ПРЕССЕКРЕТАР У ЦИФРОВУ ЕПОХУ: ТРАНСФОРМАЦІЯ, ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ
Анотація
Метою статті є дослідити трансформацію ролі прессекретаря в цифрову епоху у зв’язку з розширенням сфери його діяльності внаслідок особистої взаємодії з громадськістю, потреби керувати сучасними цифровими платформами, забезпечувати послідовність повідомлень й адаптуватися до нового формату та швидкості поширення новин.
У статті проаналізовано, з якими викликами нині стикаються речники в інформаційному просторі; встановлено комунікаційні можливості, які постають перед прессекретарями у зв’язку з інтеграцією цифрових платформ; відстежено діяльність речниці президента Євроради Ікатерини Кесіндж щодо її активності на платформі Х для позиціонування речника й налаштування взаєморозуміння з громадськістю.
Для поглиблення розуміння ролі прессекретаря в сучасному інформаційному просторі авторки використали такі методи дослідження, як статистичні методи аналітики, зокрема метод контент-аналізу щодо систематизації й охоплення повідомлень речника на цифровій платформі, як-от вибірка офіційного акаунту прессекретаря установи в соціальній мережі. Контент охоплював пресрелізи, дописи в соцмережі, відеозвернення в прямому ефірі та взаємодію з громадськістю. Емпіричну базу дослідження становить контент соціальної платформи Х за період з червня 2023 р. до вересня 2024 р. речниці президента Євроради Ікатерини Кесіндж.
Досліджено ефективність застосування комунікаційної стратегії прессекретарки, що дало уявлення про рівень охоплення аудиторії, взаємодію контенту з громадськістю. У розвідці подаються кількісні показники щодо залученості цільової аудиторії Ікатерини Кесіндж для оцінення ефективності її комунікативної діяльності. З’ясовано, що речниця забезпечує донесення своїх повідомлень до громадськості завдяки ретвітам інформаційних матеріалів.
У межах отриманих результатів варто окреслити перспективу ролі прессекретаря на тлі інтеграції штучного інтелекту, віртуальної і доповненої реальності. Прессекретар майбутнього повинен збалансувати нові цифрові можливості з потребами аудиторії і діяти прозоро, достовірно й автентично.
Завантаження
Посилання
Bebyk, V. (2005). Informacijno-komunikacijnyj menedzhment u globalnomu suspilstvi: Psyhologiya, tehnologiyi, tehnika pablik rylejshnz [Information and communication management in global society: Psychology, technology, public relations technique]. MAUP.
Bilan, N. I., & Netreba, M. M. (2022). Informacijno-analitychna diyalnist pressluzhb agrarnoyi galuzi Ukrayiny [Informational and analytical activities of press services of the agrarian industry of Ukraine]. Navchalno-naukovyj instytut zhurnalistyky. Retrieved from http://journlib.univ.kiev.ua/navch/agroinf.pdf
Danylenko, S. I. (2006). Pres-sluzhba: Osnovy organizaciyi ta diyalnosti [Press service: Basics of organization and activity]. IMV.
Kruglyak, A. V., & Shevchenko, L. Yu. (2016). Osoblyvosti funkcionuvannya pres-centriv yak skladovoyi socialno-komunikacijnoyi diyalnosti vyshchyh navchalnyh zakladiv Ukrayiny ta Polshchi (na prykladi Kyivskogo nacionalnogo universytetu imeni Tarasa Shevchenka ta Universytetu imeni Adama Mickevycha u Poznani) [Peculiarities of the functioning of press centers as a component of social and communication activities of higher educational institutions of Ukraine and Poland (on the example of Kyiv National University named after Taras Shevchenko and Adam Mickiewicz University in Poznan)]. Molodyj vchenyj, 6, 329–332.
Semak, B. B., Basij, N. F., & Bojchuk, I. V. (2018). Rol pres-sluzhb v organizaciyi roboty organiv derzhavnoyi vlady [The role of press services in organizing the work of state authorities]. Visnyk Lvivskogo torgovelno-ekonomichnogo universytetu. Ekonomichni nauky, 56, 72–77.
Fylypchuk, S. V. (2017). Rol providnyh rechnykiv u socialnyh komunikaciyah pravoslavnyh ta greko-katolykiv suchasnoyi Ukrayiny [The role of leading spokespersons in the social communications of Orthodox and Greek Catholics of modern Ukraine]. Gumanitarnyj visnyk Zaporizkoyi derzhavnoyi inzhenernoyi akademiyi, 71, 97–106.
Carlson, M., Robinson, S., & Lewis, S. (2020). Digital press criticism: The symbolic dimensions of Donald Trump’s assault on U.S. journalists as the "enemy of the people". Digital Journalism, 9, 737–754. https://doi.org/10.1080/21670811.2020.1836981
Chadwick, A. (2017). The hybrid media system: Politics and power. Oxford University Press. https://doi.org/10.1093/oso/9780190696726.001.0001
Constantin, A., & Petrucă, I. (2019). The role of the spokesperson in the process of public relations. International Journal of Communication Research, 9(3), 261–265. https://bit.ly/3Kjyr11
Cook, T. (1988). Press secretaries and media strategies in the House of Representatives: Deciding whom to pursue. American Journal of Political Science, 32, 211–1200. https://doi.org/10.2307/2111200
Graber, D. A., & Smith, J. M. (2005). Political communication faces the 21st century. Journal of Communication, 55. https://doi.org/10.1111/j.1460-2466.2005.tb02682.x
Kumar, M. (2001). The office of the press secretary. Presidential Studies Quarterly, 31, 296–322. https://doi.org/10.1111/J.0360-4918.2001.00172.X
McNair, B. (2006). Cultural chaos: Journalism, news, and power in a globalised world. Routledge. Retrieved from http://www.loc.gov/catdir/toc/ecip061/2005029925.html
Milojevic, A. (2015). The two-way symmetrical public relations and digital communication technologies: Between theory and praxis. CM: Communication and Media Journal, 35, 81–108. https://doi.org/10.5937/comman10-9929
Shuwen, Y. (2011). Network spokesman: The new role of communication between the government and the public. In Y. Shuwen (Ed.), Proceedings of the 2011 International Conference on Communication (pp. 157–164). https://doi.org/10.1007/978-3-642-25188-7_19
Towle, M. (1997). On behalf of the president: Four factors affecting the success of the presidential press secretary. Presidential Studies Quarterly, 27, 297–320.
Troester, R. (1991). The corporate spokesperson in external organizational communication. Management Communication Quarterly, 4, 528–540. https://doi.org/10.1177/0893318991004004006