БРЕНД-ПАРТНЕРСТВА ТА КОЛАБОРАЦІЇ УКРАЇНСЬКИХ КНИЖКОВИХ ВИДАВНИЦТВ
Анотація
Один з найефективніших та найпоширеніших способів донесення інформації про бренд та охоплення цільової аудиторії є колаборація, яка полягає в об’єднанні зусиль різних компаній або корпорацій для поширення знань про себе серед шанувальників та інтернет-користувачів. Дослідженню колаборацій у видавничому бізнесі в Україні, аналіз впливу співпраці між видавництвами на ринкову конкуренцію та культурні аспекти присвячена ця стаття. Українські видавництва обирають партнерів для колаборацій за кількома ключовими критеріями: спільні культурні цінності, можливість взаємного посилення брендів, спільні цілі, взаємодоповнюваність продуктів та аудиторій. Партнерство між видавництвами базується на поєднанні ресурсів та експертизи для створення унікальних продуктів, які привертають увагу аудиторії. Успішні колаборації дозволяють видавництвам розширити аудиторію, посилити позиції на ринку та краще задовольняти потреби читачів, поєднуючи зусилля та ресурси партнерів.
Колаборації дедалі частіше містять чітку самоідентифікацію та патріотичну позицію, звертаються до культурної спадщини, а тут видавці мають що запропонувати різноманітним невидавничим брендам.
Колаборації у видавничому бізнесі є актуальним явищем, яке дозволяє видавництвам ефективно просувати свої бренди, охоплювати нові аудиторії та створювати унікальні книжкові продукти в умовах конкуренції на ринку. Перспективою подальших досліджень може бути вивчення колаборацій видавничих брендів з авторами, читачами, впливовими людьми – інфлюенсерами, дослідження співпраці з бізнес-партнерами, як мережі книгарень чи сервіси Megogo, «Абук», Librarium, Yakaboo, з організаторами фестивалів і конкурсів, освітніх і навчальних закладів тощо. Маркетинг співпраці, партнерський маркетинг як взаємодія між клієнтом та компанією ще чекають свого вивчення.
Завантаження
Посилання
LB.ua. (n.d.). Book friends or women's collaborations in the publishing business. Retrieved June 8, 2024, from https://lb.ua/blog/yulia_olrova/458465_book_friends_abo_zhinochi_kolaboratsii.html
Bouten, L. M. (2010). Co-branding: A brand partnership and a new product. Parlophone.
Courtois, S. (2024, September 26). The benefits of collaborations and partnerships in publishing. Nonsuch Media. Retrieved September 26, 2024, from https://nonsuchmedia.com/collaborations-and-partnerships/
Davis, T. (2021). How publishers can use collaborations to grow their business. IBPA. Retrieved September 26, 2024, from https://pubspot.ibpa-online.org/article/how-publishers-can-use-collaborations-to-grow-their-business
Jarvis, S. (2024, April 17). Collaborative marketing for authors: Joining forces for greater impact. Spines. Retrieved September 26, 2024, from https://spines.com/collaborative-marketing-for-authors-joining-forces/
Wells, W., Burnett, J., & Moriarty, S. (2002). Advertising: Principles and practice (6th ed.). Prentice Hall.
