media consulting services in publishing business, prospects of introduction of media consulting in the structure of services of the publishing enterprise are found out.
DOI: 10.28925/2524-2644.2018.6.10
Downloads
References
Ольшанский Д. в., пеньков в. Ф. политический консалтинг. санкт-петербург : питер, 2005. 448 с.
Шарков Ф. и. Консалтинг в связях с общественностью : учебник. екатеринбург : Деловая книга ; москва : академический проект, 2005. 416 с.
Шарков Ф. и. Коммуникология. основы теории коммуникации : учебник. москва : Дашков и Ко. 592 с.
Левіщенко о. с. проблеми оцінки ефективності управлінського консалтингу // Управління проектами, системний аналіз і логістика. технічна серія. 2012. вип. 9. с. 333–337. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Upsal_2012_9_82.
Довгань л., Гудима о. Український консалтинг – проблеми росту // економіка. Фінанси. право. 2000. No 10. C. 17–19.
Верба В. А., решетняк т. І. організація консалтингової діяльності : навч. посіб. Київ : КнеУ, 2000. 228 с.
Теремко в. с. видавничий маркетинг : навч. посіб. Київ : академвидав, 2009. 272 с.
Теремко в. І. основні засади видавничого бізнесу : навч. посіб. Київ : академвидав, 2010. 135 с.
Скібіцький о. м. Інноваційний та інвестиційний менеджмент : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. : 75-річчю нац. авіаційного ун-ту присвячується / м-во освіти і науки України, національний авіаційний університет. Київ : центр учбової літ-ри, 2009. 404 с.
Доронцева Є. Д. Видавничі послуги в структурі медіа- консалтингу: тенденції і перспективи
Доронцева Є. Д. Класифікаційна характеристика медіа-консалтингу як сегменту українського ринку інтелектуальних послуг // Інтегровані комунікації = Integrated communications / Ін-т журналістики Київського ун-ту імені Бориса Грінченка. – Київ, 2018. – вип. 1 (5). – с. 48–56.