ЕВОЛЮЦІЯ ЖУРНАЛІСТИКИ: ФУНКЦІОНАЛЬНО-СТИЛІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ БЛОГЕРСТВА

  • Володимир Гнот Львівський національний університет імені Івана Франка
  • Парасковія Дворянин Львівський національний університет імені Івана Франка
Ключові слова: новітня журналістика; контент; медіа; блогерство; стилістичні особливості.

Анотація

В епоху новітніх технологій та глобалізації інформації інтернет-платформи стали не лише майданчиками для обміну думками, але й експрес-каналами для здобуття популярності та впливу. Однією з таких динамічних форм є блогерство – феномен, який пронизує сучасну медіасферу, перетворюючи її звичайні рамки та переписуючи правила гри. Актуальність дослідження зумовлена тим, що за останні роки блогерство стало важливою складовою частиною медіаландшафту, як в інтернет-просторі, так і поза його межами. Мета дослідження – виявити та проаналізувати функціонально-стилістичні трансформації, що відбулися в журналістиці внаслідок розвитку та поширення блогерства як нової форми медіакомунікації. Відповідно до зазначеної мети дослідження нашим завданням є проаналізувати зміни в стилістиці журналістських матеріалів під впливом блогерської комунікації. У дослідженні використано теоретичні методи (аналіз наукової літератури, системний аналіз, контент-аналіз) та емпіричні методи (якісний аналіз текстів, спостереження).

Блогерство, на перший погляд, може здатися лише персональним висловлюванням в інтернеті, але його важливість та вплив стали об’єктом ретельного дослідження. Замість традиційних редакцій та журналістських кодексів, блогери взяли на себе роль інформаційних агентів та кураторів власних інтересів. Саме тут виникає перша принципова відмінність блогерства від традиційної журналістики – відсутність ієрархії та вільний доступ до висловлювання своєї точки зору.

У контексті новітньої журналістики, де інформаційний потік стрімко розгортається, блогери виступають як невизначений, але впливовий канал, через який події набувають нового виміру. Вони забезпечують не лише власний погляд на справи, але й стають посередниками між подіями та глядачами, пристосовуючи контент до вимог споживача і надаючи йому особистий відтінок.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Володимир Гнот, Львівський національний університет імені Івана Франка

здобувач ступеня доктора філософії спеціальності 061 «Журналістика»
кафедри радіомовлення і телебачення,
Львівського національного університету імені Івана Франка

Парасковія Дворянин, Львівський національний університет імені Івана Франка

кандидат наук з соціальних комунікацій,
доцент кафедри радіомовлення і телебачення
Львівського національного університету імені Івана Франка

Посилання

Haivanovych, I. (2025, February 19). Yefrem Lukatskyi: "I cannot forget the voices begging for salvation." Lokal'na ISTORIIa. https://localhistory.org.ua/texts/interviu/iefrem-lukatskii-ia-ne-mozhu-zabuti-golosiv-iaki-blagaiut-pro-poriatunok/

Humenyuk, T. (2022). Suchasnyi bloggerskyi mediaprostir [Modern blogger media space]. Ukrainskyi informatsiinyi prostir, 1(9), 57-68.

Libervi, K., & Liberova, V. (2022, February 27). Kostiantyn ta Vlada Liberovi – ukrainski fotohrafy, yaki chesno y emotsiino pokazuiut viinu [Kostiantyn and Vlada Liberovi – Ukrainian photographers who honestly and emotionally show the war]. VOGUE. https://vogue.ua/article/culture/lifestyle/kostyantin-ta-vlada-liberovi-ukrajinski-fotografi-yaki-chesno-i-emociyno-pokazuyut-viynu-49483.html

Navalna, M. (2021). Blohy yak novi zasoby v suchasnii komunikatsii [Blogs as new tools in modern communication]. Sotsium. Dokument. Komunikatsiia, 12, 238-254.

Panasenko, A. R. (2021). Bloh yak riznovyd masovoi zhurnalistyky v umovakh informatsiinoho suspilstva [Blog as a type of mass journalism in the information society]. International Journal of Innovative Technologies in Social Science, 1(22), 21-23.

Pyholenko, I. V. (2022). Rol bloherstva u formuvanni informatsiinoho prostoru v suchasnomu ukrainskomu sotsiumi [The role of blogging in the formation of the information space in modern Ukrainian society]. Sotsialni tekhnolohii: aktualni problemy teorii ta praktyky : Zbirnyk naukovykh prats, 95, 27-35.

Rudyik, M. (2017). Zhurnalist-bloher na suchasnomu informatsiinomu rynku: sekrety maisternosti [Journalist-blogger in the modern information market: secrets of mastery]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia: Zhurnalistyka, (42), 267-272.

Tsymbalenko, Ye., & Sokolova, K. (2013). Transformatsiia zhurnalistskykh zhanriv (na prykladi internet-media) [Transformation of journalistic genres (on the example of Internet media)]. Informatsiine suspilstvo, 17, 80-83.

Zasidko, B. (n.d.). «Viiskovyi zhurnalist maie vykhovuvatysia v pevnomu dusi, rozumity, shcho take sluzhba, rozumity sebe v sluzhbi, liubyty armiiu i buty armiitsem», – Taras Hren [“A military journalist must be brought up in a certain spirit, understand what service is, understand oneself in service, love the army and be a soldier,” – Taras Hren]. Natsionalna spilka zhurnalistiv Ukrainy. http://surl.li/ylggul


Переглядів анотації: 54
Завантажень PDF: 13
Опубліковано
2025-06-29
Як цитувати
Гнот, В., & Дворянин, П. (2025). ЕВОЛЮЦІЯ ЖУРНАЛІСТИКИ: ФУНКЦІОНАЛЬНО-СТИЛІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ БЛОГЕРСТВА. Інтегровані комунікації, (1 (19), 125-130. https://doi.org/10.28925/2524-2652.2025.116
Розділ
Теорія і практика журналістики