ZINFI Technologies, Inc. (n.d.). What is collaborative marketing? | Definition, key takeaways. Retrieved October 21, 2024, from https://www.zinfi.com/glossary/what-is-collaborative-marketing
Chulovska, N. (2024, June 8). Why brands need collaborations and how to use them: Advice from Natali Chulovska. Bazilik Media. Retrieved September 26, 2024, from https://bazilikmedia.com
Marketing Media Review. (2024, February 8). "No one loved like this": A romantic collaboration between a publishing house and a jewelry brand. MMR. Retrieved September 26, 2024, from https://mmr.ua/show/tak-nihto-ne-kohav-romantychna-kolaboracziya-vydavnycztva-ta-yuvelirnogo-brendu
Ponomarchuk, R. (2023, May 25). Collaborative practices in the publishing business in Ukraine. In Brand communications: Problems and solutions (pp. 194–198). Kyiv: NNIJ KNU Taras Shevchenko National University. Retrieved September 26, 2024, from http://journ.univ.kiev.ua/nauka1/wp-content/uploads/2023/11/Brand-communications-conference.pdf
Chytomo. (2024, June 8). UFuture and Bookchef have launched a joint project to publish business literature in Ukraine. Retrieved September 26, 2024, from https://chytomo.com/ufuture-i-bookchef-zapochatkuvaly-spilnyj-proiekt-z-vydannia-biznes-literatury-v-ukraini/
New Ukrainian School. (n.d.). Library and bibliographic lesson "Structure of a children's book". Vseosvita. Retrieved September 26, 2024, from https://vseosvita.ua/library/embed/0100dgj1-e2ca.docx.html
Honchenko, T. (n.d.). One in the field is not a warrior: Three successful collaborations of Ukrainian publishers. Chytomo. Retrieved September 26, 2024, from https://chytomo.com/odyn-u-poli-ne-voin-try-uspishni-kolaboratsii-ukrainskykh-vydavtsiv/
LB.ua. (n.d.). Book friends or women's collaborations in the publishing business. Retrieved September 26, 2024, from https://lb.ua/blog/yulia_olrova/458465_book_friends_abo_zhinochi_kolaboratsii.html
Kyiv Daily. (n.d.). The book industry in Ukraine: New perspectives. Retrieved September 26, 2024, from https://kyivdaily.com.ua/diskusiya-vidavcziv/
MMR.ua. (2024, February 8). "No one loved like this": A romantic collaboration between a publishing house and a jewelry brand. Retrieved September 26, 2024, from https://mmr.ua/show/tak-nihto-ne-kohav-romantychna-kolaboracziya-vydavnycztva-ta-yuvelirnogo-brendu
ShoTam. (n.d.). “I worked in warehouses in the Czech Republic to publish books in Ukrainian.” How to start a publishing house at the age of 22? The story of “Prometheus” by Andriy Nosach. Retrieved September 26, 2024, from https://shotam.info/ya-pratsiuvav-na-skladakh-u-chekhii-aby-vydavaty-knyzhky-ukrainskoiu-yak-zasnuvaty-vydavnytstvo-u-22-roky-istoriia-prometeia-andriia-nosacha/
Suspilne | Novyny. (n.d.). Why collaborations are important – a guide by Olga Balashova for cultural institutions. Retrieved September 26, 2024, from https://suspilne.media/culture/100044-comu-kolaboracii-vazlivi-gajd-vid-olgi-balasovoi-dla-ukrainskih-kulturnih-institucij
Detector.media. (2022, November 2). Books of the publishing house "Laboratory" will appear exclusively on Megogo. Retrieved September 26, 2024, from https://detector.media/infospace/article/204468/2022-11-02-knyzhky-vydavnytstva-laboratoriya-eksklyuzyvno-zyavlyatsya-na-megogo/
Chytomo. (n.d.). Equals success: How Ukrainian publishers collaborate with businesses. Retrieved September 26, 2024, from https://chytomo.com/iak-ukrainski-vydavtsi-spivpratsiuiut-iz-biznesom-5-istorij-uspikhu/
Romanova, S. (n.d.). Ukrainian books as a tool to influence the future: collaboration of a charitable foundation and a publishing house. Retrieved September 26, 2024, from https://viva.ua/news/17288-ukrainski-knigi-yak-instrument-vplivu-na-maybutnye-kolaboratsiya-blagodiynogo-fondu-i-vidavnitstva
Vydavnytstvo Staroho Leva. (n.d.). The EVA “Reading Together” social-educational project attracted 150,000 viewers. Retrieved September 26, 2024, from https://starylev.com.ua/news/socialno-osvitniy-proyekt-cytayemo-razom-zibrav-150-000-glyadaci