ТРАНСФОРМАЦІЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА

  • Андрій Сінько Київський столичний університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: звʼязки з громадськістю; інформаційна діяльність; соціальні комунікації; інформація; комунікація; цифровізація.

Анотація

У статті досліджено різноманітні аспекти інформаційної діяльності в умовах цифрової трансформації. Подано опис трансформації не лише як сукупності технічних змін, а як системного процесу, що впливає на функціонування управлінських, соціальних і комунікаційних інституцій. Опрацьовано наукові праці дослідників, які підтверджують, що цифрові зміни впроваджують нову логіку управління, орієнтовану на відкритість, прозорість і ефективність.

На основі проаналізованих досліджень науковців у межах цього дослідження сформульовано таблицю із зазначенням періодизації цифрових перетворень, починаючи з етапу становлення незалежної України. Це дозволяє пояснити значення таких термінів, як «оцифрування», «цифровізація» та «цифрова трансформація». Крім того, в таблиці описано, як технологічний прогрес відображався у змінах комунікаційних інструментів, зокрема у сфері зв’язків з громадськістю. Окремий акцент зроблено на ролі цифрових платформ, які з часом перетворилися на базовий інструмент функціонування інформаційного простору. У межах цього проаналізовано соціальні мережі як інструмент з персоналізованим підходом, що здатний як формувати громадську думку, так і впливати на світогляд конкретної аудиторії.

Також в межах цифрової трансформації останніх років розглянуто вплив технологій штучного інтелекту, що активно впроваджується у сферу інформаційної діяльності. Описано інструмент як такий, що може автоматизувати певні процеси взаємодії з аудиторією. Крім того, може долучитись до прийняття управлінських рішень і допомагати формувати новий рівень взаємодії суспільства з інформаційною системою.

Загалом йдеться про те, що цифрова трансформація як комплексне явище та один з етапів розвитку сучасного суспільства прямо впливає на принципи побудови комунікаційних процесів. Цілком логічно, що такі зміни провокують появу нових підходів взаємодії в межах інформаційного простору та інструментів для збору, обробки чи донесення інформації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Андрій Сінько, Київський столичний університет імені Бориса Грінченка

здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти,
спеціальності «Журналістика»
Факультету журналістики
Київського столичного університету імені Бориса Грінченка

Посилання

Bykov, V. Yu. (2019). Digital transformation of society and development of the computer-technological platform of education and science of Ukraine. Scientific Articles of the Department of Human Factor Management. https://er.nau.edu.ua/items/1fe13a34-fc70-432b-878d-05757961ba1a

Bilan, N. (2016). Essential characteristics of social media platforms in the information society. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences. Social Communications, 13(82), 28–31. https://seanewdim.com/wp-content/uploads/2021/03/The-essential-characteristics-of-the-social-media-platforms-in-the-information-society-N.-Bilan.pdf

Isaev, A. M., & Shimanskaya, K. V. (2022). Theoretical foundations for assessing the digital transformation of the company's economic processes. Economics, Management and Administration, 3(101), 9–14. https://doi.org/10.26642/ema-2022-3(101)-9-14

Kukh, S. P. (2023). Theoretical and methodological approaches to the interpretation of the essence of digitalization and digital transformation of the public service in modern scientific discourse. Efficiency of Public Administration, 1(74/75), 52–56. https://doi.org/10.36930/507409

Orel, A., & Dyachenko, V. (2023). Stages and role of digital transformation in improving innovation management. Economy and Society, (56). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-56-30

Lutsenko, V. R., Pikylia, T. O. (2024). Legal support of digital transformation in Ukraine. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University, 61–67. https://visnyk-juris-uzhnu.com/wp-content/uploads/2024/03/11.pdf

Saprykin, V. (2024). Digitization, digitalization, and digital transformation of public administration in Ukraine. Bulletin of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Public Administration, 1, 116–121.

Dyachenko, Y., Humenna, O., Soloviov, O., Skarga-Bandurova, I., & Nenkov, N. (2025). LLM services in the management of social communications. Frontiers in Artificial Intelligence, 8, 1474017. https://doi.org/10.3389/frai.2025.1474017

Mendes, A. (2024). What is digital transformation? Everything you need to know. Imaginary Cloud Blog. https://www.imaginarycloud.com/blog/what-is-digital-transformation

Oentoro, A. (2024). Digitization, digitalization, and digital transformation explained. Agility CMS Blog. https://agilitycms.com/blog/digitization-digitalization-and-digital-transformation-explained

Tekinerdogan, B. (n.d.). Digitalization: Past, present, and future. LinkedIn. https://www.linkedin.com/pulse/digitalization-past-present-future-bedir-tekinerdogan/


Переглядів анотації: 58
Завантажень PDF: 7
Опубліковано
2025-06-29
Як цитувати
Сінько, А. (2025). ТРАНСФОРМАЦІЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЦИФРОВІЗАЦІЇ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬСТВА. Інтегровані комунікації, (1 (19), 220-225. https://doi.org/10.28925/2524-2652.2025.128
Розділ
Реклама та зв’язки з громадськістю