ВИКОРИСТАННЯ ХУДОЖНІХ ФІЛЬМІВ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЖУРНАЛІСТІВ

  • Олег Семенюк Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: журналістика; підготовка фахівців-журналістів; художній фільм; аудіовізуальні засоби навчання; професійні навички.

Анотація

Потенціал кінематографа для застосування його продукту в процесі навчання залишається доволі високим. Дослідники акцентують увагу на характеристиках художнього фільму, які дозволяють використовувати його як ефективний навчальний засіб: є синтетичним аудіовізуальним твором, який додає динаміки процесу навчання; може створювати ефект активного учасника комунікації, стимулювати пізнавальну діяльність; дає можливість актуалізувати соціокультурну інформацію, яка сприятиме розширенню кола додаткових знань; здійснює виховний вплив завдяки високій художньо-естетичній цінності. Усе це дозволяє говорити про актуальність розвідок, спрямованих на розгляд прийомів застосування кінофільмів у навчальному процесі, зокрема – в закладах вищої освіти.

Метою статті є аналіз можливостей використання художніх стрічок у процесі підготовки майбутніх журналістів. У дослідженні послуговувалися експериментальним і описовим методами, методами опитування й узагальнення.

Наголошується, що художні фільми, які залучаються у навчальний процес, можна поділити на дві умовні тематичні групи. Перша – фільми про журналістів, їх професійну діяльність, стосунки з суспільством і владою. Друга – фільми, які ілюструють певну проблему, що обговорюється при вивченні навчального предмету. Зазначається, що використання фільмів або їх фрагментів має сенс, якщо вони: стимулюють звернення до певного культурного продукту і контексту, сприяють ознайомленню з ним і відповідним висновкам; мають прямий зв’язок із розвитком професійних журналістських навичок; дотичні до сучасного моменту і є цікавими для здобувачів освіти; передбачають висловлення власної думки. Робиться висновок, що актуальними трендами освітнього процесу є використання методів і прийомів навчання, які спрямовані на творче, активне, особистісне сприйняття матеріалу. Ці тенденції спонукають викладачів постійно знаходити нові, цікаві для студентів завдання, аналізувати популярні вектори в медіапросторі, бути в курсі актуальних політико-економічних, суспільних, культурних подій. У цьому аспекті використання художніх фільмів при вивченні певних тем навчальних курсів спеціальності «Журналістика» видається і можливим, і ефективним.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Олег Семенюк, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

доктор філологічних наук, професор,

професор кафедри міжнародної журналістики Факультету журналістики

Посилання

Parkhitko, O. V. (2021). Osoblyvosti stvorennia obrazu zhurnalista v "hariachii tochtsi" v kinematohrafi. Vcheni zapysky TNU imeni V. I. Vernadskoho. Seriia: Filolohiia. Zhurnalistyka, 32(71), 198-207.

Ratushniak, O. (2012). Vykorystannia kinoekranizatsii v literaturnii osviti shkoliariv. Naukovi zapysky Kirovohradskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Vynnychenka, 111, 189–198.

Semeniuk, O. A., & Bilous, V. B. (2023). Pravo ta vidpovidalnist zhurnalistiv u dzerkali zakhidnoi masovoi kultury. Vcheni zapysky Tavriiskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Filolohiia. Zhurnalistyka, 34(73), 307-313.

Senovska, N. L. (2016). Khudozhnii film yak zasib navchannia studentiv-pedahohiv pid chas vyvchennia kursu "Pedahohika". Naukovi zapysky Ternopilskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Pedahohika, 3, 201-207. Ternopil: Vydavnychyi viddil TNPU.

Storozhuk, S. (2021). Perehliad khudozhnikh filmiv na urokakh anhliiskoi movy yak aktyvnyi metod navchannia. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, 6, 212-217.


Переглядів анотації: 67
Завантажень PDF: 27
Опубліковано
2024-12-23
Як цитувати
Семенюк, О. (2024). ВИКОРИСТАННЯ ХУДОЖНІХ ФІЛЬМІВ У ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ЖУРНАЛІСТІВ. Інтегровані комунікації, (2 (18), 147-152. https://doi.org/10.28925/2524-2644.2024.1819
Розділ
Медіаосвітні комунікації